Ενώ εμείς...

9:59:00 π.μ.

Σάββατο πρωί, βόλτα στο Άττικα, πένες τρικολόρε με κοτόπουλο στο Pizza Hut, χαζολόγημα στο φέισμπουκ, συζητήσεις για το βράδυ. Η μέρα μου, η μέρα σας. Ανοίγω τα Νέα και πέφτω στις δύο ανθρώπων που ζούν στο προσπέρασμά μας.
Οδός Ξούθου: μόνη στον κόσμο, η Σομαλή Φόρτουν ταΐζει μ' ένα μπισκότο τα δύο της παιδιά και ονειρεύεται μια καλύτερη ζωή μόνο γι' αυτά.
Πλατεία Αμερικής: ο Νίκος, με μόνη πατρίδα την Κυψέλη, πληρώνει το μαύρο του χρώμα που του στερεί τ' αυτονόητα.

• Oι Αθηναίοι οσονούπω γινόμαστε περισσότεροι. Το νομοσχέδιο για την παροχή ιθαγένειας και ψήφου στους μετανάστες παίρνει τις επόμενες ημέρες (ίσως και μέσα στη εβδομάδα), το δρόμο προς τη Βουλή. Επιτέλους!

18 σχόλια :

  1. Αντιγράφω από τη συνέντευξη της Φόρτουν : «Για μένα δεν θέλω τίποτα, για τα παιδιά μου όμως έχω όνειρα. Θέλω δουλειά και να μπορέσω να τα στείλω στο σχολείο. Χρειάζομαι βοήθεια. Πατέρα μπορεί να μην έχουν, έχουν όμως εμένα. Θέλω να έχουν όμορφα παιδικά χρόνια. Να μη βασανιστούν.». Μακάρι όλες οι μανάδες να μοιάζανε σ’ αυτή την άτυχη γυναίκα. Τη ζηλεύω. Που είναι τόσο καλή μάνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πρεπει να αντιμετωπιστει με μεγαλη σοβαροτητα αυτο το νομοσχεδιο
    ζω στο κεντρο και το ζω εντονα ολο αυτο με τους μεταναστες
    πρεπε να ληφθουν ολοι οι παραμετροι υποψη και να αφορα μονο τους νομιμους μεταναστες πιστευω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα προβλήματα δημιουργήθηκαν επειδή δεν υπήρχε νόμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. athensville,

    to nomosxedio pou anafereis adilambanetai to orio (over!) gia to opoio mas ekanes logo se proigoumeno post sou?
    isoun apolytos oti prepei na mpei orio (over!) stous metanastes.
    to nomosxedio gia tin ithagenia loipon se kalyptei?

    i aporia mou einai eilikrinis.

    ilias/glasgow

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομιμοποιώντας τους μετανάστες δεν συμβάλεις στην λύση του προβλήματος του μεταναστευτικού. Γιατί πολύ απλά και άλλοι μετανάστες θα έρθουν παράνομα, θα κάνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα και μετά θα απαιτήσουν να νομιμοποιηθούν και αυτοί.
    Και αν θέλετε να ζείτε σε μια χώρα που ο Έλληνας να είναι είδος προς εξαφάνιση...στο Μοναστηράκι, την Ομόνοια κ.α. και ονομάζεις Έλληνα τον έγχρωμο από την Ζιμπάμπουε ο οποίος έχει διαφορετική θρησκεία, ήθη και έθιμα, νοτροπιές, πιστεύω, γλώσσα... τότε μπράβο...υποστηρίξτε το νομοσχέδιο...Απλά να διευκρινίσω ότι άλλο να είναι κάποιος ανοιχτόμυαλος και άλλο καταδεχτικός σε όλα. No hard feelings.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. • To να δοθεί η υπηκοότητα στα παιδιά που μεγάλωσαν εδώ είναι θέμα καθαρά ανθρωπιστικό. Εκεί σταματά κάθε κουβέντα από πατριώτες.

