Kαινούργιο παρκάκι στο Γκάζι
Αυτές οι λαμαρίνες πόσους αιώνες ήταν εκεί; Όλη μας την ζωή, κι επιτέλους φεύγουν. Πειραιώς και Ιερά Οδός, εκεί που αρχικά-αρχικά ήταν να γίνει ο σταθμός του Μετρό, σκάβανε μια τρυπάρα χρόνια, αλλά μετά μετανιώσανε και αποφάσισαν να το κάνουν πάρκινγκ, εργασία που πάλι είχε τον ατελείωτο. Μεγάλη ταλαιπώρια γι' αυτή την πόλη αυτή η γωνιά ουλή, αλλά τελικά χαλάλι προέκυψε ένα όμορφο παρκάκι.
Έχοντας ψιλοανοίξει προχθές, μπήκα και περπάτησα σε όλο του το εύρος απολαμβάνοντας μια πολύ ωραία αίσθηση άπλας που χαρίζει η πετυχημένη διαμόρφωση που καταφέρνει το πάρκινγκ να είναι αθέατο από την πλευρά της Πειραιώς που επικοινωνεί με το ιερό σετ, ενώ ευρηματική -και χαρίζει υπέροχες εικόνες- η επιλογή του τεχνητού λόφου που βάζει στα πόδια του αστικού διαβάτη μια ωραία εναλλαγή.
Το στέγαστρο το' χα επισημάνει τους τελευταίους μήνες και το μου κλεψε ματιά και εκτίμηση αμέσως. Μ' άρεσε πολύ η επιλογή μιας μοντέρνας κατασκευής με χαρακτήρα, με την συγκεκριμένη να στέκεται έξυπνα στον χώρο με τις γραμμές της να κατευθύνουν το μάτι στην Ακρόπολη, σαν να δείχνει σέβας και προτεραιότητα στο σπουδαίο της.
Μια χαρά, σετάρει ιδανικά το στέγαστρο και με το βυζαντινό της εκκλησίας.
Οι βράχοι πολύ ωραία φυσική επιλογή καθισιού, κι αυτή με κατεύθυνση την Ακρόπολη
Η μελωδία της ευτυχίας, υπέροχη η βουνοπλαγιά
Το πάρκινγκ ωραία χωμένο, ορατό μόνο από την Ιερά Οδό
Η άποψη από την Πειραιώς, το πάρκινγκ αόρατο
Ίπταται το στέγαστρο, μ αρέσει
Μου κλεψαν τη ματιά τα μοτίβα που χαρίζουν αυτά τα ξανθά "στάχια"
Ωραία η επιλογή ντόπιων μεσογειακών εν γένει φυτών
Και σειρά μοκαμβίλιες για χρώμα
Περάσματα προς Πειραιώς και Βουτάδων με πρόσβαση στο Μετρό.
Παρόν και το φωτιστικό που έχει γίνει χαρακτηριστικό πια στα παρκάκια της Αθήνας (πχ Πεδίον Άρεως)
Τα ψηλόλιγνα υψηλά φωτιστικά, καθόλου φλύαρα στον σχεδιασμό, με την απλότητα τους εντάσσονται στο ινστάστριαλ περιβάλλον του γύρω χώρου, και σετάρουν ιδανικά με τους ψηλόλιγνους κορμούς των δέντρων.
Κι όμως, το παρκάκι ανέδειξε και το περίφημο και κακολογημένο κτίριο του οικοπέδου. Το άνοιγμα μπροστά δημιουργεί μια ιδανική οπτική απόσταση και το κάνει να εντάσσεται εξαιρετικά στο γύρω, μειώνοντας την αρχική εντύπωση της θηριώδους κατασκευής. Δείχνει πραγματικά όμορφο, και δεν ξέρω, η θέση του είναι τόσο καλή που ίσως η χρήση σε μπουζουκλερί αδικεί τον καλό σχεδιασμό του κτιρίου.
Π.χ. έντονα μου ρθε η εικόνα πως θα μπορούσε να γίνει εκεί (και όχι στην off center επιλογή της Ακαδημίας Πλάτωνος) το νέο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, με άμεση επαφή με το σύμβολο της πόλης, και εντός της σύγχρονης δυναμικής που φέρει πια η περιοχή. Ή και πάλι, αν πάψω να φαντασιώνομαι, να μην είναι μπουζουκλερί αλλά ένας δυναμικός πολυχώρος πολιτισμού.
Ο χώρος θα παραδοθεί στο κοινό σε ένα μήνα. Λείπουν κάποιες φυτεύσεις στο μέτωπο της Πειραιώς, και ίσως και παγκάκια εκτός αν λειτουργούν μόνο τα υπερυψωμένο πεζούλια σαν καθιστικά.
Φωτογράφισα, αλλά δεν ήθελα να φύγω, χαιρόμουνα πραγματικά τον χώρο: προσφέρει με εντελώς άμεση πρόσβαση, μια ιδανική συνθήκη γαλήνης και το μοναδικό αίσθημα του ανοίγματος που λείπει στην πόλη.
Θα γίνει στέκι, πολλοί θα βρεθείτε εκεί, έχει ωραία ενέργεια το σημείο.
Μπράβο σε όσους το σχεδίασαν/δούλεψαν, παραδίδουν αναμφίβολα ένα συν στην πόλη.
Μπορούμε να παρακαλέσουμε τους θεούς του σύμπαντος, όταν λειτουργήσει το παρκάκι, να μην πλακώσουν οι ούνοι με τα σπρέι, τις αφίσες, τα αυτοκόλλητα, τα κουτάκια μπύρας και τα σουβλακόχαρτα με την μοναδική τους πεποίθηση ότι η βρωμιά τους κάνει το μέρος cosy και cool και πρέπει να επιβάλλεται σε όλους;;; ανάβω ήδη ένα κερί στην εκκλησία απέναντι...
