Ομόνοια: κάτοικοι στο κρίσιμο κομμάτι


Κουβέντες πολλές ρίξαμε στα ποστς, το ζητούμενο πια οι προτάσεις. Ας τολμήσω (απολογούμαι εκ προοιμίου, δεν έχω και τις γνώσεις, απλούς συλλογισμούς μου καταθέτω) να κάνω το ξεκίνημα με μια σκέψη στο πως μπορεί να αλλάξει η πραγματικότητα στην παρατημένη Ομόνοια.

Ένας και βασικός λόγος της παρακμής της: δεν υπάρχουν κάτοικοι να την υπερασπιστούν! Μην το μεταφράσουμε με ευκολία σε έλλειψη ψηφοφόρων και οι κακοί πολιτικοί αδιαφορούν. Την περιοχή κατοικούν αποκλειστικά πια μετανάστες, περαστικοί απ' την περιοχή λογικό ν' αδυνατούν να ταυτιστούν με τον τοπο, διαβιούν ανά πεντάδες-δεκάδες στα διαμερίσματα σε συνθήκες εξαθλίωσης και έχουν ουσιαστικά ζητήματα επιβίωσης να επιλύσουν. Στο παραγόμενο, η εικόνα τριτοκοσμική: κουρελούδες στους δρόμους, παρεμπόριο, κάτουρα, ορδές πόρνες, ναρκωτικά σε κάθε γωνιά. Δεκάδες οι εθνικές ομάδες στον μικρόκοσμό τους, επόμενο η κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη ανύπαρκτη.
Αυτή η περιοχή απεικονίζεται με την λευκή απόχρωσή στον χάρτη, και είναι μακράν η πιο παρακμιακή του λεκανοπεδίου. Κύριες αρτηρίες είναι η Ζήνωνος που είναι η εμπορική καρδιά του παζαριού, η Μενάνδρου και η περιοχή πίσω απ' το Εθνικό Θέατρο ως την Πλατεία Βάθης.

Το ευτύχημα
Αυτό το κομμάτι είναι που θεωρώ το πιο κρίσιμο στο να αλλάξει άρδην η περιοχή. Μια τέτοια προοπτική ευνοείται από ένα ευτυχές γεγονός: η πλειοψηφία των κτιρίων είναι πολυκατοικίες διαμερισμάτων (εδώ περιλαμβάνονται και οι περιοχές με κίτρινη απόχρωση). Κτισμένες την δεκαετία του 70 δεν διακρίνονται μεν για το κάλλος τους, αλλά είναι πολυόροφες, έχουν δεκάδες διαμερίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν χιλιάδες κόσμο. Η περιοχή άλλωστε ήταν γειτονιά μέχρι και το 70, και παρά την ανέγερση κτιρίων γραφείων παρέμεινε έτσι μέχρι και αρχές 90.

Πως;
Με κυβερνητικές αποφάσεις, -
κι επιτέλους ένα ενδιαφέρον του Δήμου-, θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα να ξανακατοικηθεί η περιοχή από μη εξαθλιωμένους κατοίκους. Τα εύκολα, έχουν άλλωστε ακουστεί πολλάκις: επιδοτήσεις ενοικίασης/αγοράς κατοικίας σε νέους, επιδοτήσεις/ελαφρύνσεις σε νέες επιχειρήσεις, κίνητρα ανάπλασης εγκαταλελειμένων.
Να προσθέσουμε και το σημαντικό της αλλαγή εικόνας ότι είναι η πιο πυκνοκατοικημένη αθηναϊκή γειτονιά σε ξενοδοχεία, τον τουρισμό έχει η πόλη σημαντικότερη πηγή εισοδήματος, το φρικτό σημερινό σκηνικό ισοδυναμεί με χειροπιαστή απώλεια εσόδων.

ΥΓ. Οι ντεμί περιοχές
Τα κομμάτια με την κίτρινη απόχρωση: αυτό του Μεταξουργείου καταδικάζεται από τον παράδεισο των ούρων και των οίκων ανοχής στην Ιάσωνος (αδύνατον να κατοικηθεί η γειτονιά) το πράγμα φτιάχνει όσο πλησιάζουμε την Πλ. Αυδή, το άλλο κομμάτι προς Μουσείο σώζεται κάπως απ' τις μεικτές δραστηριότητες των πολυκατοικιών που στεγάζουν γραφεία δικηγόρων, συμβολαιογράφων, μηχανικών κλπ

Σχόλια

  1. Και τους μετανάστες που μένουν εκεί τι θα τους κάνουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μόνο μια ερώτηση, πριν ξεκινήσει η συζήτηση -ερώτηση αληθινή και καθόλου προβοκατόρικη: οι εξαθλιωμένοι που ζουν ήδη εκεί τι θα απογίνουν; Και ας μην απαντήσει κανείς στα σοβαρά "να πάνε να κόψουν το λαιμό τους". Νομίζω πως η ανάρτηση αναζητά (ουσιαστικές) απαντήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω ότι δίνουμε στην πόλη περισσότερη βαρύτητα από ότι πρέπει. Τα κτίρια είναι κτίρια. Ένας σεισμός να γίνει και πάνε όλα κάτω. Το θέμα είναι κοινωνικό και όχι κτιρικό. Το θέμα είναι τι γίνεται με όλους αυτούς που έχουν έρθει και που θα μείνουν, οι ναρκωμανείς και που θα βρίσκουν πρέζα, οι καυλωμένοι που θα πηδάνε. Αν δεν είναι η Ομονοία θα είναι ενά άλλο γκετο. Πρέπεί να δούμε το "πράγμα"  πως δεν θα έχουμε εξαθλιωμένους και αν έχουμε το θέμα δεν είναι να τους διώξουμε από το Κέντρο γιατί "έτσι μας αρέσει" Γιατί έτσι δεν λύνουμε το πρόβλημα απλά το μεταφέρουμε αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι δίνουμε στην πόλη περισσότερη βαρύτητα από ότι πρέπει. Τα κτίρια είναι κτίρια. Ένας σεισμός να γίνει και πάνε όλα κάτω. Το θέμα είναι κοινωνικό και όχι κτιρικό. Το θέμα είναι τι γίνεται με όλους αυτούς που έχουν έρθει και που θα μείνουν, οι ναρκωμανείς και που θα βρίσκουν πρέζα, οι καυλωμένοι που θα πηδάνε. Αν δεν είναι η Ομονοία θα είναι ενά άλλο γκετο. Πρέπεί να δούμε το "πράγμα"  πως δεν θα έχουμε εξαθλιωμένους και αν έχουμε το θέμα δεν είναι να τους διώξουμε από το Κέντρο γιατί "έτσι μας αρέσει" Γιατί έτσι δεν λύνουμε το πρόβλημα απλά το μεταφέρουμε αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω ότι δίνουμε στην πόλη περισσότερη βαρύτητα από ότι πρέπει. Τα κτίρια είναι κτίρια. Ένας σεισμός να γίνει και πάνε όλα κάτω. Το θέμα είναι κοινωνικό και όχι κτιρικό. Το θέμα είναι τι γίνεται με όλους αυτούς που έχουν έρθει και που θα μείνουν, οι ναρκωμανείς και που θα βρίσκουν πρέζα, οι καυλωμένοι που θα πηδάνε. Αν δεν είναι η Ομονοία θα είναι ενά άλλο γκετο. Πρέπεί να δούμε το "πράγμα"  πως δεν θα έχουμε εξαθλιωμένους και αν έχουμε το θέμα δεν είναι να τους διώξουμε από το Κέντρο γιατί "έτσι μας αρέσει" Γιατί έτσι δεν λύνουμε το πρόβλημα απλά το μεταφέρουμε αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω ότι όλές ή πλείστες των μεγάλων πόλεων αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν ακόμα παρόμοια πρόβληματα με το κέντρο τους. Ίσως μπορούμε να πάρουμε δείγματα για το πως αντιμετώπισαν αυτές το πρόβλημα και να τα προσαρμόσουμε στα δεδομένα της Αθήνας.

