Η σιωπή απ' τα κατεβασμένα ρολά


Δεν ξέρω τι να πω γι' αυτή την πόλη. Γι' αυτή την τόσο έντονη εβδομάδα. Το μυαλό μου έχει κολλήσει, έχω ένα πάγωμα, νομίζω ότι κάποια στιγμή σ' αυτή την τελευταία βδομάδα θα τέλειωσε και η αγάπη μου για την Αθήνα. Δεν ήθελα σοκαρισμένος, όπως οφείλει ένα αθηναϊκό μπλογκ, να γράψω, να προσθέσω μια άχρηστη άποψη, το τίποτα. Μόνο σημαντικό ίσως η αλήθεια, την δική μου και μόνο θα καταγράψω (όχι γνώμη), στοιχεία σκέτα για την κάτω Αθήνα της Πατησίων και της Αχαρνών.

Πραγματικότητες: να ακούς ουρλιαχτά το βράδυ και να συνηθίζεις, να γυρίζεις απλώς το πλευρό. Να βλέπεις μετανάστες να ξενυχτάνε στους δρόμους και να μαθαίνεις την φρίκη ότι είναι έξω γιατί κοιμούνται με βάρδιες στα διαμερίσματα των 50 ατόμων. Να νιώθεις ενοχή ακόμα όταν παίρνεις μια σοκολάτα του 1.50 ευρώ μπροστά στους άπορους τριγύρω, μια συνεχής πίεση που μέχρι τον μικροαστό σου βγάζει, όπως προχθές που το κουτί από την καινούργια μου οθόνη το κατέβασα βράδυ για να μην προκαλέσω. Να πηγαίνεις στο φαρμακείο της γειτονιάς και να μπαίνει μετανάστης κλαίγοντας ζητώντας φάρμακα για το παιδί του. 'Η στο σουπερ μαρκετ ν' αγοράζουν 2 πατάτες και 2 κρεμμύδια.
Χιλιάδες άνθρωποι που περιφέρονται πεινασμένοι και εκ των συνθηκών άπραγοι στις κάτω γειτονιές, μια πραγματικότητα αδιέξοδη που θα μπορούσε άνετα να τους οδηγεί στις κλοπές. Κι όμως, με φουλ αλήθεια, δεν είναι έτσι.
Στον 1.5 χρόνο που μένω εδώ, κανείς δεν με πείραξε, δεν είχα κανένα περιστατικό, όπως θα θελαν τα media να διηγηθώ, οι μετανάστες που γνώρισα ήταν όλοι ευγενέστατοι, φιλήσυχοι, καταλαβαίνω πως μπορεί να αγριευόταν κάποιος τρίτος βλέποντας τους μπουλούκια στα πεζοδρόμια, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να σου κάνουν τίποτα. Θα μου πεις για τα ουρλιαχτά, τις κλοπές; Ναι λοιπόν, υπάρχουν συγκεκριμένες πασίγνωστες ομάδες ορμώμενες από στέκια εξίσου συγκεκριμένα, που ανοίγουν συστηματικά αμάξια, κλέβουν τσάντες και αλυσίδες από ηλικιωμένες, πουλάνε ναρκωτικά, εκδίδουν 14χρονα απ' την Αφρική, βγάζουν σουγιά μ' ευκολία. Ε, δεν μπορεί να την πληρώνει το υπόλοιπο 99%.

Και μαζί, και όχι απέναντι, υπάρχουν και οι μόνιμοι κάτοικοι: αυτούς που γνώρισα, που ζήσανε μια ζωή στην περιοχή, που την αγαπάνε και από πείσμα δεν φεύγουνε, που δέχονται την ψυχολογική βία της φτώχειας καθημερινά, που ακούνε από παντού πως το σπίτι τους βρίσκεται στον βούρκο. Ποιος θα το δεχόταν να 'ναι η καθημερινότητά του οι κατουρημένες είσοδοι, να πηδάς πάνω από λιπόθυμους ναρκομανείς για να μπεις σπίτι, να ακούς διαρκώς κραυγές; Τι θέλουμε όλοι: γαλήνη και ασφάλεια, κι αυτοί τίποτα παραπάνω δεν διεκδικούν. Και τι μεγάλο λάθος, με μια ευκολία αυτούς τους ανθρώπους να τους χαρακτηρίζεις απο πάνω και ακροδεξιούς· ε δεν είναι, έχουν παλιά μυαλά μεν οι περισσότεροι, αλλά μ' όσους μίλησα, ακόμα και με τους οργανωμένους σε Επιτροπές Κατοίκων, όλοι μα όλοι στην κουβέντα τους βάζανε πάντα την κατανόηση τους για τους μετανάστες. Αλλά όταν φωνάζουν μια, δύο, εκατό, ζούνε στην καθημερινή - καθημερινή - καθημερινή παράνοια μήπως τους κλέψουν όπως τον γείτονα, και τους λες και υπερβολικούς και ρατσιστές, ε τους οδηγείς με μαθηματική βεβαιότητα στην αγκαλιά των άκρων.