    •Επίσης η υπηκοότητα αφορά τα παιδιά των νόμιμων μεταναστών, και όχι των παράνομων. Δεν σημαίνει όποιος μπαίνει στην Ελλάδα θα νομιμοποιείται.

    • Ηλία: το τότε σχόλιο μου αφορούσε τους μετανάστες που έρχονται στην Ελλάδα και δυστυχούν αδυνατώντας να βρουν δουλειά.. Σ' αρέσει να βλέπεις δυστυχισμένους ανθρώπους γύρω σου; Δεν θα ταν καλύτερο να προβλέπεται ο αριθμός των ανθρώπων που μπορούν να δουλέψουν και να ζήσουν αξιοπρεπώς στην χώρα μας; Ορθολογισμός λέγεται αυτό, όπως και το να υποστηρίζεις το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια για να μην ζουν συμπολίτες μας στο περιθώριο και χωρίς δικαιώματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το να δοθει υπηκοότητα στα παιδιά που γενήθηκαν εδω και τελείωσαν το σχολείο εδώ και έχουν ελληνική παιδεία και γνωρίζουν την γλώσσα και ασπάζονται την θρησκεία είναι και ανθρωπιστικό.
    Αλλά και να διευκρινίσουμε τα πράγματα, υπηκοότητα δεν αποφάσισαν να δώσουν γιατι ξαφνικά γίναμε ανθρωπιστές αλλά για να γεμίσουν κανά ταμείο και να αρχίσουν να πληρώνουν εφορίες όλοι αυτοί που δουλεύουν εδώ.
    Όσο για το αν το νομοσχέδιο αφορά τα παιδιά των νόμιμων μεταναστών, απλά να αναρωτηθούμε πως βρέθηκαν όλοι αυτοι οι άνθρωποι στην Ελλάδα.
    Δεν είμαι ρατσιστής ούτε φασίστας απλά πιστεύω στα όρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και αυτή που "περισεύουν";;; δεν χωράει αμφιβολία οτι για την β' γενια η ιθαγένεια ειναι αυτονοητη, ωστοσο αν προσέξεις οι αντιδράσεις αφορουν τον μάλλον ιδεοληπτικό χαρακτήρα του νομοσχεδιου στα επιμερους ιδιως για την πρωτη γενια.
    Το ιδεολογημα "κανενας ανθρωπος δεν ειναι παρανομος" (αρα κανενας περιορισμος σε καμια μεταναστευση) οσο και "ανθρωπιστικό" και αν ειναι δεν ειναι τοσο ρεαλιστικο στην εφαρμογή του οσο οι μη ταξικες ουτοπιες των αρχων του προηγουμενου αιωνα.
    μας παίρνει να πολλαπλασιασουμε αυτα τα ρευματα μεταναστευσης απο failed states η θα πρεπει να πιεσουμε με καποιον τροπο ωστε να αποκτησουν βιωσιμοτητα;
    Εναλλακτικα ας αρχισουμε και μια διαδικασια αναδιανομης του πλουτου με βαση τις ιδιες αγαθες προθεσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. athensville,

    des apla tin apantisi tou dimitri gia na katalabeis giati den ta paw kala me ta oria. na deis pou ta kai ta oria tou dimitri se orthologismo tha basizontai.

    etsi k aliws den exei noima na grapsw akomi ena sxolio anaforika me to proigoumeno post sou k to orio pou aneferes tote. ta sxolia mou yparxoun mia xara s'ekeino to post.

    xairomai pou agaliazeis k esy auto to lipso estw nomosxedio.
    kata th gnwmi mou xreiazetai mia oloklirwmeni metanasteutiki politiki (peran tou nomosxediou autou).

    kai kati teleutaio: ws ellhnas orthodoksos xristianos anatrixiasa me thn apaithsh tou dimitri oi metanastes na aspazontai th thriskeia wste na exoun diakaiwma stin ellhniki ypikoothta.
    den einai mono ektos pneumatos ths orthodoksias kati tetoio, einai k blakwdes.
    dimitri den kserw ti den eisai. kserw omws oti eisai afelhs!
    diladi to swkrath pou den htan orthodoksos xristianos ton thewreis allodapo?
    episis ti sxesi exei i ithageneia me th forologish?