    Σίγουρα το πιο σημαντικό που μπορεί να γίνει είναι να μετακομίσουν εκεί πολίτες που αγαπούν την πόλη. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να κάνει ο δήμος κάποιες αλλαγές. Χωρίς κίνητρα κανείς δε θα πάρει την οικογένεια του εκεί και να τρέμει να ξεπορτίσει απ'το ίδιο του το σπίτι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απλά πιστευω πως δεν μπορεί μία περιοχή τόσο κόντα στο τουριστικό και ιστορικό κέντρο να έχει αυτά τα χάλια. Το ότι υπάρχουν ενδιαφέρουσας αρχιτεκτονικής κτήρια είναι σημαντικό. Εγώ που αγαπάω πολύ το κέντρο, (κατοικώ προς Φιλοπάππου μεριά) παραδέχομαι πως θα έτρεμα να μείνω στον Μεταξουργείο. Ομως κάτι Κυριακές που περπατώ την Κεραμεικού εντυπωσιάζομαι από την αυρα παλιάς Αθήνας που εκπεμπει. Σε κάθε περιπτωση πρέπει να σεβαστουμε και τους μετανάστες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
    Τέλος, θέλω να πω το athensville είναι το καλύτερο free press της πόλης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Που καταντήσαμε! Να θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν κάτοικοι για να υπερασπιστούν την Ομόνοια, που στο κάτω-κάτω της γραφής, αυτό θα έπρεπε να είναι η τελευταία λύση (υπεράσπιση από κατοίκους). Αλλά σας διαβεβαιώ ότι κι εκεί που υπάρχουν κάτοικοι (πλατεία Θεάτρου, Ψυρρή, κλπ) και που αγωνίζονται (λες και δεν έχουν άλλες δουλειές να κάνουν), ο κατά γενική ομολογία χειρότερος δήμαρχος ever, τους έχει γράψει στα παλιά του τα παπούτσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατά την ταπεινή μου άποψη, η Ομόνοια, η πλατεία Βάθης, η πλατεία Μεταξουργείου, η πλατεία Θεάτρου είναι περιοχές φιλέτα.Η αντικειμενική τους αξία, εάν δεν έχει βαλτώσει, επρόκειτο να πέσει σε τέτοια επίπεδα ώστε να αγοραστούν εύκολα, όπως άλλωστε έγινε και με του Ψυρρή.Μπορεί ο δήμος να πεζοδρομήσει όλο το κέντρο; Μπορούν να μπουν κάμερες ώστε να μην αφήνουν ιστορικά κτίρια, όπως το Πανεπιστήμιο και η Ακαδημία, στο έλεος των μαύρων σπρέι; Μπορεί να συμβάλει ο δήμος στην ανάπλαση των κτιρίων που απαρτίζον το κέντρο; Δεν είναι λογικό να ζούμε σε μια πόλη με τέτοια ιστορία και να μη μπορούμε να τη χαρούμε επειδή κάποιοι δεν έχουν μεριμνήσει να φτιάξουν ειδικά κέντρα για ναρκωμανείς και αστέγους.Και φυσικά δε νοείται μια ιστορική πόλη όπως η Αθήνα να μην έχει τουρισμό ολόκληρο το χρόνο. Χρήμα, ευθύνη και κατανόηση των προβλημάτων χρειάζεται και όχι αδιαφορία και ανευθυνότητα.Και όχι μόνο από την κρατική αρχή αλλά και από όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. λες με άλλα λόγια ότι είναι οργανωμένο σχέδιο για να πέσει και αυτή η περιοχή στα νύχια των επιτήδειων όπως αυτή που προανέφερες, που ανήκει η μισή στη Ντόρα και η άλλη μισή στο Λαλιώτη; Χμμμ, τώρα με βάζεις σε σκέψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μα το βρίσκεις λογικό αυτό που συμβαίνει;Αυτή τη ρημάδα την Ομόνοια όποιος δήμαρχος βγαίνει τη γκρεμίζει και τη φτιάχνει από την αρχή.Και πάντα είναι σκατά..Και δε μπορώ να πιστέψω πως υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει αυτή τη στιγμή η εικόνα του κέντρου.Άνθρωποι που έχουν τη δυνατότητα να την αλλάξουν και δε το κάνουν. Ίσως με κατακλύζουν οι θεωρίες συνομωσίας αλλά πραγματικά δε μπορώ να βρω άλλη λογική λύση πέραν αυτής που προανέφερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. έχεις δίκιο. απλώς ακόμα δεν μπορώ να καταλήξω αν αυτή η κατάντια οφείλεται σε αδιαφορία, συμφέροντα, ανικανότητα ή όλα αυτά και άλλα πολλά μαζί. μάλλον το τελευταίο. Μα κανείς πια;;;;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα συμφωνήσω μαζί σου πως η κατάντια οφείλεται σε ένα κράμα αδιαφορίας, συμφερόντων και ανικανότητας.Αλλά μήπως τα συμφέροντα οφείλονται για τις άλλες δύο παθήσεις; Για παράδειγμα, δες το site: www.Breathtakingathens.gr
    Πολύ καλή προσπάθεια για την τόνωση του τουρισμού και της εικόνας της πόλης.Αυτή η προσπάθεια όμως κινδυνεύει να πέσει στο κενό από την αδιαφορία, η οποία μπορεί εσκεμμένα να υπάρχει. To site πάντως είναι από τα πολύ όμορφα και φιλόδοξα. Επισκέψου το και θα με θυμηθείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. το έχω δει εδώ και το έχω προμοτάρει και σ' άλλα μπλογκ που παρακολουθώ! Είναι η Αθήνα όπως θα την ήθελα... αλλα δυστυχώς πόσο πολύ απέχει από τη γενική της αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΜΕ επιτέλους μ' αυτές τις χαζές αναρωτήσεις που θα πάνε οι μετανάστες (που το θέμα είναι οι άνθρωποι σε ανέχεια). Θα πάνε στις γειτονιές αυτών που επικρίνουν! Στις Γλυφάδες, τα Μαρούσια, τους Χολαργούς.
    Η Αθήνα, η καρδιά της είναι το Σύνταγμα, η ηΟμόνοια, το Μοναστηράκι. Αυτό το φυλάς σαν κόρη οφθαλμού.
    Έχει μνημεία, έχει τα ξενοδοχεία, είναι η ιστορία της πόλης.
    Δεν είναι το μέρος εκεί να στοιβάζεις εξαθλιωμένους ανθρώπους.
    Δεν επιτρέπεις καν να συμβεί αυτό. Δημιουργείς συνθήκες που ούτε καν το επιτρέπουν.

    Η παρούσα κατάσταση είναι η οικτρή, εργάζομαι πολύ κοντά, το ζω στην κάθε μέρα μου. 

    Τι προτείνετε δηλαδή; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ!!!
    Να μην αλλάξει τίποτα; 
    Αμπελοφιλοσοφίες και εκ του μακρόθεν μπαρουφολογία κρατήστε τις στους ασφαλείς καναπέδες του Χαλανδρίου. 

    ΣΟΡΡΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΗ. To athensville κρίνει πιο ντόμπρο να παίρνει θέση. Και είναι αυτή. Σκληρή, ξεσκληρή έτσι πρέπει. Τα τωρινά σκατά που ζει η χώρα μας  αυτό χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ σωστά! Αλλά απο που να ξεκινήσει κάποιος; Εάν η πολιτεία δεν κάνει την αρχή δεν μπορεί να γίνει κάτι. Εκτός αν επικρατήσει ο νόμος της ζούγκλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φτάσαμε στο σημείο να λέμε ότι αυτό που φταίει είναι η έλλειψη κατοίκων για να υπερασπιστούν το κέντρο. Οι κάτοικοι όμως πληρώνουν γι' αυτό. Αυτό είναι αυτονόητο. Και στις περιοχές που υπάρχουν κάτοικοι (Πλατεία Θεάτρου, Ψυρρή κλπ) και που διαμαρτυρήθηκαν, ο κύριος Δήμαρχος αδιαφόρησε και απάντησε "είσαστε ρατσιστές!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τους ανθρωπούς αυτούς τους βλέπω σαν παράσιτικά έντομα σε ένα κήπό. Πως τα καταπολέμας. Με εντομοκτόνα τα εξαλέιφεις αμέσως αλλά έχεις παράπλευρες απώλεις τόσο στο περιβάλλόν όσο και στα ίδια τα εντομα. Μπορέις να κάνεις ότι κάνω έγω στον κήπό μου. Βιολογική αντιμετώπιση. Κατάλληλα φυτά. Συγκαλλιέργιες. Σωστές συνθήκες ποτίσματος για να μην υπάρχει υγρασία. Ωφέλιμα έντομα. Υπίες μεθόδους καταπολέμησης που θέλουν συνδοιασμένες ενέργειες, υπομονή και συνεπειά. Ετσι τα καταπολέμας. Βέβαια τα έντομα που υπάρχουν θα πάνε στο σπίτι του γείτονα που θα βρούν κατάλληλες συνθήκες. Δηλαδή θα πάνε Αιγάλεο και μετά Ασπρόπυργο γιατί ο ιδιοκτήτης αυτού του κήπου δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με τον κήπου του γιατί έχει άλλα προβλήματα. Στην Εκάλη αν πάνε ο ιδιοκτήτης θα βάλει κηπούρο και θα τους αλλάξει τα φώτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. πρώτα πρώτα συμμερίζομαι την οργή σου αλλα κάνεις ένα λάθος. κανείς δεν πρότεινε να μείνουν εκεί για να γλιτώσουν τα χαλάντρια και οι κηφισιές. η λύση δεν είναι να μαζέψεις τα σκουπίδια από την κουζίνα του σπιτιού σου και να τα πετάξεις στο σαλόνι για να υπάρξει δημοκρατική κατανομή τους. Οκέι, ας πάνε λοιπόν οι απόκληροι της Ομόνοιας στις γλυφάδες και τα μαρούσια που είναι φτηνά τα νοίκια και τα αντέχει η τσέπη τους! Αυτή είναι η ΣΟΒΑΡΗ πρότασή σου;;; Ή μήπως επειδή εσύ ζεις στο κέντρο όλοι οι άλλοι δεν έχουν δικαίωμα έκφρασης; Κανείς δεν ζήτησε να μείνει έτσι όπως είναι η Ομόνοια. Για ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ προτάσεις βάλαμε τα ερωτήματα, ούτε για ευχολόγια ούτε για υβρεολόγια ούτε για πολώσεις του στυλ-κέντρο προάστια. Κι αν νομίζεις πως το πρόβλημα θα λυθεί με τρεις δικές μας προτάσεις μέσα από ένα μπλογκ ή υπεραισιόδοξος είσαι η μακριά νυχτωμένος. Την πολιτική βούληση να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση την έχεις; Αλλιώς τις φοβέρες σου αλλού....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να ο νόμος της Ζούγκλας. Εθνικάρες να ορμάνε σε μετανάστες. Και να τους υπερασπίζεται το άλλο άκρο Συριζαίοι.  Πιασ το αυγό και κούρευτο. Και η μόνη επιχειρηματολογία που ευρέως ν' ακούγεται να ναι των άκρων Σύριζα/χρυσή αυγή με παιδικά στερεότυπα "καλός/κακός" "εχθρός" "φασίστας" "ρατσιστής" "κουλτουριάρης". Γιαηξ!

    http://www.youtube.com/v/dCawROkAZ3w" type="application/x-shockwave-flash" width="200" height="165