Ζορίζομαι λοιπόν πολύ πια τις τελευταίες μέρες με την Αθήνα, με το μπλογκ να γράφω. Είμαι βέβαιος, με χτίκιασε, εκείνο το απόγευμα της Τετάρτης που κατηφόρισα στην Αχαρνών, η τρομακτικότερη εικόνα που χω δει στην πόλη μου: τα σιωπηλά κατεβασμένα ρολά των μαγαζιών, το πλήθος εξαγριωμένων να απειλεί κάθετα και ολοκληρωτικά μετανάστες να κρυφτούν μες στα σπίτια τους, να μην τους βλέπουν στα μπαλκόνια και κάποιους να τους κυνηγάνε με ξύλα. Το σκυμμένο μου κεφάλι άδειο. Ήταν η βία, το σοκ, η αδυναμία μπρος της να κάνω κάτι.

Κι αν απ' αυτό το ζαλισμένο κείμενο ήθελα να πω κάτι είναι πως δεν φταίνε οι κάτοικοι, δεν φταίνε οι μετανάστες· να βοηθήσουν τους ανθρώπους, αυτό.

40 σχόλια:

  1. Κοίτα κι εγώ που μένω κέντρο δεν είχα ποτέ μου πρόβλημα με κανέναν, ούτε μετανάστη ούτε κάτοικο. Το θέμα είναι ότι αυτά που γίνονται ήταν καλά κρυμμένα μέχρι που πήραν φόρα, δεν είναι τυχαία όλη αυτή η βία εναντίον των μεταναστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. siga mi nioso enohi na fao ti sokolata mu gia ton metanasti pou irthe apo tin alli akri kai mas maxaironei
    o kaimenos nai na ton dikaiologisoume kiolas, den exei ston ilio moira...
    e tote na dikaiologisoume kai olous tous ellines maxairovgaltes
    giati re paidia
    eleos pia mafti tin kalosini gia tous lathrometanastes
    oi opoioi einai kai pio ratsistes me mas apo oti emis maftous
    pao na fao to pagoto mu kai xoris enoxi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. melkal@dsa.gr melkal@dsa.grΜαΐου 16, 2011 7:48 μ.μ.