    ilias/glasgow

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε Ηλία,
    δεν βλέπω το λόγο γιατί πρέπει σε ένα τέτοιο πολιτισμένο blog να προσφεύγεις σε χαρακτηρισμούς τύπου: αφελή. Πράγματι πάνω στην 'παρορμητικότητα' που με κατείχε όταν έγραφα τα παραπάνω έγραψα και αυτό περί θρησκείας που είναι..άστοχο.
    Παρόλα αυτά μάλλον βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος.
    Αναρωτήσου τι είναι Έλληνας, τι είναι Άγγλος; Τι είναι Γερμανός; κοκ. Κάθε λαός διέπετε από κάποια χαρακτηριστικά. Έχει μια ενότητα. Αν χαθεί αυτή η ενότητα τότε τι μένει;
    Γράφεις, Γλάσκώβη. Ζεις εκεί; Τότε θα ξέρεις που οδήγησαν οι μεταναστευτικές πολιτικές - ίδιες με αυτές που ακολουθούμε εμείς τώρα - τις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Γαλλία (γκέτα έγχρωμων), Αγγλία (βλ. Σόχο), Γερμανία (προβλήματα με Μουσουλμάνους) κ.α.
    Φιλικά,
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. η πλάκα είναι ότι των περισσότερων "πατριωτών" οι μάνες μπαίναν στα αεροπλάνα για να γεννήσουν στο σπίτι της ξαδέρφης στο Σικάγο και το Λονδίνο ή το Παρίσι και τώρα μας μοστράρουν διπλά διαβατήρια (τα οποία για όσους θυμούνται, τα μοστράραν με την κρίση του 1987 έτοιμοι να φύγουν για νέους αγώνες από το εξωτερικό)...

    τώρα όμως οι μαυρούληδες και οι αλβανούληδες να μην γίνουν ποτέ ελληναράδες...

    συζήτηση ναι, όρια ίσως, τέλος πάντων η κοινωνία θα αποφασίσει, αλλά όχι και αυτό το αποικιοκρατικό του σήμερα...

    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την πρώτη παράγραφο Νίκο. Δηλαδή πάνω σε τι βασίζεις τα λεγομενά σου. Ξέρεις πολλές μανάδες (που τα παιδιά τους τώρα είναι πατριώτες...γιατί σήμερα είναι φαινόμενο κάποιος να αγαπάει την πατρίδα του) που θέλανε να φύγουν στο Σικάγο;

    Τέλος...αναφέρεις ότι οι κοινωνία θα 'αποφασίσει'...Υποθέτω πως αυτό αυτό το εννόεις με κάποιον διαφορετικό τρόπο από...το δημοψήφισμα.
    Όλοι συμφωνούμε πως το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό αλλά οι πολιτικοί, μας απαγορεύουν ότι πιο δημοκρατικό υπάρχει. Να ψηφίσει ο λαός. Ας αποφασίσει ο λαός και μετά η απόφαση θα είναι δεκτή και κατανοητή και σεβαστή. Αλλά όχι να αποφασίσουν οι 300 για τα 10.000.000. εκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. To na apofasizoyn oi 300 tous opoious psifisame gia ta 10.000.000 onomazetai antiprvsopeytikh dhmokratia kai einai to politeuma poy exoyme sthn Ellada (w ti ekplixi)!
    Oson gia toys foberous patriwtes pou xrisimopoioun/me ta eurwpaika diabatiria toys/mas gia perilampres kai dwrean spoudes sta exwterika (agglies, gallies klp klp)kai kamarvnoume gia auta ti sas kanei na pisteuete oti eseis exete to dikaivma na briskeste ekei nomima kai oi egxrwmoi apo trites xvres oxi? Mhn enai to ellhniko gonidiwma mas, o foberos diktis efoiias ths ellhnikhs filis ...i apla mia politikh-istorikh sigkoiria pou ma entaxe sto "kalo" kai "pronomiouxo" avlaki tou evrwpaikou xvrou;

