Oχι άλλη εξυπηρέτηση!


Μόλις έχω βγει από το Πλαίσιο. Ο Σεκιούριτυ τρέχει προς το μέρος μου, θα νομίζει ότι βούτηξα κάτι σκέφτηκα, ε απίστευτο, ετρεξε να με ρωτήσει αν εξυπηρετήθηκα! Ε αυτό ήταν, έλεος δηλαδή, μέχρι κι εκεί; Είχα ζήσει πριν, το γνωστό σκηνικό επίσκεψης στο Πλαίσιο αυτό που όπου κι αν σταθείς, ένα μέτρο να κουνηθείς, κάποιος θα πεταχθεί απ' τους διαδρόμους, σαν σε ανελέητο πακμαν, να με ρωτήσει αν θέλω να εξυπηρετηθώ. Να λέω όχι, να με ρωτά τι συσκευή χρησιμοποιώ και πόσα δίνω το μήνα. Δεν θέλω καλή μου! Τολμώ να κάνω ένα βήμα ακόμη, σαν το τσιτά κάποιος άλλος θα πεταχθεί για μια επίθεση εξυπηρέτησησης. "Μια ματιά ρίχνω, ευχαριστώ", η επόμενη απάντηση που θα επαναλάβω άλλες 10 φορές μαζί με τις ψυχαναγκαστικές χαιρετούρες δεξίωσης.
Στις αρχές του πλαισιακού φαινομένου πριν κάποια χρόνια, 1-2 φορές ρώτησα "γιατί το κάνετε αυτό;" και ο υπάλληλος μου χαζογέλασε λέγοντας "ξέρετε...". Ναι ξέρω, καταλαβαίνω, αλλά κι ας καταλάβουν οι υπεύθυνοι ότι κάποιοι πελάτες μπορεί να βρίσκουν σχεδόν δουλοπρεπή μια τέτοια συμπεριφορά, να φέρονται αδιακόπως οι υπάλληλοι σαν ρομποτάκια καλοσύνης για τις ανάγκες του μεροκάματου. Και συν τοις άλλοις είναι κάτι σαν θέατρο όλο αυτό, στην εποχή του ιντερνετ και του skroutz, οι πελάτες, μέχρι 45 έστω, έρχονται ψαγμένοι για το τι και πόσο θα το βρουν, δεν χρειάζεται καθόλου το υπόλοιπο.

Σχόλια

  1. melkal@dsa.gr melkal@dsa.grΜαΐου 10, 2011 10:26 π.μ.

    Οντως, η υπερβολική εξυπηρέτηση πάντα με άγχωνε, προ εικοσαετίας είχα σταματήσει να ψωνίζω από μαγαζί με παπούτσια για τον ίδιο λόγο. Φορτικότητα, γλύψιμο,πού είναι το μέτρο? Το χάσαμε όπως και πολλά άλλα. Εχουμε επιθετικό μάρκετιγκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το έκαναν στον Ιανό κάποια εποχή- δεν ξέρω αν το κάνουν ακόμα. Δεν σε άφηναν να ξεφυλλίσεις με την ησυχία σου ένα βιβλίο. Με το που σε έβλεπαν να πιάνεις ένα στο χέρι, ορμούσαν κι άρχιζαν μια, ας την πούμε, βιβλιοκριτική και πόσο σπουδαίος είναι ο συγγραφέας και μπλα μπλα μπλα. Ήταν τόσο ενοχλητικό που σταμάτησα να πηγαίνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποτέ δεν κατάλαβα πώς διάολο είναι τόσο εξυπηρετικά τα παιδιά στο ΠΛΑΙΣΙΟ, όταν αμείβονται με τόσο λίγα χρήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λεφτα ειναι πολλα-ειδικα για τα δεδομενα της εποχης... 900 μεικτα,711 καθαρα. Το κακο ειναι πως καθε δεκαρα που θα σου δωσουν πρεπει να τη διεκδικησεις με απειρες ενοχλησεις πελατων...

      Διαγραφή
  4. σκλαβιά.....
    απο την άλλη υπάρχει και η άλλη άκρη,
    τύπου marks&spenser, που είναι ένας εργαζόμενος για έναν ολόκληρο όροφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιατί, στο ταμείο; "Σας ευχαριστούμε πολύ. Μείνατε ικανοποιημένος από την επίσκεψή σας στο Πλαίσιο";

    Μετά πήγα να πάρω κάτι από τον αλλο όροφο και ξαναπήγα στο άλλο ταμείο. "Σας ευχαριστούμε πολύ. Μείνατε ικανοποιημένος από την επίσκεψή σας στο Πλαίσιο", με ρώτησε η άλλη ταμίας.