    Η περιοχή είναι γκέτο. Και είναι γκέτο λόγω της ανέχειας που φέρνει και την εγκληματικότητα.
    Παρ' όλο που ξέρω, λόγω επαγγέλματος, τι έχουν τραβήξει για να έρθουν εδώ και τι συνεχίζουν να τραβούν εδώ, δε μπορώ να μην σκέφτομαι κάθε φορά που βλέπω ένα μαύρο, αν και πόσες συντοπίτισσες του εκδίδει. Η πορνεία και η βρωμιά είναι το μεγάλο πρόβλημα. Τη βρωμιά τη βλέπω και τη μυρίζω καθημερινά και η πορνεία μου τρυπαέι τοπ μυαλό κάθε που τη σκέφτομαι, κουβέρτες απλωμένες στην Κολιάτσου σαν κουρτίνα για να καλύπτουν τη μαυρούλα που επιδίδεται στο στοματικό έρωτα. Πάνω τους έγραφαν "πίπα 10 ευρώ".
    Ομως όλα αντιμετωπίζονται.
    Οπως θα μπορούσε να τα είχε προλάβει η πολιτεία την κατάσταση αυτή η οποία είναι βούτυρο στο ψωμί Καρατζαφέρη, Ψωμιάδη και άλλων πιο ακραίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Αθήνα είναι μια τελειωμένη αποκρουστική βρωμούπολη. Παντελώς ακατάλληλη για παιδιά, οικογένειες, ηλικιωμένους και χρήζοντες ανάγκες συμπολίτες μας. Σκουπίστηκαν και όλοι οι αναξιοπαθούντες της επικράτειας στο κέντρο της και απόγινε ο ζόφος. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Και αισθάνομαι ευτυχής που την έχω εγκατακλείψει προ 15ετίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και δυστυχώς στο θλιβερότατο παρόν που περιγράφετε είναι που σκοντάφτουν lifestyle πρωτοβουλίες τύπου Atenistas. Στην παντελή απουσία πολιτικού οράματος. Γιατί και το πρόβλημα και η λύση του, είναι πρωτίστως πολιτικά. Ακόμα κι αν πρόκειται για ουτοπία, η Ρόζα Λούξεμπουργκ το είχε θέσει σωστά: σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6.  Α, δεν πάμε καλά. Μερικοί δεν καταλαβαίνουν καθόλου το τι θέλει να πει ο ποιητής. Ή αυτό, ή δε θέλουν να καταλάβουν. Ο άλλος κατάφερε και κόλλησε τους ατενίστας. Ρε παιδιά, πραγματικά. Έχει φτάσει η στιγμή που κάπου, κάπως, πρέπει σε κάτι να συμφωνήσουμε μεταξύ μας. Κάντε ένα κουράγιο και προσπαθήστε να καταλάβετε τον άλλον χωρίς να είναι λυμένο το ζωνάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ρομαντισμός και ουτοπία! Φυσικά και δεν είναι όλοι οι μετανάστες εγκληματίες. Κανένας δεν υποστήριξε κάτι τέτοιο. Στατιστικά όμως, οι εγκληματίες είναι στην πλειοψηφία τους μετανάστες. Άλλο το ένα άλλο το άλλο! Ωστόσο, όσο φιλόξενοι κι αν θέλουμε να είμαστε (άλλωστε είμαστε η γεννέτειρα του Ξένιος Διός!!!), η χώρα δεν αντέχει! Δεν υπάρχει νόημα στο να "πεινάσουμε όλοι μαζί".  Εμείς δεν μπορούμε να τους "τραβήξουμε προς τα πάνω" αλλά δεν πρέπει "να μας τραβήξουν εκείνοι προς τα κάτω"!!! Σε αυτό αντιδρά ο κόσμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έχω ακριβώς τις ίδιες σκέψεις και το κείμενο είναι πολύ ακριβές.Μοναδική μου παρέμβαση-και αντίρρηση-είναι ότι εσύ Άθενσβιλ,είσαι ο χρυσός μέσος όρος:Άντρας,στα 30 σου,δηλαδή γερός και δυνατός.Το ότι δε σου έχει συμβεί τίποτα είναι προφανώς μεγάλη τύχη αλλά οφείλεται και στο ότι είσαι εσύ,όπως είσαι.Σε γυναίκες-ηλικιωμένους-παιδιά,από προσωπική μου εμπειρία,ο φόβος είναι πολύ πιό έντονος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9.  Είναι και δική μας η Αθήνα. Την αγαπάμε, την πληγώνουμε, την ασχημαίνουμε μ'αυτά που κάνουμε και όχι μόνο. Καμιά φορά την ομορφαίνουμε λιγάκι και πάλι απ'την αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. sorry kiolas to 99.9 einai athooi katatregmenoi kai to 1% eiani ipeftino gia ton paniko sto kentro?
    eleos re paidi,,, tetoia adynamia stous metanastes pia.. e olo kati kalo tha xoun  alliws de to exigo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ομπβιουσλι, γιου ράιτ ιν γκρίκλις του προυβ δατ γιου αρ δε ρίαλ ντισένταντς οφ δι εϊνσιεντ γκρικς. Γκόου λερν δε λανγκατζ εντ δεν καμ μπακ του κομέντ, ιλιτερέιτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αθενσβιλ...δεν ξερω απο που μετακομισες στο κεντρο, καλωσηρθες κιολας, πριν 1,5 χρονο αλλα εγω που μενω εδω ολη μου τη ζωη, 30χρ δλδ, εχω δει ολη τη μετατροπη απο κοντα...Πλ. Αγ. Παντελεημωνα..επαιζα μικρος χωρις επιβλεψη μεχρι αργα...η πλατεια καθαρη κλπ...τωρα ενα μπουρδελο..Πλ. Αττικης..πηγαιναν τα γεροντακια για καφε και πρεφα, τωρα πανε οι Αφγανοι κλπ για πρεζα, πριν ερθουν τα φασιστακια αυτα. Κολωνος-μια χαρα περιοχη λαικη, ενα μπουρδελακι τωρα καθε καρυδιας καρυδι, Θυμαρακια-Κ. Πατησια-μενει ο πατερας μου, εβγαινες επινες μια πορτοκαλαδα στην πλατεια, βολτιτσα αφοβα, ακομα και τα μπουρδελα ηταν λιγα...τωρα σκοτωνουν για μια καμερα καποιον που παει να γεννησει  το παιδι του...δεν με ενδιαφερει πως, ποιος, γιατι κ απο που...θα σου πω μια παροιμια, απο τις σοφες αυτες ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ παροιμιες..

    ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ ΤΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. νομίζετε ότι μόνο η Ελλάδα και μόνο η Αθήνα αλλάξανε?
    Καπιταλισμό το λένε.
    εσείς το ψηφίσατε αν θυμάστε
    καλή σας όρεξη και όποιος κατάλαβε κατάλαβε. βαρέθηκα πια με τη βλακεία του καθενός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ontws ayto to 99% htan ypervoliko....kai poia h pio tranh apodeiksh apo to oti an htan oi 99 stous 100 filhsyxoi k akakoi kaneis de tha fovotan kai pote de tha ginotan toso megalo thema akoma k an ooola ta MME proevallan to antitheto 24 wres to 24wro...kai as to paroume ki alliws...akoma k oles tis kales protheseis na exoume gia na voithisoume kapoies eypatheis koinwnikes omades..o kathenas tha to kanei sthn klimaka pou mborei!ena poly aplo paradeigma...oi allodapoi sta fanaria...ok..tha dwseis se enan,dyo,10,50,100....otan omws analogisteis oti mesa sthn kathimerinothta sou tha se stamatane se kathe fanari sxedon,kathe mera,trelainesai...gia mena ayto einai psuxanagkasmos..gia ayto ftanoume se ena shmeio pou oso akako k an einai kati tetoio apla den to antexoume allo...kai apla de ginetai enas politis na parei to varos olwn twn lathrometanastwn!einai ypothesh tou kseftilismenou mas kratous ayto...

    filika
    k.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπορει να βαρεθηκες τη βλακεια του καθενος, αλλα τη δικη σου ΜΑΛΑΚΙΑ ΤΗΝ ΠΕΤΑΞΕΣ!
    τραβα πες στη γυναικα του ανθρωπου και στην κορη του, οτι δεν θα κανει ποτε γεννεθλια λογω καπιταλισμου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά που συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες στην Αθηνά είναι το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε ένας θάνατος που θα σηματοδοτούσε την κοινωνική έκρηξη που υπέβοσκε τόσο καιρό. Οι θεσμικοί φορείς δυστυχώς δεν μπόρεσαν να ερμηνεύσουν ούτε την ¨κατοχή¨ του Αγ. Παντελεήμονα, ούτε αυτής της πλ. Αττικής, όπου ισχύει ο νόμος της αυτοδικίας. Δεν μπόρεσαν να ερμηνεύσουν ούτε τα αίτια που οδήγησαν σε αυτήν. Δυσκίνητο όπως είναι το κράτος άφηνε μέρα με τη μέρα μία μεγάλη περιοχή να οδηγείται στην παρακμή και στην εγκληματικότητα.Πως φτάσαμε όμως σε αυτήν την κατάσταση; Την τελευταία εικοσαετία υπήρξε ταυτόχρονα μία μεγάλη ανάγκη για φτηνό ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό και μία μεγάλη κοινωνική αποσάθρωση στις τάξεις της Ελληνικής κοινωνίας. Η κατασκευαστική φούσκα σε ιδιωτικό και δημόσιο έφτασε στην κορύφωση με τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004. Μετά άρχισε σταδιακά ο κατήφορος με τα γνωστά αποτελέσματα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή και ακόμη και σήμερα βόλευε πάρα πολύ τους κατασκευαστές να έχουν προσωπικό ανασφάλιστο και στο 1/5 του ημερομισθίου το οποίο φυσικά καλυπτόταν από την αθρόα εισροή μεταναστών.Οι κρατικές υπηρεσίες φυσικά δεν είχαν κάποιο μεταναστευτικό σχέδιο, οπότε έμπαινε στην Ελλάδα ο κάθε πικραμένος. Η κατάσταση βόλευε όλο το διαπλεκόμενο σύστημα. Κάποια στιγμή όπως προανέφερα το όλο παραμύθι μας τελείωσε, μόνο που ο κόσμος συνέχιζε να έρχεται και συσσωρευόταν στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου. Μέσα στην γενικότερη πλασματική ευμάρεια της τελευταίας εικοσαετίας έγινε κοινωνικό status να κατοικείς σε αυτό που λέμε προάστια. Από ένα οικονομικό επίπεδο και πάνω τουλάχιστον. Έτσι ο κοινωνικός και οικονομικός χάρτης της Αθήνας σιγά, σιγά διαμορφώθηκε σε αυτό που είναι σήμερα. Περιοχές όπου εγκαταλείφθηκαν από τους μεσοαστούς  και κατοικήθηκαν εκ νέου από νέες εθνοτικές ομάδες και σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση των ενοικίων έχουμε καταστάσεις όπου οι άνθρωποι στοιβάζονται κατά δεκάδες μια και η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει κάτι καλύτερο. Ή ακόμη και την κατάληψη πλατειών από μετανάστες (βλέπε Αγ. Παντελεήμονα) όπου δεν είχαν ούτε τα ελάχιστα γαι ένα σπίτι. Μέσα σε όλο αυτό το χαμό, την ουσιαστική διάλυση των κρατικών υπηρεσιών και της ανυπαρξίας του οποιδήποτε σχεδίου υποδοχής ή πιστοποίησης στοιχείων όσων εισέρχονταν, εισχώρησαν και οργανώσεις από αφρικανούς στη πώληση πρέζας και γυναικών, συμμορίες βορειοαφρικανών αράβων, συμμορίες που εκμεταλλεύονται αυτούς τους έρημους στα φανάρια και έκαναν τη ζωή σε περιοχές του κέντρου ανυπόφορη. Έτσι λοιπόν φτάσαμε εκεί που φτάσαμε σε κατεχόμενες περιοχές όπου η αυτοδικία μοιάζει σαν η τελική λύση. Είναι όμως η αυτοδικία σε ένα κράτος που είναι δημοκρατικό μία ανεκτή λύση;  Όχι, η Ελλάδα έχει νόμους οι οποίοι μπορούν να εφαρμοστούν από τους εκπροσώπους τους ή αυτοδικία είναι ιδιοτελής, απαράδεκτη και προσβάλλει κάθε άνθρωπο που θεωρείται πολιτισμένος, άσχετα τη θέση που βρίσκεται. Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι πόλεις αλλάζουν, και διαμορφώνονται στο πέρασμα του χρόνου. Κάποτε η κυψέλη ήταν μία καθαρά μεγαλοαστική περιοχή, σήμερα είναι μία πολυπολιτισμική περιοχή με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό μπορεί να περιέχει. Αύριο μπορεί να είναι κάτι άλλο. Η μετανάστευση δεν σημαίνει εγκληματικότητα. Είναι αλήθεια ότι ένα μικρό ποσοστό του συνολικού πληθυσμού των μεταναστών έχει εγκληματική συμπεριφορά. Εκτός αν εννοούμε εγκληματική συμπεριφορά το κατούρημα. Κάποτε πίσω στη δεκαετία του πενήντα υπήρχαν πινακίδες στην Αθήνα όπου έγραφαν ότι απάγορεύεται το πτύειν και το κατουρείν και τότε σίγουρα δεν την κατοικούσαν μετανάστες.

