Σταθμός Λαρίσης: το επόμενο χοτ!


Επόμενη στάση Σταθμός Λαρίσης και να που πράγματα, γίνονται πράγματα. Η παραδοσιακά πεταματού περιοχή έγινε πηγή έμπνευσης (εντάξει και κέρδους) εργολάβων και σήκωσαν δύο επιβλητικά νέα κτίρια. Το ένα στο τέλος της Ιουλιανού, φιλοξενεί ολοκαίνουργια Carrefour (σημαντικό που επενδύει εδώ), και το άλλο στην Δομοκού σχεδόν Πλατεία Αττικής, που είναι ακόμα πιο γκράντε αλλά και ανάλαφρο χάρη στην φωτεινή αρχιτεκτονική του (Γ.Παπαμιχαήλ-Μητακίδη & Συνεργάτες).
Τελικά ο Σταθμός Λαρίσης είναι κορυφαίο real estate κελεπούρι, έλα, πάρε-πάρε. Σπιτάκια χαμηλά, σχεδόν ετοιμόρροπα ταμάμ για γκρέμισμα, ολοκαίνουργιος Σιδηροδρομικός Σταθμός οσονούπω με σύνδεση με όλη την Ελλάδα και αθρόα επιβατική κίνηση, σταθμός Μετρό - το Σύνταγμα σε 5 λεπτά, Προαστιακός με άμεση σύνδεση σε Αεροδρόμιο και Πειραιά. Να τ' αφήσω;

19 σχόλια :

  1. "Προαστιακός με άμεση σύνδεση σε Αεροδρόμιο και Πειραιά."
    -- ... Κάθε 1 ώρα, και με αναγκαστική αλλαγή αμαξοστοιχίας και προς τις δύο κατευθύνσεις.

    "...ολοκαίνουργιος Σιδηροδρομικός Σταθμός οσονούπω"
    -- ...Τα έργα αυτά δεν έχουν κολλήσει και δεν ξεκολάνε με τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ολοκαινουριος σταθμος? και οσονουπω μαλιστα? ειχα ακουσει κατι για αναπλαση του σταθμου πριν 2 χρονια... επιτρεψτε μου να πω οτι ντρεπομαι που μια πρωτευουσα που εχει φιλοξενησει ολυμπιακους αγωνες εχει ενα τετοιο σιδηροδρομικο σταθμο και ενα τετοιο σταθμο υπεραστικων λεωφορειων. επιβεβαιωνουμε στο 1000% την αποψη που λεει οτι το επιπεδο μιας χωρας φαινεται απο το συστημα οργανωσης των μεταφορων της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος ο σταθμός είναι και παραμένει θλιβερός. Δυστυχώς. Γιατί υπάρχουν οι δυνατότητες να γίνει ένα εξυπηρετικό κέντρο μετεπιβίβασης και όχι το πλησιέστερο παράλληλο σε τουρκική φυλακή.
    Έχεις δίκιο ότι η περιοχή αναδεικνύεται σε φιλέτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδιά give stathmos larisis a break. Οι αποβάθρες είναι έτοιμες, μαζί και τα στέγαστρα. Κάτι είναι κι αυτό, όλο και πλησιάζει η ώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα έργα στον Στ.Λαρίσης έχουν ξεκολλήσει εδώ και κανένα χρόνο. Οι καινούργιες αποβάθρες με τα στέγαστρα είναι σχεδόν έτοιμες. Μόλις ανοίξουν (πολύ σύντομα) θα κλείσουν οι υπάρχουσες αποβάθρες για ανακαίνιση και για να σκαφτούν τα τελευταία μέτρα της πλατιάς υπόγειας διάβασης (ήδη κατασκευασμένη κάτω από τις νέες αποβάθρες) που θα προσφέρει απευθείας σύνδεση με το μετρό και θα έχει μαγαζιά, νέα εκδοτήρια κτλ.

    Βέβαια κάπου εκεί θα σταματήσουν τα καλά νέα καθώς μόνο αυτά περιλαμβάνονται στην Α' φάση κατασκευής του σταθμού. Βέβαια η κατάσταση θα είναι καλύτερη από σήμερα αλλά σε καμία περίπτωση το κτίριο του σταθμού δεν θα είναι αντάξιο ευρωπαϊκής πρωτεύουσας.

    Πάντως τουλάχιστον από λειτουργικής άποψης ο σταθμός θα είναι ΟΚ με 6 αποβάθρες και 10-11 γραμμές.