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Να ενα τελειο παρκο !!!!! Με 2 κεντρικους δρομους να το διασχιζουν. Και αν δεν αλλαξει επιπεδο η περιοχη γυρω του να μην με λενε Ηλια :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Νομίζω πως όλοι πάνω κάτω είπαμε κάποιες προτάσεις.Να σου πω κάποιες πιο δραστικές;Βάλε την αστυνομία να κάνει εκκαθάριση, πεζοδρόμησε από το Σύνταγμα μέχρι το Θησείο, από τη πλατεία Κάνιγγος εώς το Κολωνάκι, βάλε κάμερες και πιάσε όποιον ρημάδη ρυπαίνει τη πόλη, είτε κατουρώντας τη είτε βάφοντας με σπρέι τα κτίριά της, είτε πετάει κωλοφυλλάδια για κάθε συγκέντρωση και διαδήλωση, πιάσε αυτούς που γεμίζουν τις κολώνες με αφίσες και θα δεις μια πόλη πιο καθαρή.Ποιός θα λάβει όμως τα μέτρα αυτά χωρίς να τον κράξουνε;Αν βγάλεις την αστυνομία στο δρόμο θα πέσουν να σε φάνε γιατί θα έχεις μια αστυνομοκρατούμενη πόλη.Αν βάλεις κάμερες θα πέσουν να σε φάνε επειδή καταπατάς τα προσωπικά τους δεδομένα.Αν διώξεις ναρκομανείς και άστεγους θα σε πουν κοινωνικό ρατσιστή.Εγώ είμαι υπέρ της εκκαθάρισης  με κάθε κόστος.Αλλά να υπάρχει και μια υποδομή πάνω απ’όλα την οποία δυστυχώς η πόλη και γενικά η χώρα μας δεν διαθέτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. <span>Ισορροπείς την κατάσταση Bernardina μου.   
    Δεν μπορεί μια περιοχή να χει μόνο μετανάστες (=πάμφτωχοι). Με βλέπεις να μιλώ για την Κυψέλη, την Πλατεία Αμερικής; Εκεί υπάρχει μια μίξη. Υπάρχουν και Έλληνες (εννοώντας μη εξαθλιωμένους κατοίκους με τον όρο Έλληνας).  
    Στην περιοχή αυτή όχι μόνο δεν υπάρχουν Έλληνες κάτοικοι, αλλά ούτε καν ελληνικά μαγαζιά (μοναδικό φαινόμενο σε αθηναϊκή γειτονιά).  
    Εγώ που περπατημένος είμαι, και δεν έχω νιώσει φόβο και στα πιο σκοτεινά δρομάκια της Αθήνας, μια επιφυλακή, ένα βάρος το νιώθω εκεί!</span>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επειδή μίλησες για εκκαθάριση, κάποτε ο νυν δήμαρχος -χμ- σε μια συνέντευξή του είχε πει ότι μια δραστική λύση για την εγκληματικότητα της περιοχής θα ήταν όποιος μετανάστης νόμιμος ή παράνομος συλλαμβάνεται (για εμπόριο ναρκωτικών, νταβατζιλίκι, ληστεία κλπ κλπ) να απελαύνεται αμέσως στη χώρα καταγωγής του χωρίς δεύτερη κουβέντα. είδατε να έγινε κάτι τέτοιο; Και ΦΥΣΙΚΑ δεν εννοώ ότι για όλα τα στραβά φταίνε οι μετανάστες. μην τρελαθούμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. σόρι για το έντονο ύφος αλλά αυτα τα επιχειρήματα τα έχω ξανακούσει και δεν οδηγούν πουθενά. κι εγώ σε φτωχογειτονιά μεγάλωσα και δεν άντεξα άλλο. έφυγα. όμως νηφάλια και λογικά θα μιλήσουμε κάποτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. <span></span>
    <p>Εγώ που (από πείσμα;) μένω στο κέντρο, τελευταία έχω αρχίσει να σκέφτομαι να φύγω. Γιατί όσο και αν προσπαθώ για τη γειτονιά μου, κανείς άλλος δεν το κάνει. Κανείς άλλος επίσημος εννοώ. Γιατί όσο και αν έχουμε προσπαθήσει οι γείτονες μαζί (ακόμα και δρόμους κλείσαμε, στενοχωρήθηκε κανείς όμως; μπα...) η κατάσταση έχει ξεφύγει τόσο που πλέον μόνος σου δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. ΤΙ ΠΟ ΤΑ. 
    </p><p> 
    </p><p>Πηγαίνω βόλτα το σκύλο και εξακολουθώ να μαζεύω τις ακαθαρσίες του όταν δίπλα είναι άλλες, ανθρώπινες.
    </p><p>Κι όσο και αν είμαι 'ρομαντικός' σκέφτομαι πως μου έχουν σπάσει τρεις φορές το αυτοκίνητο, με έχουν κλέψει και με έχουν δείρει. Το ίδιο έχουν να σας πουν ότι έπαθαν τουλάχιστον τρεις γείτονες μου.
    </p><p> </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. <p>(συνέχεια του από πάνω γιατί δε με άφηνε να το ποστάρω μια κι έξω)
    </p><p> 
    </p><p>Πριν από δέκα χρόνια κοιμόμουν με τις πόρτες ξεκλείδωτες και τα παράθυρα ανοικτά και δε φοβόμουν, τώρα είναι όλα κλειστά και διπλοκλειδωμένα και φοβάμαι. Και δε θέλω να φοβάμαι, δε θέλω να ανησυχώ αν θα ξυπνήσω με βαρύ κεφάλι και ανοιγμένο σπίτι ή αν θα γυρίσω και θα το βρώ άδειο.
    </p><p> 
    </p><p>Κανείς ΚΑΝΕΙΣ δεν κάνει ΤΙ ΠΟ ΤΑ. Ακόμα και αστυνόμο να δεις (σπάνιο θέαμα) και να του πεις "σας παρακαλώ, συμβαίνει αυτό κάντε κάτι" θα σου πει "δεν έχω δικαιοδοσία", ιδίως αν είναι Δημοτικός.
    </p><p> 
    </p><p>Οπότε, αν μου πει κάποιος τι παραπάνω μπορώ να κάνω, ευχαρίστως να το κάνω, γιατί έχω στερέψει από ιδέες. 
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Συμφωνώ..Και ξαναλέω πως δεν υπάρχει υποδομή στη ρημάδα την Ελλαδίτσα μας.Δε νοιάζεται κανείς για κανένα.Και να σου πω και κάτι άλλο;Δεν έχω ταξιδέψει πολύ στο εξωτερικό.Μόνο Λονδίνο και Ρώμη.Πώς όμως εξηγείται το γεγονός πως στο κέντρο του Λονδίνου δεν υπάρχει ζητιάνος ή ναρκομανής ούτε για δείγμα;Πώς εξηγείται το γεγονός πως δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό σκουπιδάκι στους δρόμους;Δηλαδή αυτοί είναι πιο έξυπνοι από εμάς;Πώς αυτοί κατάφεραν να διατηρούν τις πόλεις τους καθαρές;Πώς στη Ρώμη όλα τα αρχαία μνημεία είναι πεντακάθαρα και στην εντέλεια συντηρημένα;
    Όλα λοιπόν γίνονται βάσει υποδομών και υπευθυνότητας.Και η έννοια εκκαθάριση όσο αυστηρή και ακραία ακούγεται σαν λύση, αν γίνει οργανωμένα, αν δημιουργηθούν κέντρα αποκατάστασης, σίτισης, αποτοξίνωσης, τότε θα έχει αποτέλεσμα.Αλλά δυστυχώς όλα αυτά ακούγονται και στην τελική είναι ουτοπικά.Για εμάς τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. athensville συγχαρητηρια που τα ειπες εξω απο τα δοντια. Οι μεταναστες της ομονοιας ας μετακινηθουν στο χαλανδρι τωρα με επιδοτουμενο ενοικιο για οσους εχουν δήθεν ευαισθησιες (πλακα πλακα ειναι μετρα made in france). Εχει και κατι ωραιες εκτασεις εκει η εκκλησια οποτε γιατι οχι:D
    Οι ευαισθησιες του τυπου "και που να πανε" το μονο που προωθούν είναι οι περιφραγμένες πολείς για τους αστους και εμας, το χαος στα γκετο και αντε και καμια βολτα στο εξωτικο κέντρο. Ετσι εχουμε και τι βολη μας και την συνειδηση μας ησυχη ε; αλλα αφου δεν ειναι in our backyard wtf. 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Το προβλημα δεν ειναι αλλωστε καν οι μεταναστες αλλά το γκετο και η πλήρης έλλειψη στοιχειώδους νομιμότητας αστυνομικης πολεοδομικής κλπ κλπ. Οι μεταναστες δεν χρειαζονται να πανε πουθενα. Αυτό δεν πρέπει να εχει διαφορά ουτε ομονοια ουτε κολωνακι.
    Η κατοικηση ειναι κρισιμη παραμετρος, η ιδεα που ειπωθηκε με τις φοιτητικες εστιες ειναι εξαιρετικη, τα εξαρχεια μονο και μονο λογω του νεαροκοσμου αντεχουν ακομα (και ας ειναι μετοικοι χαλανδριου τι να κανουμε:D)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Να το πιάσω από μια άλλη πλευρά; Ιδιοκτήτης διαμερίσματος-χρέπι στο κέντρο, αντί να το φτιάξει και να πάρει 300-400 ευρώ, το νοικιάζει στο μεσάζοντα για μια 1500αρα και ο άλλος στοιβάζει μέσα 30 άτομα. Και μετά το παίζει εισοδηματίας και χαίρεται για την εξυπνάδα του.
    Ας ξεκινήσει λοιπόν ένας έλεγχος στα συμβόλαια ενοικίασης με αυτοψίες για να μπει ένα τέλος σ' αυτό το αλισβερίσι. Είναι ένα πρώτο μέτρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. "δήθεν" ευαισθησίες;;; επιδοτούμενο ενοίκιο; Μέτρα made in France στην ελλάδα; Ασφαλώς ως πλάκα-πλάκα ακούγεται! Εδώ καλά καλά δεν χρηματοδοτούνται τα στοιχειώδη, στους απόκληρους ενοίκιο για το χαλάνδρι θα δίνει; Σαν ανέκδοτο δεν ακούγεται λιγάκι; ρεαλιστικές προτάσεις είπαμε, οχι λαϊκισμό της πλάκας και ολίγη αγανάκτηση για τους... "βολεμένους" που δεν ξερετε καν ποιοι και τι είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μπράβο, athensville. Για να επιλυθούν τα προβλήματα του "τριγώνου" της εξαθλίωσης θέλει τόλμη, φαντασία, απουσία αγκυλώσεων και αποφαστικότητα. Θα πονέσουν κάποιοι; Δεν πειράζει. Οι μετανάστες που έχουν δουλειά ας μείνουν, οι άλλοι που δεν έχουν ας φύγουν όπως είναι (μέτρα made in USA και made in Germany). Πολύ απλά τα πράγματα. Και μετά αναπλάσεις, επιδοτήσεις, φθηνά ενοίκια (γιατί να μην ανήκουν ολόκληρες πολυκατοικίες στο Δήμο και να διατίθενται διαμερίσματα με χαμηλό ενοίκιο σε νέους;). Όσο για τους κατοίκους, ας σκεφτούν σοβαρά το ενδεχόμενο να υιοθετήσουν μια στάση ανυπακοής. Δεν μιλάω για την ανυπακοή των δήθεν "επαναστατών" (ας γελάσω) αλλά για την άρνηση να πληρώνονται τα δημοτικά τέλη έως ότου φτιαχτεί η κατάσταση. Αυτό όμως πρέπει να το κάνουν όλοι μαζί. Μια τελευταία κουβέντα για τις θεωρίες συνωμοσίας: υπάρχει κάποιος που τις πιστεύει; Δηλαδή, η Ντόρα έχει τέτοια περιουσία χρόνια τώρα και δεν την αξιοποιεί; Και τι περιμένει; Να γίνει 90 χρονών; Κάτι δεν μου κολλάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μια πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Δεν ξέρω από που να αρχίσω.

    Πολύ συνοπτικά να πω ότι μένω κι εργάζομαι στο κέντρο και η παρουσία εξαθλιωμένων όπως και ξενοδοχείων με φτηνές τιμές οφείλεται σε μία υποβάθμιση που προϋπήρχε και οδήγησε στην έξοδο της μεσαίας τάξης το 80 και το 90. Επίσης ότι πέρα από τη βιτρίνα η κατάσταση από άποψης βρωμιάς, ηχορρύπανσης βίας και πορνείας είναι το ίδιο άθλια και τραγική στα Εξάρχεια, την Κυψέλη και τα Πατήσια. Τέλος υπάρχουν οι εκτός κέντρου υποβαθμισμένες περιοχές (βλέπε Ρέντη, Ταύρος, Σεπόλια, δυτικά προάστεια, Χαϊδάρι μέχρι Ασπρόπυργο και Ελευσίνα κτλ) οι οποίες αναπόφευκτα θα σηκώσουν όλο το βάρος αν θελήσουμε απλά να "καθαρίσουμε" το κέντρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Εγώ έχω να κάνω μόνο μια επιμέρους και αποσπασματική πρόταση: τα λαϊκά διώροφα του Μεταξουργείου επέζησαν επειδή  οι οίκοι ανοχής δεν μπορούσαν να λειτουργούν σε πολυκατοικίες.

    Γιατί δεν γίνεται μια οργανωμένη προσπάθεια με κίνητρα ώστε να συστεγαστούν συνεταιρικά σε κάποιες από τις υποβαθμισμένες πολυκατοικίες της περιοχής; Έτσι και το φαινόμενο των μπουρδελόδρομων θα περιοριστεί και τις πολυκατοικίες θα αναλάβουν επιχειρήσεις που είναι τουλάχιστον ακμάζουσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. <span>Στη συνέχεια θα μπορούσαν να δωθούν κίνητρα σε εργαζόμενους ανθρώπους (ΟΧΙ φοιτητές που θα φέρουν μαζί τους μπαράκια και άλλους περαστικούς) να μείνουν και να αναπλάσουν αυτά τα σπίτια απαγορεύοντας δια ροπάλου να μετατραπεί η περιοχή σε trendy διασκεδασούπολη.  
     