    Υ.σ. Ναι μένω και εγώ στις παρυφές του κέντρου και μάλιστα το μακρινό 1997 μου είχαν διαρρήξει το σπίτι. όπως και πριν δυόμισι χρόνια βγαίνοντας το πρωί για τη δουλειά είχα δεχθεί ένα μπουκάλι στο γόνατο από μεθυσμένους ρώσους. Παρόλα αυτά δεν καταριέμαι τους ξένους στο σύνολο τους για αυτά τα περιστατικά.
    Θα μπορούσαν να έχουν συμβεί και από έλληνες.
    Πρέπει πάνω από όλα να βάζουμε τον ανθρωπισμό και τους νόμους, γιατί μόνο έτσι μπορούν οι κοινωνίες να προχωρήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17.  Η οικογένεια του ανθρώπου έκανε μύνηση στα σκυλιά της Χρυσής Αυγής. Για να μάθετε ότι δεν αντιπροσωπεύουν κανένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και καλα εκανε! Μπραβο τους αν ισχυει! τελειως ασχετο ομως με αυτο που εγραψα..
    (γαμω την χρυση αυγη, θα ημουν το λιγοτερο χαζος αν υποστηριζα καποιον που μετα, οταν θα ψαχνει για νεο εχθρο θα στοχοποιησει εμενα ισως ή εσενα ή τον αλλον...)

    Φιλε να πω ομως κατι για την κοινωνια μας και την διαπιστωση αυτην την κανω κξαθημερινα....
    δυστυχως ολα ειναι ειτε μαυρα ή ασπρα...
    χρωματα ενδιαμεσα ΠΟΥΘΕΝΑ! αγαπας την χωρα σου γουσταρεις τα αρχαια ελληνικα εισαι φασιστας, υποστηριζεις τον αδυνατο, τον μεταναστη, την Κουνεβα εισαι αναρχικος, δεν εχεις προβλημα με τους γκει εισαι κρυφαδερφη, εχεις τατουαζ εισαι το λιγοτερο πρεζακιας, πας γηπεδο μαλλον θα εισαι χουλιγκαν, κανεις ζογκλερικα ε σιγουρα εισαι απλυτος......

