Μια κάποια λεμονόπιτα στο Public
Ο Νίκος Μουρατίδης εισέβαλε με την σεμνότητα του συγγραφέα στο Πάμπλικ χθές το απογευματάκι. Θα παρουσίαζε με την δόξα του τιβι σταρ το νέο του βιβλίο "Χfactor οι εμπειρίες μου" ή κάπως έτσι. Η δημοφιλής περσόνα μαγκώθηκε! Το κοινό δεν! Μάμαδες του Ψυχικού να νταντεύουν τα παιδιά στο καροτσάκι, άνθρωποι των γραμμάτων, των λοφτ και των τεχνών να φλερτάρουν χαριτολογώντας (βαρεμάρα), 2-3 κυπραίικες παρέες με την έξαψη του τουρίστα να νιώθουν ότι παίζουν στο Βαλκάνιο "Σεξ/σίτυ".
Ο Νίκος, έξυπνο αγόρι, "έχετε δει το σούπερ σπίτι του στο Γκάζι" ωρυόμουν στους φίλους, έξυπνο αγόρι και πολλά λεφτά, άρπαξε σεμνά τους ποπ σταρς του Φάκτορ και χώθηκε σ' ένα πάγκο πριν τις τουαλέτες,. Άλλωστε δεν είχε κι άδικο. Στην ανακοίνωση της παρουσίασης του βιβλίου του οι μισοί γελάσανε, κι οι άλλοι παγώσανε. Μερικοί από δαύτους, σε κορυφαίο στέιτμεντ απέχθειας στην μιντιοκρατία, απεχώρησαν για να τους δουν οι άλλοι και περισσοτερο οι εαυτοί τους. Αχ αυτές οι αυτάρεσκες ευκολίες! Εγώ το Φακτορ το 'βλεπα και σχολίαζα με την παρέα μου τους ποπσταρς, κι οι καφέδες αργούσαν.
Το απόγευμα κυλούσε, όπως κι εγώ στην βαρεμάρα: σαν έκλαμψη μου 'ρθε η ιδέα να χαστουκίσει κάποιος τον Μουρατίδη και να το καταγράψω στην κάμερα. Ρεκόρ επισκεψιμότητας θα κατέγραφε το Αθενςβιλ. Κανείς απ' τους φίλους μου δεν δέχτηκε, και 'γω κούρνιασα κρυφακούγοντας μια παρέα "Σχολής" στα πρώτα της βήματα της αμήχανης γνωριμίας τους και σκεφτόμενος ότι αυτό το μπλογκ μ' έχει καταστρέψει.
Το ζουμερό, επίσης, μπιφτέκι που παρήγγειλα δεν τήρησε τις υποσχέσεις του, άσε που ήταν μικρό: στο σωστό μπέργκερ το μπιφτέκι ξεχειλίζει απ' το ψωμί. Και η λεμονόπιτα αδιάφορη, οι δικοί μου τσιρίζανε του Βάρσου δεν συγκρίνεται. Το καφέ του πάμπλικ, όμορφο μεν, με μια θεά πολύ καλή, και τι ωραία που φαινότανε το Παγκράτι, χθες διαπίστωσα ότι είναι υπερυψωμένο, ισόγειο όμως. Πολύ ξύλο, μπόλικη πνευματική νομενκλατούρα, κάτι του 'λειπε να το κάνει στέκι και ζεστό. Ίσως ο πολύς ουρανός, το πολύ φως που μπαίνει μου 'κανε λίγο μωλ, κοίταξα τα παπούτσια των θαμώνων να το συνδέσω, ναι είδα πολύ διάσημο φιρμάνι.
Ε βαρέθηκα, οι ποπ σταρς δεν το πιάναν το μικρόφωνο να μας ξεσηκώσουν και έφυγα παρατηρώντας το κεφάλι του Μουρατίδη κι αναρωτιώμενος αν πρέπει να ξυρίζει το υπολοιπόμενο μαλλί ή να το αφήνει λιγουλάκι όπως τώρα.
Α ρε σαπίλα. Α ρε κατάντια. Αθήνα my ass.