    H τελευταία αθηναϊκή γειτονιά έχει επιζήσει κατά λάθος και αντί να την εκμεταλλευτούμε την αφήνουμε στην απόλυτη εξαθλίωση ώστε να ακολουθήσει την τύχη του Γκαζιού και του Ψυρρή...</span>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Φίλε Μαυρίκιε ο κος Λαλιώτης ή η Ντόρα σου φαίνεται να κάνουν ταπεινή ζωή?Μόνο τα εσώρουχά τους κοστίζουν όσο ο μισός μισθός μου.Και πώς περιμένεις να την αξιοποιήσουν?Δε σου αρκεί το γεγονός πως οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι σε τέτοιες υποθέσεις έχουν offshore εταιρείες?Βλέπε Βουλγαράκη...Έπαθε τίποτα ο Βουλγαράκης μετά από όσα γίνανε?Τίποτα.Οπότε συγχώρα με, αλλά εγώ θεωρώ πως είναι πολύ πιθανό να υπάρχει πολιτικό  συμφέρον πίσω απ'όλα αυτά.Πάντως σε λίγο καιρό θα δούμε ποιος έχει δίκιο.Εύχομαι να είσαι εσύ αυτός.Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Παρακμη στοπ! (1)Απριλίου 16, 2010 6:19 μ.μ.

    Σας ακουω να μπερδευετε τους ορους υποβαθμιση-γκετοποιηση.Μια γκετοποιημενη συνοικια ειναι ΚΑΙ υποβαθμισμενη, μια υποβαθμισμενη συνοικια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ γκετοποιημενη.
    Δεν εχετε καταλαβει πως το 99% των μεταναστων που μενουν στις υποβαθμισμενες γειτονιες στην Αθηνα ειναι ΛΑΘΡΟμεταναστες, δηλαδη παρανομοι μεταναστες που συμφωνα με τους νομους πρεπει να απελαθουν ΑΜΕΣΑ καθως αποτελουν πληγμα για τους ημεδαπους και τους νομιμους αλλοδαπους πολιτες;

    Πρεπει να μαθουμε να διαχωριζουμε τον νομιμο μεταναστη, τον χρειαζουμενο μεταναστη και τον παρανομο μεταναστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Παρακμη στοπ! (2)Απριλίου 16, 2010 6:22 μ.μ.

    Ειναι γνωστο τοις πασι πως οι ΝΟΜΙΜΟΙ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΥΜΕΝΟΙ μεταναστες (ο αριθμος των οποιων χρειαζεται η καθε χωρα υπολογιζεται μετα απο ερευνα επι του ημεδαπου εργατικου δυναμικου-θεσεων εργασιας και τασεις μελλοντικων τιμων των ως ανω μεταβλητων) συμβαλλουν στην παραγωγικοτητα και την αποδοτικοτητα της χωρας και της κοινωνιας και ειναι απαραιτητο να απολαμβανουν ολα τα δικαιωματα των ημεδαπων πολιτων, ενω πρεπει να ενσωματωνονται στην ημεδαπη κοινωνια.
    Αυτα, βεβαια, ισχυουν σε οποιαδηποτε Ευρωπαϊκη χωρα, ΕΚΤΟΣ απο την Ελλαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Παρακμη στοπ! (3)Απριλίου 16, 2010 6:22 μ.μ.

    Στην Ελλαδα δεν υπαρχει τετοια ερευνα για να καθοριζει οριο υποδοχης, ενω το χειροτερο απο ολα σε αυτη τη χωρα ειναι πως δεχεται κυματα ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ, αβουλη και ανικανη να τα απωθησει, καλυπτοντας την ανικανοτητα αυτη με το "ανθρωπιστικο" προσωπειο, επικαλωντας ανθρωπινα δικαιωματα ανθρωπων που εχουν ηδη παρανομησει με την παραμονη τους, ζημιωνοντας ΤΑ ΙΔΙΑ ανθρωπινα δικαιωματα ημεδαπων και ΝΟΜΙΜΩΝ μεταναστων.Το πιο τρελο απ ολα, ειναι πως υπαρχουν ΜΚΟ και πολιτικα κομματα (ιδανικα στο ΤΣΥΡΙΓΜΑ με νεαρες-μελωδικες φωνες) να υποστηριζουν την παρανομη αυτη κατασταση και να εμποδιζουν το κρατος να εφαρμοσει τους νομους του (απελαση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Παρακμη στοπ! (4)Απριλίου 16, 2010 6:23 μ.μ.

    Οσοι μεταναστες ΔΕΝ ενσωματωνονται στην ημεδαπη κοινωνια και επιμενουν στον παλιο τροπο ζωης τους, χωρις να θελουν αυτοι να δεχτουν να ζησουν με τον "διαφορετικο οικοδεσποτη", καθιστωντας προπαντων τον εαυτο τους "ρατσιστη", υποβαθμιζουν με εναν ιδιαιτερο τροπο τις γειτονιες (γκετοποιηση) με τον παραδοξο και διαφορετικο τροπο ζωης τους, που θελουν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ στους αλλους, χωρις να σεβονται τον υπαρχων τροπο ζωης των "ιθαγενων", οδηγωντας σε ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ. (ορισμος γκετοποιησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Παρακμη στοπ! (5)Απριλίου 16, 2010 6:24 μ.μ.

    Ειδικα αν υπαρχουν ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ εξ αυτων (ΛΑΘΡΑΙΟΙ) η ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ ειναι ενα φαινομενο αναμενομενο, καθως οι συγκεκριμενοι ανθρωποι δεν λογοδοτουν και δεν ειναι υποχρεωμενοι σε κανεναν, οντας φαντασματα για το κρατικο συστημα που πλανωνται, ενω η ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ περιοχη ειναι ενα ιδανικη εστια παραβατικοτητας, οπως διακινηση και χρηση ναρκωτικων, πορνεια, παρανομο εμποριο,κτλ καθως ακομη και η αρμοδια αρχη (Ελληνικη Αστυνομια) "φοβαται" να περασει απο αυτες τις συνοικιες, αφηνωντας την παρανομια να οργιαζει.
    Θελω να μου πειτε αν αυτα τα πραγματα γινονται σε καποια αλλη χωρα της Ευρωπης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Παρακμη στοπ! (6)Απριλίου 16, 2010 6:24 μ.μ.

    Το ρεζιλικο τοσο μεγαλο που ακομη και Αυστραλεζικο περιοδικο (η Αυστραλια ειναι μια πολυ αυστηρη χωρα στη μεταναστευση και εκτος απο οριο υποδοχης-ποσοστωση-επιβαλλει και το ειδος εργασιας που πρεπει να κατεχει ο μεταναστης) που ασχολειται με ποιοτητα ζωης γραφει οτι η Αθηνα ειναι η ΤΑΧΥΤΕΡΑ ΓΚΕΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ενω το Υπουργειο Εξωτερικων τους βγαζει τελεσιγραφο αποφυγης της Αθηνας και γενικοτερα της Ελλαδος λογω της ανοχης της πολιτειας και της κοινωνιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Παρακμη στοπ! (7)Απριλίου 16, 2010 6:25 μ.μ.