    ε αντε γαμηθειτε ολοι σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @fab5325978601ca6d1649187621026ea  Καλά, οι νόμοι στην Ελλάδα αν εφαρμόζονταν θα είμασταν τώρα δεινόσαυροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. λέγεται ίντερνετ και ναι, γράφουν σε αυτό και στα greeklish. μη φοβάσαι, δεν δαγκώνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν ξέρω τι να πω.  Βούλιαξε η πόλη. Εγώ έμεινα 3 χρόνια στο κέντρο, αλλά στο Θησείο, σε μια γειτονιά μεσοαστική, με καλή ποιότητα ζωής. Έζησα όμως από κοντά τα Πατήσια, και στην Γ' Σεπτεμβρίου έμεναν φίλοι μου από την επαρχία όταν είμασταν φοιτητές και τώρα δεν πιστεύω πώς έχουν καταντήσει. Τώρα που έχω παιδιά, όχι δεν θα έμενα σε αυτό το κέντρο, που να μου πλήρωναν το ενοίκιο. Από την άλλη πλευρά, τι θα γίνει, αν αφεθεί θα χειροτερέψει. Χρειάζεται ίσως μερικές θεαματικές κινήσεις, ίσως να γκρεμιστεί κανένα τετράγωνο με άθλιες πολυκατοικίες του 60 και να γίνει ένα παρκάκι, κάτι ρε παιδί μου. Ήδη η κατάσταση είναι πολύ δύσκολα αναστρέψιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22.  to internet ;exei proxor;isei ka den br;iskete sthn dekaet;ia toy 70. Γκρικλισ μόνο για αγράμματους κουτόφραγκους.
    ζχψ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23.  Πάντα υπήρχε καπιταλισμός, δεν το ψήφισε κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τα λέει όλα η φράση " να βοηθήσουν τους ανθρώπους" Απο όπου κι αν είναι!!! ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ.Ό,τι περιλαμβάνει η λέξη άνθρωπος! Και δεν είναι αίτημα μόνο των Αθηναίων του κέντρου αλλά παγκόσμιο πλέον! Με συγκίνησες αθενσβιλ. Για ακόμα μια φορά!  

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. γιου αρ ομπβιουσλι μισινγκ δε πόιντ χίαρ, αρεντ γιου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δυστυχώς στο κράτος άρεσε για πολλά χρόνια να σπρώχνει τα πάντα κάτω από το χαλί και να κάνει τα τυφλά μάτια...
    Πάντως μη ξεχνάμε ότι τους μετανάστες κάποιος του έφερε εδώ. Όταν πριν 20 χρόνια αλβανοί τρύπωναν στα ελληνικά φορτηγά (έναντι αδράς αμοιβής στον οδηγό) τους αφήναν κάπου κοντα στα Γιάννενα και τους λέγαν "εδώ είναι η Ομόνοια". Όλοι αυτήν την Ομόνοια ζητούσαν να βρουν... Είναι τυχαίο λοιπόν ότι τόσοι άνθρωποι έφταναν από παντού εδώ σχεδόν ανενόχλητοι και χωρίς κανείς να ξέρει ποιοί είναι... Το κράτος και εμείς οι ίδοι κάναμε την "παπια" αναπαυμένοι στην δηθεν καπιταλιστική ευδαιμονία (όπως είπε και ένας άλλος πριν).  Οι "έμποροι" έχουν περιοριστεί στην Ομόνοια, οι αναρχικοί στα Εξάρχεια, οι "άλλοι" στον Άγ. Παντελεήμωνα και όλα πάνε καλά....μαζεύονταν κάτω από το χαλί όμως πολλά! και κάποια στιγμή ξεψείλησαν και δεν μπορούν να μαζευτούν πλεόν από το δρόμο τα τόσα πολλά!

    Το 90% που θεωρείς αθώο είναι πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό. Δεν λέω είναι πολλοί μετανάστες (έστω και αρχικά λαθραίοι) που έχουν κάνει παιδία, εργάζονται, προσπαθούν να ενσωματωθούν και προσφέρουν ακόμα και για την ίδια τη χώρα. Είναι νοικοκυραίοι και τίμιοι...όπως θα λέγαμε παλιά. Αυτούς δεν μπορούμε να πούμε "φύγε". Σε κάθε άλλη όμως περίπτωση και το δικαίωμα έχουμε να το πούμε και τόσο προστασία δεν μπορούμε να δείξουμε. Δεν αντέχει άλλο η πόλη! Οι δομές της είναι ήδη σε κατάρευση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. pantws exo katalavei oti genika oi gays latrevoun tous metanastes giati enai ftinoi epivitores