    Στην Β' Φάση (που κανείς δεν ξέρει αν πως και πότε θα γίνει) θα προστεθεί ένα πατάρι με καταστήματα γραφεία κτλ. πάνω από τις γραμμές και ένα ενιαίο στέγαστρο. Υπάρχει πάντα η μακέτα με το βιοκλιματικό στέγαστρο του Τομπάζη αλλά κανείς δεν ξέρει αν θα επιλεγεί τελικά αυτή η λύση ή κάποια άλλη. Και αν ποτέ χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Na katathesw k egw tin apopsi mou.

    Sto Berolino, to Dekembrh, epatha sok, eilikrina, dioti o sidirodromikos stathmos den einai apla stathmos :)
    ws k ekthesiako xwro eixe. episis, to simadikotero, eixe toulaxisto 6 epipeda.... tosa toulaxisto mporesa k metrisa me ta matia mou. perpatousa stin apobathra k apo panw k katw mou diesxizan trena alles apobathres, ypogeis k ypergeies!!!
    k fysika i apolyth kathariothta pantou!!!

    as paw omws se mia pio ftwxi polh (k xwra), sth boudapesth. stamatimenos sto stathmo, xazeua to xwro atermona dioti h omorfia tou einai asygrith. enas allodapos foithths me plisiase na me rwthsei an exw xatheik thelw boitheia. alla apantisa oxi, apla xazepsa me to stathmo.

    Telos padwn, de tha anaferthw se alles Eurwpaikes prwteusouses opou exw entypwsiastei apo tous stathmous tous.
    Dikaioumai omws na grapsw gia th Glaskwbh, mia sxetika mikri polh me 600.000 katoikous.
    Loipon, exoume dyo!!!! stathmous sto kedro ek twn opoiwn o mikroteros einai diplasios tou stahmou Larisis :)
    O enas stathmos, o Centtral Station, einai toso wraios pou merikes fores ton episkeptomai mono gia na piw kafe.

    Persi ton Genarh, irtha me th fili mou Ellada k taksidepsame (kai) me treno.
    Sto stathmo Larisis me rwtise an auto htan o stathmos ths Athinas....
    Nrapika, alla apantisa katafatika.
    Gelasame arxika, alla meta eixame problima.
    Argouse to treno k pigame sto kafe. mas thn pesan 10 prezonia (anthrwpoi k autoi alla k emeis ti ftegame), o aeras eixe piksei sthn kapna k sth mpoxa, k i brwmia mas emeine ws h teleutaia anamnisi ths Athinas.

    Tetoia katadia k parakmi de synadisame gia oses meres episkeptikame thn prwteuousa.

    Ilias/Gl

    xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. k dyo yposhmeiwseis pou nomizw exoun simasia:

    a) sth mikri eparxiaki Glaskwbh, o Central Station gia ton opoio egrapsa pio panw, exei 20 grammes. As min anaferthoume sthn prwteuousa tou UK to Londino. Ara gia poies 10 grammes sto neo stathmo Larisis milame??? auto einai hot? se xliaro mou kanei.

    b) mhn tnn pathoume oi Ellhnes ksana please opws k me to El.B, ton aerolimena mas. Mas ton yperkostologisan oi politikoi mas k meta mas ton pasaran ws to pio sygxrono stathmo ths Eurwphs, th stigmh pou mono to Londino exei 5, nai 5!!!!! aerodromia...
    mh mas poulisoun pali to paramithi oti giname Eurwpi epeidi mas eftiaksan 10 grammes (les k de tis aksizoume kiolas).

    de thelw na bgainw griniarhs k mizeros. alla na parousiazontai ta pragmata stis swstes tous diastaseis.

    euxaristw osous me diabasane :)

    ilias/glasgow

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Ηλία,
    για όλα έχεις δίκιο. ΑΛΛΑ το Λονδίνο έχει 10.000.000 εκατομμύρια πληθυσμό και η έκταση της Αγγλίας είναι...πολύ μεγαλύτερη.
    Φυσικά δεν διακιολογώ τον άθλιο σταθμό Λαρίσης. Σίγουρα θα έπρεπε να υπάρχει κάτι καλύτερο.
    Όσο για το αεροδρόμιο δεν είναι και τόσο άσχημο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Theloume toso poly na mporei na sugkrithei h athina mas me mia eurwpaikh prwteuousa, alla dustuxws ta pragmata einai opws ta perigrafei o hlias..