    Σε οσους παλι, νομιζουν πως το κεντρο της ΑΘηνας θα εξωραϊστει και θα ειναι ελκυστικο αν κανουμε παρκακια, πλατειες, ποδηλατοδρομους και πεζοδρομους, τοτε επαξια μπορουν να παρομοιαστουν με τον νυν δημαρχο της Αθηνας, που νομιζει πως η δημιουργια πλατειας στο πρωην κτιριο ΝΑΤ στην Ομονοια, η "βιοκλιματικη παρεμβαση" στα πεζοδρομια των πιο γκετοποιημενων, υποβαθμισμενων και επικινδυνων οδων (Ευριπιδου, Σοφοκλεους,κτλ) και τα καλλιτεχνικα παγκακια στις πλατειες "Athens Bench Mark", θα εξωραϊσουν το κεντρο, τοτε μπορουν να βαλουν υποψηφιοτητα στις δημοτικες εκλογες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ξέρω περίπτωση στη Μενάνδρου που νοικιάζει τριώροφο σε διάφορους για 3 ευρώ τη βραδιά. Βγάζει γύρω στα 5 χιλιάδες ευρώ το μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. vre athensville giati den les eftheos pos arxises na kalovlepeis  tin enasxolisi soy me tis  dimotikes arxes eneka kai eklogon... merikes fores i eilikrineia ektimatai perissotero apo tis varygdoypes diloseis... 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Δυστηχως δεν υπάρχει λύση,
    ούτε θα υπάρξει ποτέ.
    Θυμάμαι πριν 20 χρόνια τις ίδιες συζητήσεις.
    Δυστηχώς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 1:55 π.μ.

    moufa m areseis giati de les moufes!!!! asteiaki me tis lekseis alla sovara tora eipes parastatika tin ousia tou thematos! 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:08 π.μ.

    tha s po gia to londino pou exo paei parapano fores apo alles mitropoleis.... ayto poy zileyoume sto londino einai i pio akrivi perioxi tou (sa na leme gia Athina: anaktora, kolonaki, psyxiko...) safos to psyrri tou Londinou (diladi Covent Garden exei analavei kataskevastiki etairia na to kanei ena kouklistiko emporiko kentro dromou=magazia aplomena se dyktyo pezodromon.... kai oxi asfyktika megathiria typou mall) ara isos o vovos pou katexei pleon ti perioxi tou psyrri exei toulaxiston to gousto na ftiaksei kati antistoixo stin kerdomania tou....

    an pas se ftoxoteres perioxes to mono pou zileyeis einai i omoiomorfia.....(thema politeias, poleodomias diladi)...giati kai kitsata magazia tha deis kai apo ola...apla sevontai to ktiriako skeleto, kai to pezodromio.... 

    oso gia narkotika egklimatikotita ktl...yparxoun kai malista sto londino einai polla..... apla oi comme il faut brettanoi mpatsoi einai se kathe gonia (poy emeis os ellines tous vriskoume xaritomeni atraksion me ta asteia kapela tous) .... mera mesimeri pantos piga camden (kati san eksarxeia-monastiraki ifaistou) kai irthe typas na moy poylisei mayro-joint- marixouana nte (etsi akrivos m ta pe giati den katalavaina stin arxi ti ennoouse).... 
    episis exo dei londino (alla pio entona sto manchester...savatto vrady ordes methysmenon na petane mpoukalia se kathe gonia, na katourane opou na nai ktl ktl....apla tin alli mera to proi eixan katharistei ola.....

    ara mi zileyoume to londino giati de paei piso se provlimata....apla frontizei na ta kalyptei na ta katharizei i na ta stelnei paraekso apo to touristiko kentro tou.... kati tetoio einai efikto na ginei kai isos tha tan kalo san proto stadio.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:42 π.μ.

    prin po tin protasi mou tha kano liga sxolia:
    1. oso diavaza ta sxolia sas pera ap mpravo, kai ampelofilosofies den eida xeiropiastes protaseis...akoma kai as einai xazes.... apla mia moirolatriki tasi na peite ftaine oi dynatoi, de prepei na talaiporoume tous adynamous ktl ktl...ok dekta kai 1000eipomena ola ayta....
    2. θυμηθηκα να βαλω ελληνικη γραμματοσειρα
    3. παρανοικη ιδεα συνομωσιας: μηπως οι γερμανοι και γενικα οι ευρωπαιοι μας γαμ... στο θεμα του δανεισμου για να μας ζητησουν ανταλαγμα να μην νομιμοποιησουμε λαθρομεταναστες (γιατι τοτε θα τρεχουν να κατακλυσουν την γερμανια και τις αλλες πλουσιες χωρες)...λεω μηπως...τωρα μου ρθε και ειπα να το μοιραστω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:43 π.μ.

    <p>εγω λοιπον θα προτεινω ενα σχεδιο...οπως εκανε και ο οικοδεσποτης στο ποστ του:
    </p><p> 
    </p><p>1. απελαση ολων των λαθρομεταναστων. δεν ειμαστε φιλοπτωχο ειμαστε επιχειρηση οπως καθε κρατος... ο λιμενεργατης δε βοηθαει με φιλανθρωπιες γιατι δεν εχει, ο εφοπλιστης κανει και κανα γκαλα να δωσει κανα ψιλο στους προβληματικους του κοσμου (για τη ψυχη της μανας του γιατι η δικια του δε σωζεται με τοσες λαμογιες του)...αμα η Ελλαδα γινει ¨εφοπλιστης" ας βοηθησει και τους κατατρεγμενους...
    </p><p> 
    </p><p>2. πολιτογραφηση ολων των νομιμων μεταναστων και χορηγηση ασυλου η πρασινης καρτας στους νομιμως αιτουντες.... με συνοδη φορολογηση των εσοδων τους αλλα και ενταξη τους στη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ κατα τα προτυπα ισοκρατη (αραγε υπαρχει ακομα η εννοια της παιδειας στη χωρα μας?)
    </p><p> 
    </p><p> 
    </p><p> 
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:44 π.μ.

    <p>3. αρχιτεκτονικος διαγωνισμος για κατασκευη εργατικων εστιων με δικαιουχους αλλοδαπους και μονο... αυτο για τους εργαζομενους..
    </p><p> 
    </p><p>4.για τους αμοιρους λοιπους συλλογη τους σε φιλανθρωπικα ιδρυματα (της εκκλησιας,,,,,,, ή μετατροπη ξενοδοχειων σε ξενωνες αξιοπρεπους διαβιωσης στα οποια θα αιτουνται παραμονη μεχρι να βρουν δουλεια ΝΟΜΙΜΗ...αν δε βρισκουν σε ευλογο διαστημα πχ 1-3 μηνες θα τους στελνουν σε αλλη πολη της ελλαδας να βρουν τη τυχη τους στα εκει ξενοδοχεια-ξενωνες....αν δε βρισκουν ουτε εκει στην επομενη κ.ο.κ. αν δε βρουν πουθενα? δε νομιζω....θα χουν ηδη φυγει για αλλη ευρωπαικη πολη....
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:45 π.μ.

    <p>5. τακτοποιηση του κτηριακου αποθεματος του κεντρου της πολης...το κεντρο της πολης πρεπει να κατοικειται απο μικροαστους-μεσοαστους-μεγαλοαστους (παρωχημενοι αλλα παραστατικοι οροι) και οχι απο ειλωτες.... δε με νοιαζει η φυλετικη καταγωγη.... και δε πρεπει να ναι κριτηριο.... οταν μιλας για χρημα (και η εικονα του κεντρου ισοδυναμει με χρημα, χαμενο η κερδισμενο αναλογα την τουριστικη εικονα του) σε νοιαζει η τσεπη του κατοικου οχι αν ειναι μαυρος, κιτρινος λευκος, τραβελι η αδερφη, αγροικος η πανεπιστημιακος.... 
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:45 π.μ.

    <p>οι κοινωνικες συνιστωσες εχουν τη δυναμη να κινουνται μονες τους (= ο κινεζος προτιμα να χει γειτονα κινεζο απο αφρικανο...αρα θα διαλεξει τη περιοχη που εχει κινεζους.... ο γιατρος θα προτιμησει μια περιοχη κοντα στα νοσοκομεια, και ο δικηγορος μια περιοχη κοντα στο κεντρο... μιλαω για τις ηλικιες προ γαμου γιατι μετα πας προαστιο...παντα τα προαστια ειναι καλυτερα για οικογενοια εκτος αν εισαι παμπλουτος και κολλημενος με το κεντρο και την εντονη ζωη....) ολα αυτα δε μας νοιαζουν ομως γιατι το κριτηριο επιλογης κατοικιας θα ναι το ενοικιο και αυτο θα το ελεγχει το κρατος με τις αποδειξεις αρα δε θα μπορει ο νταβας να στοιβαζει 30 νοματαιους σε μια τρυπα....
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:46 π.μ.

    <p>οταν αρχισει να μαζευεται λιγο χρημα απο τα δημοτικα τελη θα αρχιζουν και τα εργα καλωπισμου....οσο περισσοτερο χρημα μαζευεται τοσα περισσοτερα εργα θα γινονται.....
    </p><p> 
    </p><p>ειναι απλα...ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙΝΑΞΗ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΝΑ ΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΜΕΣΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ.
    </p><p> 
    </p><p>παραλογο?
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 2:56 π.μ.