ΑπάντησηΔιαγραφήκλισέ ίσως, αλλά η τελευταία φωτογραφία με τσάκισε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρά διάβαζα για το Μουρατίδη, ντράπηκε για τους κύπριους ( έτσι γράφεται), φαντάστηκα και την μέτρια λεμονοπιτα και μετά είδα την τελευταία εικόνα. Η Αθήνα του τώρα. Κρίμα, πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήUrban Tulip
τελικά τη βαρεμάρα σ' αυτή την πόλη, ούτε μια λεμονόπιτα δεν την νικα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλο γίνεσαι και καλύτερος. Και ναι τα ξυρίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήθυμάμαι όταν πήγα public πρώτη φορά δεν μ'άρεσε καθόλου... πολύ στριμωγμένο από πράγματα και κόσμο και για να πάρω κάτι εισητήρια που ήθελα περίμενα πάνω από 3 τέταρτα σε μία ουρά που συνεχώς μεγάλωνε αφού η εξυπηρέτηση ήταν πολύ αργή. Τουλάχιστον ξέρω ότι δεν έχασα τπτ που δεν πήγα στο καφέ του...
ΑπάντησηΔιαγραφήαβασάνιστα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγραφικό έργο οι εμπειρίες μου από το Χ-factor??
ΑπάντησηΔιαγραφήΠείτε μου πως βρεθήκατε όλως τυχαίως εκείνη την ώρα εκεί... Δεν διανοούμαι πως μπορείς κάποιος να πήγε επί τούτου.
ΑπάντησηΔιαγραφή..χαιρομαι που ανακαλυψα , εστω και εκ των υστερων , το blog σου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φωτο ειναι το ποιο ευστοχο σχολιο του εν λογω αρθρου.
Πολυ θα ηθελα να την κορνιζωνα και να την εστελνα δωρο για το γραφειο του Κου Τσαγκαρουσιανου...μου επιτρεπεις? !)
twra na pas gia cafe me tous filous sou k na blepeis apenanti fatsa fora ena omorfa fotismeno xametipio??.......
ΑπάντησηΔιαγραφήto thema einai poios blepei poion?...
Θα κρατήσω και θα συμφωνήσω με την τελευταία σου διαπίστωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε διαβάζω καιρό καθημερινά κι έχω μια ένσταση αν μου επιτρέπεις. Αν εγώ ήμουν αυτός ο άνθρωπος ή οποιοσδήποτε άλλος παρόμοιος που έχεις ανεβάσει στο blog σου μπορεί να μην ήθελα να δημοσιευτώ. Το ότι μένει κάποιος στο δρόμο δε σημαίνει ότι είναι προς δημόσια χρήση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τον ρώτησες και ήταν οκ ο άνθρωπος τότε πάω πάσο.
Σχετικά με αυτήν και με παρόμοιες φωτογράφιες, νομίζω ότι δε χρειάζεται η φωτογραφική απόδειξη για να συγκινηθούμε από το ποστ σου ή να μοιραστούμε την εμπειρία σου. Και οι περιγραφές σου φτάνουν.
Φιλικά.
Cf σ' ευχαριστώ που κατέθεσες την άποψη σου και μάλιστα μ' αυτόν τον τρόπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο θέμα μας, αγαπημένες μου φωτογραφίες και των περισσοτέρων είναι αυτές που απεικονίζουν ανθρώπους, έστω και χωρίς να έχουν ερωτηθεί.
Στο μπλογκ δεν θα βαζα κάποιον χωρίς να ρωτούσα. Όμως στις συγκεκριμενες περιπτώσεις (που σπανίως φαίνεται το πρόσωπό τους) αυτός ο διάλογος δεν μπορεί να γίνει για προφανείς λόγους, και από την άλλη πιστεύω ότι δημοσιοποιώντας την πραγματικότητά τους, ίσως ευαισθητοποιηθούν κάποιοι και νοιαστούν γι' αυτούς τους παρατημένους ανθρώπους. Ελπίζω πάντα στον ένα αρμόδιο που θα δει το μπλογκ και μαγκωθεί.
Επίσης το Athensville θέλω να καταγράφει την αλήθεια της καθημερινότητάς μας και τα συμβαίνοντα στον δημόσιο χώρο όπου και οι συγκεκριμένοι άνθρωποι με την δική τους βούληση εκτίθενται.