    kai nai, to londino exei 10 ekat, alla oxi to berolino, h viennh, h kopegxagh, h stokxolmh, h boudapesth, to amsterdam ktl ktl ktl

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω την κατάντια μας. Αλλά η Αυστρία, Γερμανία, η Δανεία και όλες οι άλλες χώρες που βρίσκονται στο κέντρο της Ευρώπης είναι λογικό να έχουν και μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο άρα και σταθμούς. Γιατί δέχονται τρένα από όλες τις χώρες γύρω τους. Στην Ελλάδα από ποιες χώρες έρχονται τρένα; Απο την βουλγαρία. Και απο την Αθήνα νότια πάνε μόνο στην Πελλοπόνησο. Άρα σίγουρα δεν θέλουμε κάτι σαν το Σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου.
    Και ας σταματήσουμε πια να συγκρινόμαστε με τις πόλεις τις Ευρώπης..δεν υπάρχει καμία ομοιότητα με αυτές. Ούτε πολιτιστική ούτε υποδομών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μην μας πιάνει πανικός με τις 10-11 γραμμές?? Εκτός από ότι είναι υπεραρκετό για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας ακόμα και το 2050, είναι υπεραρκετό ακόμα και αν τον τοποθετούσες στο κέντρο της Ευρώπης. Βέβαια και να θέλαμε να έχει παραπάνω δεν υπάρχει άλλος χώρος.

    Πάντως δεν πρέπει να τίθεται θέμα σύγκρισης με τον σταθμό του Βερολίνου. Σύμφωνα με το επίσημο κόμβο του σταθμού κάθε μέρα διέρχονται από το σταθμό 1100 τρένα!!! Αλλά και σε αριθμό γραμμών να το δούμε ο σταθμός του Βερολίνου είναι 2 σταθμοί σε έναν καθώς εξυπηρετεί όλα τα σημεία του ορίζοντα(Β-Ν-Α-Δ). Στο πάνω επίπεδο που εξυπηρετεί την διαμπερή κίνηση ανατολή- δύση υπάρχουν μόλις 6 γραμμές ενώ στο υπόγειο του σταθμού που εξυπηρετεί την κίνηση Βορράς - Νότος μέσω του TiergardenTunnel έχει 8 γραμμές. Σύνολο όλος ο σταθμός έχει 14 γραμμές


    Επίσης σχεδόν όλοι οι σταθμοί (με εξαίρεση το Βερολίνο) που θαυμάζουμε με το μέγεθός τους στην Ευρώπη είναι κατά 99% τερματικοί δηλαδή εκεί τερματίζουν οι σιδηροδρομικές γραμμές πράγμα που απαιτεί περισσότερες γραμμές (όπως της Γλασκόβης, της Βουδαπέστης ή της Θεσσαλονίκης). Στην Αθήνα αυτό δεν ισχύει καθώς ο σταθμός έχει διαμπερή κυκλοφορία (Β-Ν).

    Επομένως ο αριθμός των αποβαθρών και των γραμμών στο στ.Λαρίσης μετά την ολοκλήρωση των έργων δεν θα είναι απλώς ΟΚ αλλά θα είναι πάρα πολύ καλά. Εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να φτιαχτεί και ένα εντυπωσιακό κτίριο μαζί με στέγαστρο ώστε ο σταθμός να γίνει ένα τοπόσημο για την πόλη (όπως συμβαίνει με κάθε μικρή και μεγάλη πόλη στην Ευρώπη και τον κόσμό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. me aformi
    thn anarthsh tou athensville, alla (nomizw) kai to sxolio mou oti oi 10-11 grammes tou larisis mou kanoun se xliaro para hot, graftikan kapoies poly kales parathrhseis.

    sigoura oi sygriseis me magales prwteuouses ths eurwphs einai isws anises (logw plithismou, megethous xwras, gewgrafia klp). omws, sygxwreste me, einai anapofektes kathe fora pou taksideuw sthn eurwph k niothw o ftwxos syggenhs.

    epimenw omws sth glaskwbh, epeidi zw edo. eimaste ena nhsi, h skwtia exei 4 ekatommyria plithismo k h glaskwbh 600.000 katoikous.
    o enas ek twn dyo stathmwn ths einai termatikos k exei peripou 20 grammes.
    o allos den einai termatikos k exei peripou 10 grammes.
    o megalos stathmos einai arxitektonika ena stolidi sthn poli.
    k oi dyo stathmoi diathetoun kathara kafe k magazia.