ΑπάντησηΔιαγραφήAς κρατηθούν τα σπρέι για τις μή-αναβαθμισμένες περιοχές ή ακόμη καλύτερα για τα σπίτια τους…
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σημείο αποτελούσε στην αρχαιότητα συνέχεια του νεκροταφείου του Κεραμεικού. Εδώ η αρχαιολόγος κα Μπαζιοτοπούλου-Βαλαβάνη ανέσκαψε μεταξύ άλλων ομαδικό τάφο 150 ατόμων από την εποχή του λοιμού του 427 π.Χ. κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Νομίζω θα άξιζε με κάποιο τρόπο να μνημονεύεται αυτό το εξαιρετικό εύρημα που επιβεβαιώνει τόσο τραγικά μιά καταγεγραμμένη ιστορική στιγμή της πόλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι ενδιαφέρεστε περισσότερο ρίξτε μιά ματιά σε αυτό
http://193.146.160.29/gtb/sod/usu/$UBUG/repositorio/10290632_Baziotopoulou.pdf
έχετε καμιά παραπάνω πληροφορία για το τεράστιο κτίριο? εκτός του ότι είναι κέντρο διασκέδασης.
ΑπάντησηΔιαγραφήας βάλουν έναν φύλακα να το προσέχει, φαίνεται πάρα πολύ όμορφος χώρος και δυστυχώς είναι θέμα χρόνου για το κάθε τσογλάνι να πάει και να γράψει τις επαναστατικές του γελοιότητες..
ΑπάντησηΔιαγραφήμακαρι να εβαζαν και καμια τσουληθρα για τα παιδακια μας που ψαχνουμε με το κυαλι παιδικη χαρα εμεις οι κατοικοιτης περιοχης
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο διπλανό κτίριο από όσο είχα διαβάσει έγινε με τροπολογία μέσα στο Νόμο του πρώτου μνημονίου αν θυμάμαι καλά. Γενικά στην περιοχή, και στον άξονα της Πειραιώς έχουν απαγορευθεί μεγάλα κτίρια και κάποιες χρήσεις από τον Οργανισμό Αθήνας. Το συγκεκριμένο "νομιμοποιήθηκε" με την αιτιολογία του έργου που θα προσέφερε ανάπτυξη στην περιοχή και θα βοηθούσε την εθνική οικονομία... Η χρήση του προβλέπεται να είναι ένα μεγάλο πολυκέντρο (τύπου Mall)... Αυτά για την ιστορία αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί και περισσότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉθελα μόνο να επισημάνω/θυμίσω ότι μέχρι την περιοχή αυτή εκτεινόταν το νεκροταφείο του Κεραμεικού στην αρχαιότητα. Εδώ η αρχαιολόγος κα Βαλαβάνη ανέσκαψε μεταξύ άλλων έναν ομαδικό τάφο 150 ατόμων που χρονολογείται από την εποχή του λοιμού του Πελοποννησιακού πολέμου (αν θυμάμαι καλά το 427 π.Χ.). Στον τάφο αυτό βρέθηκαν τα οστά του κοριτσιού του οποίου το πρόσωπο αναπλάστηκε και της δόθηκε το όνομα Μύρτις - θα θυμάστε πολλοί την σχετική έκθεση. Δεν θα ήταν νομίζω αταίριαστο να γίνεται μιά αναφορά σε αυτή τη συγκλονιστική περίπτωση όπου επιβεβαιώθηκε μιά τραγική στιγμή της αρχαίας ιστορίας της πόλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτελους κατι ομορφο. Οι ομορφες φωτο με εκαναν να αισθανθω εστω και για λιγο, οτι βρισκομαι "καπου" στο εξωτερικο. Ωραιες τετοιες ενεργειες, να συνεβαιναν και πιο συχνα θα ηταν ακομη καλυτερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα γκράφιτι είτε καλλιτεχνίζοντα (και καλά) είτε όχι, εξολοθρεύουν εν ριπή οφθαλμού τις καθαρές φόρμες, την αρμονία, την ισορροπία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος εκτείθεται υπερβολικά σε αυτά, δηλαδή όλοι μας, χάνουν την ψυχική τους ηρεμία, την αισθητική και το γούστο.
Δημιουργήματα σκοτεινών μυαλών απροσάρμοστων και ψυχικά ανισόρροπων πιτσιρικάδων γίνονται με το έτσι θέλω τρέντυ από τρέντυ άσχετους, αμμόρφωτους βλάχους νεοαποίκους.
Δημιουργήματα όπου οι δημιουργοί τους αδυνατούν έστω και στο ελάχιστο να εξηγήσουν τι εννοούν, γιατί το κάνουν, γιατί έτσι ....απλά επειδή το είδαν στο εξωτερικό.
Επαναλαμβάνω το σημαντικότερο:
Η Ψυχική μας υγεία εξαρτάται από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε.
Ο κατακερματισμός και η πολυδιάσπαση των φορμών, η κατάρρευση των σχημάτων, οδηγεί τον εγκέφαλό μας να μην μπορεί να κατανοήσει το περιβάλλον, με αποτέλεσμα όλων αυτών την κατάθλιψη, την τρέλα.
Καλωσήλθατε στην τρέντυ Αθήνα.
Που χάθηκες ρε μαγκάκο?
ΑπάντησηΔιαγραφή