    Pantws panta me sokaroun eytoy toy eidovs oi patriwtikes antidraseis eidika apo Ellhnes toy exwterikou pou thewritika ua eprepe na exoun anoijei ligo ta matia toys pros ton kosmo.
    Kata ta alla pigainoume exw kai apaitoume na mas symperiferontai ws isoys eurwpaious polites kai sokarizomaste otan mas antimetvpizoun ws sxedon tritokosmikous...

    Enas ellhnas metanasths (estw kai golden)

    suggnvmh gia ta greeklish

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κανενα επιχειρημα παντως περα απο λιγο ποδοσφαιρο και συνθηματολογία δεν βλέπω.

    και ερωτώ: γιατι σε 5 χρονια (η 3 με προυποθεσεις) η απονομη υπηκοότητας (χωρις να εχει εξασφαλιστει καποια πολιτιστική συγκλιση ωσμωση ενταξη οπως θελετε πειτε το) και οχι αυτοματα π.χ.;

    αυτα για τα διπλες υπηκοότητες ενδιαφερον ανεκδοτολογικα, και εγω ξερεις εχω ενα γνωστο μου, που εχει ενα φιλο που τι να σου λέω τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οσο για τον "σκοταδισμό" των αντιδράσεων από την οπισθοδρομική ψωροκώσταινα ας υιοθετήσουμε τότε τον κώδικα της Γερμανίας, της Δανίας ή της Σουηδίας (η ας παρουμε τον μέσο ορο του συνολου). Κατι μου λεει οτι οι αντιδράσεις θα είναι λιγότερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ Ή ΙΘΑΓΈΝΕΙΑ.
    H ENNOIA TOY EΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΕΧΕΙ ΞΕΠΕΡΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΝ ΙΔΙΑ. ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ - ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΠΕΡΙΧΑΡΑΚΩΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ Ή ΕΘΝΟΣ. ΑΡΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ Ή ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ.
    ΦΙΛΙΚΑ, ΝΤΙΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγω παλι εχω μια αλλη απορια. Ειμαι ελληνας αλλα οχι χριστιανος. Σημαινει κατι? Υστερω σε κατι σε σχεση με τον 100% ελληνα Δημητρη?
    Κριμα γιατι υποθετω οτι ολοι εδω ειμαστε νεοι ανθρωποι. Ειναι λυπηρο να σκεφτεσαι οπως ο παππους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Dimitri,

    de thewrw th lexi 'afelhs' ybristiki. ws ek toutou den htan atopima i xrhsi ths.

    etsi k alliws auto pou egw xarakthrisa afeleia, esy to apedwses stin parormhtikothta sou. xairomai pou aposyndeses tin ithageneia apo th thriskeia. H orthodoksia einai anamfibola arrikta sindedemenh me thn ellhnikothta, omws einai themito na mi dimiourgountai lathos sysxetismoi.

    Nai zw monima sth Glaskwbh. Den exw bretaniki ipikoothta. exw mono thn ellhniki k mou fthanei. auto de simainei oti de plirwnw forous. i ithageneia den apotelei kritirio katabolis i oxi forou. oi ellinikes kyberniseis exoun apodixthei anikanes na adimetwpisoun thn paranomi ergasia k na epibaloun ena artio k dikaio folorogiko systima (gia authoxthones k ksenous). auto den exei omws sxesh me thn ithageneia. ara to epixeirima sou gia forous einai akyro.

    metanasteutikh politikh sti dysh: nai einai poly austirh h metanasteutiki politiki stis xwres ths dyshs, plin omws exei boithisei tis xwres autes poly.
    gia poio soho milas?
    to soho einai mia poly wrea perioxi me amigws bretaniko xaraktira.

    xairetismous,

    ilias/gl

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.