    nai, epeidi k oi dyo stathmoi einai sthn euryterh geitonia mou, mou kanei se xliaro otan akouw oti i ellhniki prwteuousa tha apoktisei 10-11 grammes.

    katanow bebaia tous logous pou anaferthikan.
    kai pali omws:

    a) ta 11 ekatomyria ellinwn (syn oi episkeptes ths xwras) tha taksideuan syxnotera me treno (einai k to zitoumeno malista epeidi einai to filikotero pros to periballon meso metaforas) an to diktyo k oi stathmoi htan sygxronoi k o ose den epnee ta loisthia epeidi opws k oles oi dimosies ypiresies leitourgoun me kommatiko k adiafanh tropo.
    o ose den einai mia epixeirisi pou pasxizei na auksisei thn kinhsh k ta kerdi ths ependyontas se sygxrones ypodomes, apla yparxei gia na gemizoun tis tsepes tous ta lamogia.
    pisteuw oti
    me mia swsth politiki k h xwra mas tha mporouse na exei k na xrisimopoiei megalous stathmous. de mas fteei, nomizw, o plithimos k h gewgrafia.

    b) anaferthika k stin omorfia autwn twn stathmwn. omws sthn ellada den akolouthitai h taktikh twn diagwnismwn (me eksairesi to mouseio akropolhs) gia tis dimosies ependyseis. xairomai pou episimanthike h anagh ktiriwn toposimwn.

    c) kai teleutaia k isws pio simadiko ap'ola. anaferthika stin kathariothta tou xwrou. exete paei pote sto stathmo? exete xrisimopoihsei to kafe h tis toualetes tou? pisteuete oti h gewgrafia k o plithismos ths xwras mas dikaiologei auth th friki?

    estw k an o neos stathmos larisis den exei tis grammes tis glaskwbhs, ton ekthesiako xwro k ta magazia tou berolinou, thn omorfia tou stathmou ths boudapestis, as elpisw oti tha exei ligoterh kapnila, asfali kafe k xwrous anamonis, k pws oute tha mou prosferoun preza oshn wra perimenw ekei.
    e den nomizw oti zitaw k polla.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα συμφωνήσω σε ότι έχει σχέση με την ομορφιά και τις συνθήκες του στ.Λαρίσης. Είναι απλώς απαράδεκτες έως ντροπιαστικές για την Ελλάδα. Και το σίγουρο είναι ότι μετά το τέλος των έργων θα υπάρξει κάποια βελτίωση αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα είναι πάλι κάτι αντάξιο μιας ευρωπαϊκής πρωτεύσουσας. Είναι επιτακτική ανάγκη η προώθηση της Β'φάσης....

    Εκεί όμως που θέλω να σταθώ είναι στο καθαρά σιδηροδρομικό - λειτουργικό σύστημα του σταθμού. Με αυτό μόνο το κριτήριο και δεδομένου ότι ο σταθμός έχει διαμπερή κυκλοφορία και δεν είναι τερματικός οι 10-11 γραμμές είναι υπεραρκετές και πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκο μέσο όρο.

    Θα επανέλθω πάλι στην Γλασκώβη μιας και την έχω επισκεφτεί στο παρελθόν για διάστημα 2 εβδομάδων. Φαντάζομαι όταν λες για τον δεύτερο σταθμό θα αναφέρεσαι στον "Glasgow queen street station" ο δεύτερος σταθμός της πόλης που εξυπηρετεί την κίνηση προς τον Βορρά?? Πράγματι έχει κοντά στις 10 γραμμές αλλά και πάλι ο σταθμός είναι τερματικός οπότε δεν μπορεί να συγκριθεί με της Αθήνας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ρε παιδιά οταν γράφετε ένα σχόλιο κοιτάτε και λίγο τι έχουν γράψει οι άλλοι από πάνω.
    Τα ίδια και τα ίδια θα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. nai ennow ton Queen Street Station.
    Polla trena apo Londino fthanoun sto sygekrimeno stathmo k epiprostheta o stathmos eksipiretei thn kinish pros ton poly araiokatikoimeno borra!!!!
    de gnwrizw an einai termatikos. gnwrizw omws oti mporeis na taksidepseis k pros borra (px inverness) k pros noto (px Londino) k anatolika (px Edimbourgo) apo auton to stathmo.