    και τη λεξη ειλωτες την ειπα εσκεμμενως... στην αρχαια σπαρτη και στην αρχαια αθηνα υπηρχαν πολιτες 2 κατηγοριων... αυτο που ζηλευουμε απο εκεινα τα χρονια ειναι αυτο που ζηλευουμε σημερα απο τις μεγαλες μητροπολεις....και εχει ενα κοστος....καποιοι γινονται θυματα των ευνοουμενων απο την τυχη (και μονο τυχη ειναι που δε γεννηθηκαμε στο αφγανισταν, πακισταν, ουκρανια, αλβανια κτλ).
    δε μ αρεσει αλλα το κρατος ποιον οφειλει να σκεφτει πρωτα? αν το κρατος νοιαστει για τα λευκα προβατα νομιζω μετα ολοι μαζι θα νοιαστουμε και για τα μαυρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 3:06 π.μ.

    και αν ολα τα παραπανω αφορουν την πολιτεια, ας αναλαβουμε και την ατομικη μας ευθυνη....οταν περιμενουμε να πιουμε το αιμα του μεταναστη για να γλιτωσουμε χρημα, ή οταν αρεσκομαστε να κοκκινιζουμε στη θεα της εξαθλιωσης για να χαρουμε κρυφοσαδιστικα που εμεις δεν ειμαστε σε αυτη τη κατασταση.... ας νιαστουμε εμπρακτα και οσο μπορουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 3:07 π.μ.

    <p>καλως η κακως αν δεν εμενες κεντρο κυριε οικοδεσποτα (οπως και εγω) δε θα μας ενοιαζε τοσο πολυ ολο αυτο...στην ουσια υπαρχει κοσμος που επενδυσε (χρηματικα ή συναισθηματικα...ή και απλα σαν επιλογη της καθημερινοτητας του) στο κεντρο ελπιζοντας να αναπτυχθει...και ασκει πιεση για εξυγιανση του.... η αγορα ειναι πολυ σκληρη για να μαλακωσει με βελουδινο γαντι..... και δεν ειναι κακο να ζηταμε τα αυτονοητα απο την πολιτεια για το κεντρο μιας ευρωπαικης πρωτευουσας.... και ας εχουμε και ενα τοις χιλιοις ιδιον συμφερον (οχι απαραιτητα οικονομικο)
    </p><p> 
    </p><p>καλημερα και καλη τυχη...
    </p>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. στεφανος αλεξιουΑπριλίου 17, 2010 3:10 π.μ.

    οσο για τους ναρκομανεις συλλογη τους σε κεντρα αποτοξινωσης κτλ κτλ...τα αποια πρεπει να ναι μεσα σε νοσοκομεια για να υπαρχει αστυνομευση ασφαλεια και ελαχιστοποιηση των βαπορακιων που λυμαινονται τα εξωτερικα κεντρα απεξαρτησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. το τεχνικό πρόβλημα με όριο χαρακτήρων στα σχόλια διορθώθηκε. Όλο το κείμενο σε μια ανάρτηση λοιπόν, και συγνώμη στους ταλαιπωρημένους (κι αγαπημένους) σχολιαστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ghetto υπάρχουν παντού(παγκοσμίως)...και καλό θα ήταν να εξαλιφθούν παντού γιατί το μόνο που προσφέρουν είναι διάκριση...

    Πάντα αναρωτιόμουν πως είναι δυνατόν να βρισκεσαι στην Πλατεία Κοτζιά και να κοίτας τα κτίρια της Τράπεζας της Ελλάδος, την Ακρόπολη στο βάθος της Αιόλου και το Δημαρχέιου του Δήμου Αθηναίων(πόσο ωράια αισθάνομαι όταν το βρίσκομαι εκεί) και να ξέρεις...πως άπαξ και ξεκινήσεις το περπάτημα πίσω από το τελευταίο...θα τρόμαξεις!!!
    Και όχι απαραίτητα γιάτι κάποιος θα σε τρομάξει!

    Δεν νομίζω οτι έγινε επείτηδες...Ειλικρινά θεωρώ πως είναι κουτοί...Η μόνη πολιτική που γνωρίζουν είναι η επικοινωνιακή χωρίς ουσία.

    Τι μπορεί να γίνει λοιπόν...Ευκαιρία...Μεταναστευτική πολιτική...Δικαίωμα...Φωνή...Τα πράγματα έρχονται μόνα τους...Όπως δημιουργείται ένα Ghetto απο την εξαθλείωση, την αδιαφορία και την ανικανότητα
    έτσι δημιουργείται και κάτι βιώσιμο από απλές έννοιες που δείχνουν οτι σε κατανοούν και σε σέβονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Περισσοτερο πρασινο και καλυτερη δομηση, οπως μεγαλυτερα τετραγωνα με παρτερια, επιδοτησεις για αναπαλαιωσεις, θα ομορφαινε την περιοχη, θα την εκανε καλης αισθητικης σταθμης, θα εδινε μια ανασα στην ατμοσφαιρα και θα τραβουσε ανθρωπους που αγαπουν την Αθηνα. Οι μεταναστες πηγαν εκει διοτι οι κακες συνθηκες ευνοησαν την συναθροιση τους εκει. Εαν αναπλαστει-αναβαθμιστει η περιοχη με φροντιδα των υπευθηνων φορεων (που υποτιθεται προστατευουν την Αθηνα) η περιοχη προς το καλυτερο, να θυμησει λιγο την παλια Αθηνα με ο,τι εχει σωθει, χωρις μεγαθηρια, απο μονοι τους θα βρουν αλλα στεκια, χωρις να αδικηθουν, θα πανε σιγα σιγα αλλου απο μονοι τους, οπως εγινε στην αρχη για να πανε στο κεντρο. Απο μονοι τους πηγαν εκει. Μονοι τους θα αναζητησουν αλλα μερη, αλλα δεν βλεπω πρωτοβουλιες απο εμας και το κρατος-Δημο. Κανεις δεν θελει να μεινει στην ιστορια για την διασωση του κεντρου της Αθηνας, μονο τα τρεχοντα γινονται, τα ευκολα. Ας στιψουν τα μυαλα τους οι αρμοδιοι, ... Ζουν και οι μεταναστες σε ανεπιτρεπτες συνθηκες εκει, με τα ελληνικα δεδομενα. Θα το εβλεπε ο Δημος του Λονδινου εαν συνεβαινε αυτο στο Piccadilly ( τι ειναι η Ομονοια?) και δεν θαπερνε μετρα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. προσυπογράφω όλα όσα έγραψες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. εξωτερικός συνεργάτηςΑπριλίου 17, 2010 4:13 μ.μ.

    Όλοι μας είμαστε ισοπεδωμένοι από αυτά που συμβαίνουν και η μεγαλύτερη ισοπέδωση έχει να κάνει με το ότι δεν ξέρουμε τι να κάνουμε, πώς να σταματήσουμε αυτή την κατρακύλα.
    Πόσο ρε γαμώτο είναι πια μεγάλα αυτά τα μεγάλα συμφέροντα που ζούνε από την πρέζα, την πορνεία, τους λαθρομετανάστες, τις τρώγλες των 3 ευρώ το βράδυ; Ελληνάρες είναι σαν κι εμάς, μπάτσοι, πολιτικοί, διαπλεκόμενοι. Ονόματα δεν υπάρχουν; Ή καλύπτονται από τα προσωπικά δεδομένα σαν τους παιδεραστές και τους βιαστές;
    Δέκα καμικάζι δικαστές να τους πατήσουν κάτω δεν υπάρχουν; Δέκα δημοσιογράφοι να βγουν και να γράψουν "αυτοί είναι";
    Ένα εκατομμύριο πολίτες να κατέβουμε στο δρόμο και να πούμε "ως εδώ;" Μην ανοίξει ένα ρουθούνι στην Παλαιστίνη και στη Νικαράγουα, να τα τα παιδιά στους δρόμους. Γι' αυτά που μας καίνε και μας πονάνε, κουβέντα.
    Κάτι πρέπει να γίνει, κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, να πιέσουμε, να διεκδικήσουμε.
    Βαρέθηκα τις μπούρδες του στυλ "πού είναι το κράτος". Το κράτος είμαστε εμείς, εμείς που ψηφίζουμε, που πληρώνουμε δημοτικά τέλη, που ματώνουμε στους φόρους. Αν οι βλάχοι στην Άρτα και στο θεσσαλικό κάμπο θέλουν φτηνούς δούλους, αν ο κάθε γελοίος θέλει να νοικιάζει το σαπάκι του και να γίνει πλούσιος σε 2 μήνες, αν ο κάθε μπάτσος θέλει να πουλάει προστασία κι ο κάθε αργόσχολος να μπάζει λαθρομετανάστες από τα σύνορα, δεν θα την πληρώσει όλη η χώρα.
    Ο κόσμος είναι ένα καζάνι που βράζει... Ας συντονιστούμε με κάποιο τρόπο μέσα από το διαδίκτυο, μέσα από αναρτήσεις. Να φέρουμε τα θέματα αυτά ψηλά, να γίνει ντόρος. Να αρχίσουν να ξυπνάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Συμφωνώ με πολλούς από τους σχολιαστές. Πιστεύω ότι το γενικότερο πρόβλημα είναι η ανομία. Δύο μόνο χαρακτηριστικά παραδείγματα (από τα χιλιάδες):