    Ελπίζω να μην τους κάνουν βασανιστήρια, σκέφτηκα από μέσα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ τους είχα στείλει γράμμα για γαϊδουρινή συμπεριφορά υπαλλήλου παλιά (παράτησα τη σακούλα στο πάτωμα και σηκώθηκα κι έφυγα...).
    Τώρα πάμε στο άλλο άκρο; Καλό το Πλαίσιο (σε γενικές γραμμές...) αλλά αυτοί οι πιθηκισμοί εισαγόμενων (copy - paste) συμπεριφορών με εκνευρίζουν. Το χειρότερο όλων είναι αυτό το "σέρβις 4 ωρών", όπου μεγαλύτερη σημασία δίνουν στις "4 ώρες" παρά στο σέρβις...

    Όσο για τη φορτικότητα, είναι ο λόγος που δεν ψώνιζα τίποτα στην Ελλάδα πιο παλιά (όσο φόραγα μόνο τζιν και T-shirt και μπορούσα να τα φέρνω απ' έξω). Και τώρα μόνο σε "απρόσωπα" μαγαζιά με καταδρομικές συχνάζω. Είναι και αποτέλεσμα της φυσικής εξέλιξης άλλωστε:
    http://www-personal.umich.edu/~kruger/Kruger_Evolution_and_Shopping.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποτε δεν με ενόχλησε η ευγένεια ακόμα και αν είναι πληρωμένη.

    Το προτιμώ από την αδιαφορία και το ατελείωτο ψαξιμο στο SUPERMARKET μροστα στα απορρυπαντικα χωρίς καμία βοήθεια.


    Καλημέρα! Πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. H ευγένεια και η εξυπηρέτηση είναι μέρος της δουλείας.


    Δεν καταλάβαίνω δηλαδή πρέπει να είναι μουτρωμένοι οι υπάλληλοι και αντι να προσπαθούν να πουλήσουν (και συνεπως το μαγαζί να συνεχίσει να τους χρειάζεται) να μας λένε τα προβληματα τους;


    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για όποιον δεν κατάλαβε το ΚΑΛΗΜΕΡΑ - ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΩ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ - ΜΕΙΝΑΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ? μου αρέσει πολύ !!!


    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΠΡΟΘΥΜΑ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΙΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η κλασική ελληνική αντίληψη του "ή άσπρο ή μαύρο, ενδιάμεσα δεν υπάρχει τίποτα", σε νέες περιπέτειες. Ευχαριστούμε πολύ για την ένεση ελληναριού, λείπει συνήθως από τα σχόλια του blog.


    Το "έλεος πια" το λένε οι υπάλληλοι του Πλαισίου αλλά ας όψεται η ανάγκα. Και με τέτοιες πελατάρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έχω ρίξει πολλή κριτική στους υπαλλήλους του πλαισίου για αυτήν την ραγιάδικη συμπεριφορά. Έλεος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χαχα! κ γω χθες στο πλαισιο πηρα ενα μελανι εκτυπωτη (σου δινουν μια καρτα πας στο ταμειο πληρωνεις και επιστρεφεις να παρεις το μελανι)
    Παω στο ταμειο δινω τη καρτα στη κοπελα και μου λεει, "τα βρηκατε ολα?"Κολησα ειναι η αληθεια σκεφτομενος μηπως έπρεπε να παρω καποιο αλλο χαρτι απο το πωλητη, μηπως μου χρεωσε αλλα πραγματα στη πλαστικη καρτα, μηπως..Της λεω ποια να βρηκα??
    Μου λεει ολα αυτα που ψαχνατε... ε γελασα λιγο κ σκεφτηκα τη καημενη στο ταμειο τι της εχουν επιβαλει να λενε..μα δεν εχει και νοημα αν δε τα χα βρει ολα οσα εψαχνα θα χα ρωτησει καποιο πωλητη τελοσπαντων..και τι νοημα θα ειχε να ξερει αυτη, σαμπως αυτη θα κανονισει το στοκ του καταστηματος??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. H ευγένεια ειναι στοιχείο της δουλειάς του πωλητή και, δυστυχώς, δε χαρακτηρίζει την καθημερινότητά μας. Τόσο πολύ δεν τη χαρακτηρίζει, που δυσφορούμε όταν τη συναντάμε!!!

    Η αλήθεια ειναι ότι στο Πλαίσιο μπρούν να γινουν φορτικοί όχι μόνο οι απλοί πωλητές με την υπερβολική φροντίδα τους αλλά και οι πιο "εξειδικευμένοι" που θέλουν π.χ. ντε και καλά να με πεισουν ότι η ΤΑΔΕ μάρκα λαπτοπ ειναι καλύτερη από τη ΔΕΙΝΑ...