Σωστός ο Athensville στις εξηγήσεις του. Το αυθόρμητο δεν ερωτάται πριν φωτογραφηθεί. Στέκει ως εχει η φωτογραφία και καλλιτεχνικά αλλα και νομικά διοτι δεν κερδίζει κανεις χρήματα απο την προβολή τους. Στα πλαισια της ευαισθητοποίησης εχουν υπάρξει πιο σκληρές απεικονίσεις, ενα δείγμα εδω: http://www.brentstirton.com/feature-ukraine.php#
ΑπάντησηΔιαγραφήAthensville πολυ καλο αρθρο σήμερα. Η γραφή σου ειναι απολαυστική.
ki emena me tsakise h katakleida. alla -den to ennow kynika - krata tis aisthitikes isorropies se auto to sygkekrimeno post. kalytera na mh xehname mesa sthn eudaimonia mas.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας, μου δημιουργήθηκε μια απορία. Μπορεί ένας άνθρωπος που γκρινιάζει για μια άνοστη λεμονόπιτα, εύχεται το μπιφτέκι να ξεχείλιζε από το ψωμί και αναρωτιέται αν ο μουρατίδης ξυρίζει το κεφάλι του, να νιώσει κάτι περισσότερο από οίκτο για έναν άνθρωπο που κοιμάται στο δρόμο? Αν ήμουν στη θέση του ανθρώπου αυτού, θα έβρισκα κάπως υποκριτικό το ενδιαφέρον σου...
ΑπάντησηΔιαγραφήτο μόνο δεδομένο πριν γράψω αυτό το κείμενάκι ήταν το φινάλε του, αυτή η φωτογραφία. Το υπόλοιπο είναι μια αντίστιξη με την οδυνηρή πραγματικότητα αυτού του ανθρώπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρησιμοποίησα λοιπόν εμένα σαν παράδειγμα ανθρώπου που απασχολείται με το μπιφτέκι, τη λεμονόπιτα, τον Μουρατίδη, καυτηριάζοντας την απάθεια μας και την έλλειψη ουσιαστικών ζητημάτων.
Νομίζω οι περισσότεροι το αντιλήφθηκαν.
Καθώς είσαι επώνυμος δεν μπορείς να γράψεις για την υπόγεια διαδρομή που συνδέει κάποιον με άτομα σαν και αυτό της φωτογραφίας. Οποίος όμως ξέρει πρόσωπα και καταστάσεις το κάνει αυτόματα. Δεν είναι ΄΄ηθικολογικό΄΄ το σχόλιο μου . Πηγαίνει πολύ πιο βαθιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα φυγω λίγο εκτος θέματος αλλά νομίζω οτι το καφε του Public ειναι ακρως απογοητευτικό. Απειρα τραπεζια στοιβαγμενα το ένα διπλα στο άλλο και πανακριβες τιμές για μέτρια προϊόντα.Τις προάλλες πληρωσαμε 18 ευρω για δυο καφεδες, ενα (αψητο) τοστ και μια (υποτιθεται χειροποιητη αλλα ακρως κατεψυγμένη) τυρόπιτα.Που νομίζουν οτι φυτρώνουν τα λεφτα; Στα δέντρα; Ωραια η θέα δε λέω αλλα δεν είμαστε και ηλιθιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο γεγονός ότι δημοσίευσες τη φωτό με τον άνθρωπο που υποφέρει δείχνει κατ' εμέ μεγάλη ευαισθησία. Θα μου πεις, περιμένουμε τον Athensville για να μάθουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν? Όχι βέβαια....Αλλά, πέρα από τη πλάκα και την ανέμελη βόλτα, περπατώντας παντού στο κέντρο της Αθήνας βλεπεις τέτοιες εικόνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήKamia fora h diadromh apo ton telefteo orofo tou Public me thn 8ea kai to "apoluto tipota" sto isogeio kai sthn ousia ton provlimatwn, h apostash mporei na einai merika klasmata defteroleptou.
ΑπάντησηΔιαγραφήTa post sou einai to ena kalytero apo to allo ton teleftew kairo... :)
blakeia to post, alla kales oi photo. xx
ΑπάντησηΔιαγραφήilias/gl
ilia se parakalw na mhn xanafhseis sxolio sto athensville.
ΑπάντησηΔιαγραφήyparxei metro xereis, an den s' aresei kati pio kompso einai na siwpas, kai oxi na to aporripteis etsi.
An exeis kopiasei gia kati sti zoi sou, tha exeis na mathei na sebesai tis prospatheies twn allwn.