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλά τα λες athensville... Οι τελευταίες μέρες δίνουν σε όλους την αίσθηση ότι στερέψαμε από λόγια. Η πραγματικότητα μας ξεπέρασε και μας έχει αφήσει πίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ασχολούμαστε με τ´οσο σθένος που απλά χαμογελω βουρκομενος. Χαμογελω γιατί μας θεωρώ όλους μας ένα ματσο μπάζα που ξαφνικά μας έπιασε η όρεξη να ασχοληθούμε με τα κοινά, με αφορμή τον θάνατο ενός ανθρώπου, χρεισημοποιώντας τον θάνατο αυτο σαν κατίνες για να βγάλουμε το μίσος η την συμπαθια μας για τους μετανάστες. Και σίγουρα οι ίδιοι εμείς σε κανα δυμινο θα αγχονόμαστε που δεν βρήκαμε δωμάτιο με θέα στο νησί. Οι ίδιοι εμείς κραζαμε τους αλοδαπους όταν καιγόταν όλη η ελλάδα, τα σπίτια, τα δέντρα, τα ζώα. Και στις παραλίες καταβροχθίζουμε τα πάντα αφήνοντας σταθερά όταν φεύγουμε ένα λοφάκι αποτσίγαρα και σκουπίδια. Εμείς οι ίδιοι ήμαστε που παρκάρουμε όπου γουστάρουμε τις μηχανές και τα αμάξια μας. Εμείς δεν ήμαστε αυτοί που ή δεν κόβουμε αποδείξεις ή δεν ζητάμε γιατί ντρεπόμαστε; Εμείς δεν δουλεύουμε στο δημόσιο μόνο απ το μέσον, έλληνες δεν είναι όλοι αυτοί που τρυπιουντε στην Ομόνοια και στα εξάρχεια; Αντί λοιπόν ο καθένας να κοιτάξει πως θα φτιάξει Κατ´αρχας τον σκατοχαρακτηρα του, πως θα μάθει να σεβετε το περιβάλλον, τα αδέσποτα, τον διπλανό του, όλοι προσπαθούμε να βρούμε τι φταίει και πάντα φταίει κάποιος άλλος ΠΟΤΕ εμείς. Εμείς και οι γονείς μας φτάσαμε την χώρα σε αυτο το χαλί. Ας βάλουμε μυαλό πια κι ας κοιτάξουμε πως θα διορθώσουμε πρώτα εμάς. Λες και αν φύγουν οι μετανάστες δια μαγείας όλα θα γίνουν υπέροχα. Ου να χαθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Με συγχωρείτε για τα ορθογραφικά μου λάθη. Κοιτά να δεις.... Η δάσκαλοι μου όλοι ήταν έλληνες, όχι μετανάστες! Και σκατα μου έμαθαν. Το χειρότερο απ όλα είναι ότι τα παιδάκια που είναι λευκά χαρτιά πηγαίνουν στο σχολείο και κάνουν μάθημα με παιδιά Αλλοδαπων, στο σχολείο μαθαίνουν να συνεργαζοντε και να μην είναι ρατσιστές.... Έλα μου όμως που την επόμενη μέρα πανε σχολείο και κοροϊδεύουν όσα παιδάκια δεν είναι απ την ελλάδα γιατί ο μπαμπάς έτσι ειπε στο σπίτι κυρία...! Εμείς όλοι κάποια στιγμη θα φύγουμε για τον παράδεισο (να τον γεμισουμε κι αυτόν...) τα παιδιά μας όμως θα μείνουν και θα χουν μεγαλώσει με παιδιά Αλλοδαπων. Ας τα κάνουμε λοιπόν τα παιδια μας σαν τα μούτρα μας ώστε να συνεχιστεί το κακό. Ας τα κάνουμε κι αυτά ευθυνοφοβους και παρτακιδες όπως μας έκαναν κι εμάς οι δικοί μας......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. μαλακία που πέταξα? πας καλά ρε? καταλαβαίνεις? έχεις μυαλό?
    είπα εγώ "καλώς λόγω καπιταλισμού"?
    κάτσε λίγο να σκεφτείς που ζεις και τι σκατά κάνεις με τη ζωή σου. που μου γίνατε όλοι Ευαγγελάτοι ξαφνικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μηπως να κανεις εσυ κατι με τη ζωη σου και να αφησεις τις ντιρεκτιβες και τις μπροσουρες; αιντε προβατα..μπεεκκεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. αν νομίζεις οτι είμαι και κνίτης κοιμάσαι όρθιος
     