    ΚΑτά κάποιον τρόπο εχουν ξεπατικώσει την ευγένεια πχ του Αμερικαν-ού/ικου υπαλλήλου/μαρκεντιγκ και την έχουν παντρέψει με κάποιες υπερβολές του 'Ελληνα: να σε πείσει ότι ξέρεις λιγότερα από εκείνον ή να σε κεράσει και τρίτο γλυκό του κουταλιού.

    Παρ' όλ' αυ΄τα, το Πλαίσιο ειναι προτιμότερο από τη συνήθη αδιαφορία και έλλειψη επαγγελματισμού που συναντάμε στα περισσότερα καταστήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η αλήθεια είναι ότι το Πλαίσιο (και σε καμμία περίπτωση τα παιδιά που εργάζονται εκεί) το έχει παρακάνει με όλη αυτή την "πακεταρισμένη" ευγένια. Θεωρώ ότι αυτή η συμπεριφορά καταντάει μάλλον ενοχλητική σε επίπεδα κοροϊδίας, παρά να ικανοποιεί κάποιον σαν πελάτη. Γράψτε το σχόλιό σας εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ακόμα υπάρχει το Πλαίσιο; Η τιμωρία των καταναλωτών τους έπεσε λίγη απ'ότι φαίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τώρα τελευταία έχει όντως παραγίνει. Σκέφτομαι την επόμενη φορά που θα πάω και θα έχουμε τα ίδια, να ζητήσω να μιλήσω με κάποιον προιστάμμενο, μήπως και φτάσει στα αυτιά των φωστήρων μάνατζερ που επιβάλλουν τέτοιες γελοιότητες. Απο κοντά αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό, ακολουθούν και τα starbucks.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τώρα τελευταία έχει όντως παραγίνει. Σκέφτομαι την επόμενη φορά που θα πάω και θα έχουμε τα ίδια, να ζητήσω να μιλήσω με κάποιον προιστάμμενο, μήπως και φτάσει στα αυτιά των φωστήρων μάνατζερ που επιβάλλουν τέτοιες γελοιότητες. Απο κοντά αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό, ακολουθούν και τα starbucks.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βαρύς εσπρέσσοΜαΐου 10, 2011 8:20 μ.μ.

    Το σύστημα εξυπηρέτησης στο πλαίσιο δεν είναι παράδειγμα εξυπηρέτησης και καλού σερβις αλλά της εφαρμογής του φορντισμού στο λιανεμπόριο όπου οι υπάλληλοι λειτουργούν αυτοματοποιημένα με βάση συγκεκριμένα σενάρια επαφής καταναλωτή με υπαλλήλου αραδιάζοντας προτάσεις (κάτι σαν το πατατούλες αναψυκτικό των goodys, τα δε starbucks στο manual των υπαλλήλων έχουν καμιά εικοσαριά σελίδες με ατάκες για τους υπάλληλους).

    Η ευγένεια και η καλή εξυπηρέτηση είναι αυτοφυής και δεν διδάσκεται με τεχνικές μάνατζμεντ και αποστήθισης, ιδίως σε κακοπληρωμένους υπαλλήλους.

    Χαρακτηριστικό της αποξένωσης των υπαλλήλων σε τέτοιες εργασίες είναι υπάλληλοι σε συγκεκριμένο καφές αλυσίδας στο Λονδίνο όπου ήμου καθημερινός θαμώνας για 3 χρόνια όπου μου υποδείκνυαν κάθε φορά που βρίσκεται ο πάγκος με τις ζάχαρες και το γάλα στο μαγαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. aswtosgios@blogspot.comΜαΐου 10, 2011 9:13 μ.μ.

    κατανταει αηδια συμφωνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. θα γράψω κάτι που νόμιζα πως ήταν "κοινό μυστικό", αλλά μάλλον δεν
    είναι...


    Το Πλαίσιο, έχει σαν τακτική να χρησιμοποιεί "κρυφούς πελάτες", δηλαδή
    πληρώνει (εξευτελιστικά ποσά είναι η αλήθεια) ανθρώπους για να πάνε ως
    πελάτες στα καταστήματα και να καταγράφουν εντυπώσεις. Γι' αυτό αν κοιτάξεις
    πάνω απο δυο δευτερόλεπτα το ταμπελάκι με το όνομα του εκάστοτε πωλητή, βλέπεις
    μπροστά σου τoν ορισμό του αγχωμένου εργαζόμενου με το νευρικό χαμόγελο.


    Πάντως απο το ύφος 15.000 καρδιναλίων, απαντήσεις τύπου "ε, δεν ξέρω, αν δεν
    έχει εκεί μάλλον τελείωσε" και την αδιαφορία, προτιμώ την έστω και προσποιητή
    καλημέρα και το προσποιητό ενδιαφέρον.








    ps. Μόνο εγώ δυσκολεύτηκα με την φόρμα αποστολής σχολίου???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στα καταστηματα GAP εχει παει κανεις σας?