    k telospadwn, eilikrina den einai mono to megethos pou metraei!!!! :)
    sti thessaloniki p.x yparxei megalos stathmos.
    k omws giati einai decadence???
    tha sou pw giati:
    fthaneis ston proorismo sou k to kafe k oi xwroi anamonis brwmane. thes na katseis na diabaseis thn efimerida sou oso perimeneis thn adapokrisi k sixainesai. erxetai o filos na se parei k de thes na katseis sto stathmo na pieis enan kafe na peis ta prwta nea. thes na fygeis apo to xwro auto. o xwros/tekes se diwxnei.
    auta bebaia isxyoun dipla k tripla gia thn athina.

    ara to epixeirima mou einai diplo.
    xriazetai k poiotiki anabathmish twn stathmwn alla k megales ypodomes oi opoies tha mporesoun na tonwsoun tis metafores me treno.
    alla to ditto auto egxirima proypothetei mia igih politiki hgesia thn opoia i xwra de diathetei (oute tha brei syntoma).
    ekei pasxoun oles oi megales ependyseis sti xwra. to politiko mas systima einai sathro k de mporei na empneusei k na stiriksei.

    de pisteuw oti mporoun na yparksoun megala hot dimosia erga me orama sth sygxroni ellada.
    k den einai thema xrimatwn. xrimata dinontai. alla kataligoun stis tsepes merikwn.
    auto pou symbainei nomizw k einai hot einai mono kapoies memonomenes idiwtikes prwtoboulies. Hot tha einai to kainourgio kedro tou Onasiou idrymatos, hot einai to kykladikis, hot tha einai to idryma niarxou klp.
    fysika yparxoun k kapoies eksereseis (px mouseio akropolis) alla den mporoun na anatrepsoun to synoliko kanona.

    auta gia ta hot erga ths elladas.
    eilikrina diaskedasa poly auth thn adalagh apopsewn.

    ilias/gl

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Συμφωνώ και επαυξάνω με όλα τα παραπάνω όσοω αφορά το τον Στ. Λαρίσης...
    Εμένα θα μου λύσει κάποιος μια απορία; Τελικά τί θα στεγάζει αυτό το ωραίο κτίριο στη Δομοκού; Πέρασα προχθές κι επαθα σοκ (όχι τόσο από την ομορφιά του αλλά από το κοντραστ με τη μιζέρια της περιοχής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εμείς λοιπόν οι μιζεροι κάτοικοι της περιοχής του σταθμού λαρίσης που είδαμε το σοκ που επαθες με τα σπίτια μας σου δηλώνουμε οτι όταν θα έρχεσαι να βλέπεις ταινίες στον κινηματογράφο που θα ανοίξει σύντομα να είσαι πιο διακριτικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. στεφανος αλεξιουΦεβρουαρίου 07, 2010 5:28 μ.μ.

    αν και σκεπτικιστης με τις ιδιωτικοποιησεις, θεωρω πως ο ΟΣΕ πρεπει αμεσα να δοθει.Στο Βγενοπουλο, στους κινεζους, δε μ απασχολει... Με απασχολει οτι εχουμε το πιο αρτηριοσκληρωτικο σηδηροδρομικο δικτυο του κοσμου. Σε υπηρεσιες, ενημερωση, υποδομες, χρονους, χλιδη...Καιρος να γινει το τρενο το νεο αεροπλανο... Δε καταλαβαινω γιατι δεν ακουγεται πουθενα (σε αντιθεση με την ολυμπιακη τοσο καιρο πριν την πωληση). Δυστυχως που δε μπορει το κρατος να συντηρησει τον οργανισμο, αλλα με νοιαζει η εξυπηρετηση μου...Και αυτη τη στιγμη ξερω οτι για να ρθω απο ξανθη που ειμαι φανταρος στην Αθηνα θελω περι τισ 10 ωρες με τρενο. Για πατρα απο αθηνα 4 στη καλυτερη.... Οσο για ενημερωση δρομολογιων... αστο καλυτερα...

    btw... το γκρι-λευκο κτηριο πολυ καλο.. το σ-μαρκετ, μια απο τα ιδια απο αρχιτεκτονικι αποψη (θα μπορουσε να ναι σαν τα καρφουρ της αλεξανδρας,παρ οτι.. βωβου ειναι συμπαθεστατα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. <span>Δεν ξέρω τι λέτε εσείς πάντως εγώ μένω ακριβώς κάτω απο τον Σταθμό Λαρίσης (Κολωνός) και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με την περιοχή , με τον σταθμό αλλά και με το μετρό !</span>

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.