    1. Ο ανεκδιήγητος ο δήμαρχος κάθε τρεις και λίγο κάνει ντου και αφαιρεί κεραίες κινητής τηλεφωνίας από πολυκατοικίες και κομπάζει γι αυτό και στην ιστιοσελλίδα του. Πέρα του ηλιθίου της υποθέσεως όπου στην Ελλάδα όλοι χρησιμοποιούμε το κινητό μας περισσότερο από κάθε άλλη χώρα αλλά δεν θέλουμε και κεραίες στην γειτονία μας, η όλη ιστορία είναι μια κοροϊδία: Δεν άκουσα πουθενά να τρελάνουν στα πρόστιμα την εταιρία που έβαλε την παράνομη κεραία καθώς και τους ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας. Απλώς αφαιρούν την κεραία, το βάζουν χαρούμενοι στην ιστιοσελλίδα τους και 2 μέρες αργότερα ξαναμπαίνει η κεραία και ούτε γάτος ούτε ζημιά.

    2) Πρόσφατα, ο δήμος έκανε διάφορες επιχειρήσεις "καθαρισμού" πολυκατοικιών στο κέντρο όπου διέμεναν υπό άθλιες συνθήκες εκατοντάδες μετανάστες. Και πάλι δεν άκουσα να έγινε μήνυση στον ιδιοκτήτη που παράνομα νοίκιαζε τα διαμερίσματα του και βέβαια δεν τα δήλωνε και στην εφορία. Έκαναν τον καθαρισμό, κλείσανε και καλά τις πόρτες και είμαι σίγουρος την επόμενη μέρα ήταν όλα όπως πριν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. http://breathtakingathens.blogspot.com/

    The true breathtaking Athens, tha sou kopsei tin anapnoh mia gia pada.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Mένω και εργάζομαι στο κέντρο. Αυτό που συμβαίνει στην Αθήνα είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας όλων μας, του Δήμου, της αστυνομίας, των κατοίκων, της δικής μου που θύμωσα με την κατάσταση μετά την τέταρτη διάρρηξη του αυτοκινήτου μου μπροστά στον φρουρό πολιτικού που μένει στην διπλανή πολυκατοικία. Φυσικά και υπάρχει εξαθλίωση σε άλλες μεγαλουπόλεις αλλά πουθενά ο τουρίστας δεν συναντά αυτή την κατάσταση στο ιστορικό κέντρο μιας πόλης. Αλλά εμένα δεν με νοιάζει ο τουρίστας. Με νοιάζει που πλέον υπάρχουν περιοχές στην πόλη μου που δεν μπορώ να περπατήσω μόλις πέσει ο ήλιος. Με νοιάζει που κάθε τόσο αναγκάζομαι να διώχνω τα πρεζάκια που κάνουν χρήση στην είσοδο του γραφείου μου. Με νοιάζει που η Αθήνα είναι η μια άσχημη και βρώμικη πόλη με ανίκανο δήμαρχο. Θα δυσαρεστήσω ίσως κάποιους αναγνώστες αλλά η απάντηση στο δράμα του κέντρου είναι η μηδενική ανοχή σε οποιουδήποτε είδους παραβατική συμπεριφορά. Σκουπίδια, βρώμικα και σπασμένα πεζοδρόμια με παρκαρισμένα μηχανάκια, τραπεζοκαθίσματα, πεταμένα φυλλάδια, παράνομοι μικροπωλητές, πρεζάκια, πόρνες, μικροκακοποιοί και φτωχοδιάβολοι, ταλαίπωρα αδέσποτα, στοιβαγμένοι μετανάστες σε άθλια διαμερίσματα, διαδηλώσεις κάθε λίγο και λιγάκι, κόρνες, ηχορύπανση, αγενείς συμπολίτες. Ο κατάλογος δεν τελειώνει. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, δυστυχώς οι άνθρωποι συμμορφώνονται μόνο όταν φοβούνται της συνέπειες των πράξεων τους και ενδιαφέρονται για τα κοινά όταν βλέπουν ότι έχουν κάποιο όφελος. Αστυνόμευση, κάμερες, απελάσεις, απομάκρυνση όλων των ναρκομανών? Εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες λύσεις. Η ασφάλεια και όχι τα επιδοτούμενα ενοίκια είναι το κίνητρο για να κατοικηθεί ξανά το κέντρο από ανθρώπους που πραγματικά νοιάζονται και αγαπούν το κέντρο και δεν βρέθηκαν εκεί γιατί απλώς τους έριξε η μαύρη τους μοίρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Ελπιζω να ψηφισατε το αγαπημενο σας παγκακι με το οποιο θελετε να γεμισει η Αθηνα (το οποιο ασφαλως δεν θα απολαυσετε εσεις αλλα τα γνωστα παρακμιακα στοιχεια)...

    Με αυτα τα παγκακια, η Αθηνα θα καθαρισει αμεσως...
    Μα γιατι;
    Βρε κουτα...Κανετε πως δεν καταλαβαινετε??
    Μολις οι ναρκωμανεις,οι εγκληματιες και οι ΛΑΘΡΟμεταναστες αντικρυσουν την κακογουστια των ψηφοφορων και του δημαρχου, θα μαζεψουν τα ηματια τους και θα εγκαταλειψουν καθε συνοικια του δημου Αθηναιων...

    Ετσι, παραλληλα, ο δημος θα αρχισει την κατασκευη της πλατειας στο κτιριο ΝΑΤ, την βιοκλιματικη παρεμβαση στα πεζοδρομια Σοφοκλεους,Μενανδρου,κτλ, αλλα και την πεζοδρομηση πολλων δρομων, οπως την Βασ.Ολγας. Οι πολιτες,πλεον, θα μπορουν να απολαυσουν τον περιπατο τους στην Βασ.Ολγας, θαυμαζοντας το κτιριο του Ζαππειου μεγαρου, διπλα στις γραμμες του υπεροχου τραμ το οποιο καθως θα περναει θα χτυπα τσαχπινικα το καμπανακι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Δεν μπορούμε να μιλάμε για λύση αν δεν αποφασίσουμε τι θα γίνει με τους λαθρομετανάτες και η μόνη λύση είναι απέλαση.

    Όσο δεν απελαύνονται απλά θα γκετοποιούνται όλο και περισσότερες περιοχές είναι απλά θέμα αριθμού.

    Υπάρχουν ήδη εκατοντάδες χιλιάδες και συρρέουν όλο και περισσότεροι οι οποίοι στο συνολό τους είναι εξαθλιωμένοι.

    Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης δεν φτιάχνει τίποτα...ΤΕΛΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. όλα πρέπει να ξεκινήσουν από την αλλαγή στην ηγεσία του Δήμου. πρέπει να περάσουμε σε υπερκομματικές προτάσεις, σε νέους ανθρώπους με ανοιχτά μαλλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. allagi stin igesia,nai.a9rwpoi neoi me oramata kai idees,sigoura..wstoso etsi eixame pistepsei kai stin periptwsi tsipra.little did we know - opws telika apodeixtike..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. κατεβαίνει κ κανείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. i ekloges erhode...... gia na dume ti 8a vgi pali...
    mipos pali 8a ine o ekastote ipopsifios tis neas dimokratias? giati oso zo to mono pu niazi tus psifoforus ine mi tihon ke vgi kanenas apo alu!
    oti protasis ke na ehi kapios den akugode.
    aloste volevi ke i nomo8esia, as evazan na psifisun mono afti pu katikun sto dimo a8ineon ke ohi osi ehun figi ke menun alu.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

H θλιβερή ιστορία του ιβίσκου

Γέμισε μωβ η Αθηνάς