    Καθε 2 μετρα πρεπει να λες οτι δεν χρειαζεσαι βοηθεια....

    για εμενα αυτο με το πλαισιο,το gap και αλλα καταστηματα ειναι κατι ξενοφερτο και πολυ προσποιητο.δεν ταιριαζει στην Ελλαδα,στην Αμερικη ειναι πολυ νορμαλ βεβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Χα! και που να πας Ιαπωνία σε εστιατόριο (και σε άλλα μλαγαζιά) που με το που μπαίνει ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ οι υπάλληλοι σε κάθε όφοφο σε καλωσορίζουν... δίνει το σύνθημα ένας και άρχίζουν όλοι... θέαμα γίνεσαι... Μιλάμε για τσιρίδια όχι για απλες φωνές.... Και καλά.. έγινα θέαμα.. αλλά δε μπορούσα να φάω απο τις φωνες.

    Και σε Μαλλ καταστάσεις όταν κλείνει όλοι οι υπάλληλοι παρατάσοναται και υποκλίνονται στους πελάτες..


    Αντε να τα δούμε και στο Πλαίσιο αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τωρα που ειπες Goody's... Μ αρεσε καποτε να παιρνω hamburger, αλλα οποτε το ζητουσα, ο ταμιας με ρωτουσε σα ρομποτ "Με τυρι?".

    "Αν ηθελα τυρι, θα ζητουσα cheeseburger", ειπα τελικα αγανακτισμενος μια μερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Well, for good or for bad αυτή είναι η κατάσταση στα περισσότερα μαγαζιά λιανικής γιατί τα (χαζά) αφεντικά των υπαλλήλων πιστεύουν πως δεν κάνουν πωλήσεις γιατί η εξυπηρέτηση είναι κακή ή γιατί δεν "πιέζουν" αρκετά τους (εν δυνάμει) πελάτες! Κατάντια!

    Υ.Γ. Είμαι βέβαιος πως όλοι αυτοί που έγιναν managers και χαίρονται τον τίτλο τους από τη χρυσή δεκαετία 90s μέχρι 2008 δεν μπορούν να πιάσουν ούτε ένα "στόχο" πωλήσεων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. πες τα ρε
    Spyridon Kagkas
    ....το
    συγκεκριμένο

    μάρκετινγκ
    με
    ωθεί
    να
    ψωνίζω
    απ online shops...
    άσε
    που ειναι
    φαρμακείο
    ....
    ένα
    www.skroutz.gr και θα
    δείτε
    τι
    εννοώ
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. to plaisio δεν απευθυνετε σε ατομα των eshop/σκρουτζ/ινετ...

    δεν θα πας εκει γιατι εχει την καλυτερη τιμη αλλα γιατι θα το παρεις επιτοπου ή γιατι αυτοι που πανε εκει θελουν να παρουν κατι που θα τους πουν οτι ειναι καλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πάντως να προσθέσω στα παραπάνω ότι ένας από τους λόγους που σε Αγγλία και Αμερική υπάρχουν αυτές οι συμπεριφορές από υπαλλήλους (πέρα από τα εγχειρίδια κτλ κτλ) είναι και το ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικό πλαίσιο που διέπει το εμπόριο σε αυτές τις χώρες... μιλάω φυσικά για τα δικαιώματα αποζημίωσης σε ρευστό αν δεν σε ικανοποεί το προϊόν (χωρίς εξαιρέσεις, ωράρια αλλαγών και άλλα γραφικά...) και την απίστευτη ευκολία να ΑΞΙΩΣΕΙΣ αποζημίωση για οτιδήποτε θεωρήσεις στραβό ή κατώτερων των προσδοκιών σου... γιατί φαντάζεστε γράφει ο φορτιστής του τηλεφώνου "Not for outdoor use" ή το ποτήρι του starbucks "caution, hot"... ακόμη και στα αυτονόητα δλδ!!! το αν όλα αυτά πραγματικά χρειάζονται... άλλου παπά ευαγγέλιο...


    το πρόβλημα πάντως στην ημεδαπή ξεκινάει από την άκριτη όπως πάντα μεταφορά τέτοιων προτύπων στην ελλάδα... και φυσικά: στην απαξίωση πασών εννοιών (αυτό που κολλάει τώρα? κάπου κολλάει και αυτό...).


    Θα μου πείτε βέβαια τελικά και για τους μανατζαρέους... "δουλίτσα μωρέ να υπάρχει"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

H θλιβερή ιστορία του ιβίσκου

Γέμισε μωβ η Αθηνάς