Mporeis epishs panta na kaneis diko sou blog kai na anartas ta post pou s' aresoun.
athensville,
ΑπάντησηΔιαγραφήprofanws mperdepses poios kseperase to metro. k profanws exeis mperdepsei tin enoia twn blog k tou diadiktyou genikotera.
de dimiourgei kapoios blog gia na antallasei filofronyseis k filakia ston aera. to diadyktio synepagetai antallagi apopsewn, idewm, arxeiwn, gnwsewn klp.
ws ek toutou mallon tha eprepe esy na prosarmosteis se kati apo ti fysi tou eleuthero, para egw na perioristw se oria pou to diadiktyo apo mono tou de gnwrizei oute thetei (ektos k an zeis sth Kina bebaia).
epipleon, polles fores exw afisei k poly thetika sxolia sto blog sou. min epikedrwnesai mono sta arnitika loipon, ta opoia, epipleon, oles tis fores feroun onoma too.
ti na sou kanw afou de m'arese to post sou diladi? m'aresan oi photo k sto eipa.
anaforika me tin protropi sou: de me endiaferei na dimiourgisw diko mou blog. afou yparxoun tosoi pou to kanoun toso kala, giati enas epipleon? etsi to blepw.
perissotero me endiaferei i koinwniologiki pleura twn blog. gi'auto ta parakolouthw. einai enas kafreptis tis koinwnias. epiprostheta polles fores ta sxolia mou prospathw na einai eristika (px greeklish prothipourgos) gia na testarw adidraseis. profanws epiasa xrysi fleba me sena k tin adidrasi sou.
oi anoxes twn bloggers den einai apokomenes apo tin anoxi se alles morfes tis koinwnias. exoun px dikaiwma oi theates stin epidauro na giouxaroun ton voulgaro skinotheti (pou ekane aristi douleia tha elega egw) i prepei na siwpoun? ti einai kompso k ti akompso opws tha egrafes k esy?
auta k alla polla pou kalo tha itan tin epomeni fora pou tha pas sto bios na ta sizitiseis me tin parea sou (giati se peirazei twra pou sti lew egw, alla otan tin les esy -des design week post- einai apodekto?).
telos padwn. min anisixeis. de tha ksanagrapsw sxolio sto blog sou. ftwxeia megali exei pesei stin Ellada. krima pou aplothike k sta blog.
ilias/gl
einai oraio na kaneis kritiki gia oloys kai gia ola, alla akoma pio oraio einai na dexesai kai ti kritiki toy alloy. akoma kai otan den exei na kanei mono me filofroniseis...
ΑπάντησηΔιαγραφήAthensville ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί είναι τόσος κόσμος αρνητικός μαζί σου;
Athensville,
ΑπάντησηΔιαγραφήeftoiakses ena blog gi auto to logo...gia na grafoun sxolia....olo twn eidwn..ama dexesai mono sigkekrimena sxolia apo sigkekrimenous anthrwpous tote kane ena blog pou prin kanei kapoios registration tha sizitas k tha blepeis an simfwnnei gia ta panta mazi sou...pragma adinaton..giati oloi mas eimaste diaforetikoi..alles proswpikotites...k den ginetai na mas aresoun ola..o x ilias den tou arese to sugkekrimeno thema (emena den mou lene kati oi photos alla to thema kalo einai),,,k nai, k bebaia iparxei metro...k bebaia ''prepei'' na ekfrazomaste me sebasmo stous guro mas...alla skepsou oti to mesimeri an anoikseis ti tilewrasi ( min sou ow to prwi, blepe papadaki klp klp klp ) i leksi blakeia mallon san kathos prepei leksilogio tha akoustei...k skepsou oti zitas sebasmo apo enan anthrwpo otan esu tin idia stigmi tou les: ksereis kati ilia?...den simfwneis mazi m se ENA thema ara se aporipto genika...i ekfrasi se parakalw pou xrisimopoieises den kanei eugeniki tin apantisi sou...k gia mena esi kseperases to metro(an iparxei kapoio metro) polu perissotero apo ton ilia..den eisoun o prwtos alla to kseperases...kati teleutaio: otan diafwneis me kati den prepei na siopas...na to sizitas prepei...oi paropides mas fagan se auton ton topo...
ps: emena m aresei to blog sou, kapoies anartiseis m aresoun, kapoies pali oxi....
sofoklis