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Βρίσκω τραγικό το γεγονός
    να μην νοιώθεις καμία ευαισθησία μπροστά σε έναν άνθρωπο που πεινάει και να βολεύεις
    τις ενοχές σου ονομάζοντας τον εγκληματία. Αυτή η λογική είναι πάρα πολύ επικίνδυνη.
    Και στην τελική το ότι εσύ έχεις να φας και εκείνος όχι είναι πιο πολύ θέμα
    τύχης παρά ικανοτήτων ή οτιδήποτε άλλο. Εμείς είμαστε τυχεροί που γεννηθήκαμε
    σε μια χώρα που δεν γίνεται πόλεμος και που έχουμε κάποιες ευκαιρίες και δυνατότητες
    παραπάνω. Ας μη χάσουμε την ανθρωπιά μας…  
     

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. πάντα υπήρχε καπιταλισμός? και είπε ο θεός ας γίνει καπιταλισμός!!!!! ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. πππππφφφφφφφ,

    πολύ δύσκολο το σημερινό πρωινό!



    Έρχομαι λοιπόν στην δουλειά και διαβάζω αυτό το blog και μου κόβονται τα γόνατα.



    Βρίσκω συγκλονιστικό αυτό το άρθρο γιατί είναι καθαρή και ξάστερη  αλήθεια. Έτσι είναι τα πράγματα!





    Ζούσα στα Πατήσια μέχρι και πριν 3 χρόνια και είδα να εκτυλίσσεται  όλο το αυτό σκηνικό σίγα σίγα. Ακόμα
    πηγαίνω συχνά γιατί ζουν οι γονείς μου εκεί.



    Πριν έρθουν οι μετανάστες πίσω από το 48 πουλούσαν πρέζα! Από τους κολλητούς
    μου ο ένας πέθανε , ο άλλος δεν μπορεί να ξεκολλήσει από την πρέζα και ο
    τελευταίος φαίνεται να καταφέρνει να φεύγει από αυτήν!

     
    Το θέμα εδώ δεν είναι να δούμε ποιος φταίει αλλά να βγάλουμε λίγη ανθρωπιά από
    μέσα μας!

    Δεν θα το αναλύσω απλά θέλω να κλείσω με μια φράση.

    Είμαστε απλά τυχεροί που γεννηθήκαμε Ελλάδα, γιατί αν είχαμε γεννηθεί
    Αφρική.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. μπορεί ο Ξένιος Δίας να γεννήθηκε εδώ, αλλά με όσα τράβηξε κι αυτός πήρε τον ομματιών του κι έφυγε! Το ότι κάποτε γεννήσαμε πολιτισμό δεν σημαίνει ότι και τώρα αυτό κάνουμε. Όσο για το αν στατιστικά οι εγκληματίες στην πλειοψηφία τους είναι μετανάστες, φαίνεται πως ξεχνάς (ή προτιμάς να μην διαβάζεις) για τις άγριες δολοφονίες συζύγων και τέκνων από τα "αγαπημένα" τους άτομα, γειτόνων για ένα δέντρο, ολόκληρων οικογενειών συγχωριανών γιατί κυνηγούσαν στο χωράφι και χαλούσαν τα σπαρτά κλπ κλπ.
    Εκ προοιμίου κανείς ως λαός ή ως άνθρωπος δεν είναι  εγκληματίας. Οι συνθήκες, η ζωή και οι επιλογές του καθενός τον οδηγούν και αγαπητή μου Κατερίνα, αυτό δεν έχει φυλή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38.  Αναλογίσου με απλή αριθμητική πόσο μεγάλο ποσοστό είναι το 1%
    Στους 100 είναι 1
    Στους 1.000 είναι 10
    Στους 10.000 είναι 100
    Στους 100.000 είναι 1.000
    Στο 1.000.000 είναι 10.000
    Στο 1.500.000 είναι 15.000 άτομα. Είναι αρκετό αυτό το 1% να σπείρει τον πανικό αν θέλει, δεν νομίζεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ειχα παει Βερολινο προ ημερων και ειχα μεινει αναυδη με την ποιοτητα ζωης εκει. Γυρνωντας πισω στην Αθηνα απογοητευτηκα πληρως συγκρινοντας καταστασεις..Εκει(και σε αλλες ευρωπαικες πολεις φυσικα) οι μεταναστες ειναι νομιμοι,εχουν ενταχθει πληρως στην κοινωνια. Η αληθεια ειναι οτι τα πραγματα στο κεντρο της Αθηνας εχουν γινει πιο επικινδυνα, βλεπεις την εξαθλιωση σε ολης το μεγαλειο..μια μιζερια,μια φτωχεια,η οποια οσο παει εξαπλωνεται..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Instagram