Σιγά του Πικάσo πια!
Θυμόμουνα καλά; Έψαξα τον φάκελο με τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει στην Εθνική Πινακοθήκη στην έκθεση έργων απ' τα άδυτά της και όντως δεν είχα μπει στον κόπο να τον τραβήξω καν. Πραγματικά μου χε φανεί τόσο ξεπέτα, ίσως τον γκαντέμιασα με την απαξίωσή μου. Περιεχόμενο αδιάφορο, ένα πικασικό δύο πρόσωπα -τρία μάτια σε 5-6 χοντροπινελιές, με μια χρωματική μουντάδα στο λάιβ, (μη κοιτάτε κάτι χρώματα που τόνισαν οι φωτοσοπάδες στο ιντερνετ), το μέγεθος του τσίπικο σχεδόν Α4, δεν ήθελε να ξοδέψει λάδια;
Με εκνεύρισε δε περισσότερο σε αυτό το άρπα κόλλα έργο η πληροφορία ότι επρόκειτο για δωρεά του καλλιτέχνη στον Ελληνικό λαό προς τιμήν της αντιστασιακή του δράσης. Περισσότερο μου κανε μια απ' τις γαλλίδες ερωμένες του στο Παρίσι, που το χουν πολύ σικ απ' τους Βερανζέρους την φιλελληνιά να δωσε εντολή "Ντενίζ, πήγαινε αποθήκη και στείλε ένα πινακάκι στους Έλληνες, απ' αυτά τα μικρά, όχι απ' αυτά που παρήγγειλε η κυρία Renault για το σαλόνι της". Γιατί ναι, τι ήταν ο Πικάσο, ένα brand με κάποια καλά χρόνια νεωτερισμού στην αρχή (σπουδαία για την τότε εποχή η αντίληψη του στην μη αναπαραστατική ζωγραφική) και μετά όπως πάει πάντα η ιστορία αυτού του κόσμου, ακολούθησε ένα πλάκωμα των μποεμ της μεγαλοαστικής τάξης -που αενάως ψάχνει νέα θέματα συζήτησης για τα τσάγια-, που καλομαθαίνει τους αρτίστες μέχρι συγγραφείς στις ευκολίες, ηδονές και αμάξια και σέρνουν το -φτιαγμένο όπως και τώρα απ' τα τότε media- όνομά τους και ανέμπενευστα μυαλά μέχρι το φινάλε.
Εσένα σ' αρέσει; Πες ό,τι βλέπεις: η μεγάλη βλαχιά είναι να μην μπορείς να τεκμηριώσεις την πραγματική αξία ενός έργου και να στέκεσαι με δέος επειδή γράφει την ούγια "τάδε". Σιγά το έργο, πές το, είναι τόσο απάντηση για όλα να αμφισβητείς τα προ γεννήσεώς μας ιερά!
Όσο για το σύστημα ασφαλείας της Πινακοθήκης, να πω απλά ότι μου μπήκαν και μένα ιδέες να κλέψω 2-3 πινακάκους την μέρα της επίσκεψής μου. Πολύ απλά, τη δουλειά μπορείτε να την κάνετε στον κάτω όροφο, στο σημείο που βρίσκονται οι τουαλέτες οι οποίες είναι κοινές με τα flocafe και τα οποία χωροταξικά πραγματικά βρίσκονται μέσα στον χώρο της Έκθεσης. Τόσο μέσα που χτυπούσα το κεφάλι μου στον τοίχο γιατί έδωσα τα 5€ της εισόδου, μια χαρά θα μπαινα από κει μιας δεν υπήρχε καμμία φύλαξη και μπαινόβγαινε όποιος ήθελε. Ναι, ήταν παντού στους τοίχους η αίσθηση ότι δεν φυλάσσεται επαρκώς η Εθνική Πινακοθήκη. Tέλος πάντων μετά πήγα Flocafe και ξεχάστηκα πίνωντας τσάγια και μιλώντας για τέχνη (ααα, όσα κατηγορώ κάνω ;-)!
Εντάξει,όχι δεν είναι σωστό να μιλάμε απαξιωτικά για τα έργα του Πικάσο κλπ κλπ αλλά πόσο δίκιο έχεις και πόσο συμφωνώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα!
opws k na 'xei, etsi einai o kosmos k xrisimopoihse ton pros symferon sou. protimotero o pinakas na eixe poulithei se mia dimoprasia k ta xrimata na eixe karpothei to ellhniko dimosio, para na eixe klapei. kati tha eixe piasei afou oloi to brand koitane...
ΑπάντησηΔιαγραφήh epeidi h pwlhsh tou pinaka tha htan hthiko atwpima (pwpw ti rude oi ellhnes na poulane to dwro...) tha mporouse lew egw, na eixe stalei ws daneio se ena mouseio ths allodapis (e ti na ton kanei to metropolitan, ton thelei omws ena eparxiako mouseio ths finladias...) wste na kanoume k diafimish!
alla egw nomizw oti h merkel edwse entolh na klapei. nai, nai gia oles tis klopes oi germanoi ftene. oi ellhnes ekanan poly kala th douleia tous. alloi ftene pali!
Βρε παιδιά, να γράφετε ωραία πράγματα, αλλά να τα γράφετε σε greeklish; Σαν αυτά του πικάσο είναι. Τι να σχολιάσεις μετά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά, έκανα ένα γέλιο με το μέγεθος του δώρου(;)!!!!
Αν και κατανοώ τη λογική του "Σιγά τον Πικασσο", ομολογώ πως ξαφνιάζομαι από τον τίτλο σου. Και είναι αυτή η παθιτικότητα που άφησε την πολιτική και τη γραφειοκρατία να ρημάξουν τον τόπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά ένιωσα μεγάλο θυμό για την κλοπή,αγανάκτηση μάλλον.
Βέβαια στην τελευταία επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη τον Δεκέμβρη,ιδιαίτερα εκνευριστική ήταν και η συμπεριφορά της ταμίου,η απουσία ηλεκτρονικής βοήθειας/περιγίησης ("τώρα φορτώνω τις μπαταρίες τους" η απάντηση που μας δόθηκε όταν ζητήσαμε για τον ξενόγλωσσο σύντροφο μου) και βέβαια το αδιανόητο ωράριο: μέχρι τις 3 το απόγευμα αν θυμάμαι καλά.
Ζω στο εξωτερικό, και βρίσκω πως η Εθνική Πινακοθήκη μας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πλείστες Πινακοθήκες της Ευρώπης. Εκτός βέβαια από τα "γραφειοκρατικά".
Κι αν ήταν ανοικτή μέχρι τις 8 το βράδυ - ή έστω στις 6 το απόγευμα- τα 5 ευρώ στην είσοδο δεν θα φαίνονταν τόσο πολλά.
Και θα είχε και περισσότερους επισκέπτες.
Αν και κατανοώ τη λογική του "Σιγά τον Πικασσο", ομολογώ πως ξαφνιάζομαι από τον τίτλο σου. Και είναι αυτή η παθιτικότητα που άφησε την πολιτική και τη γραφειοκρατία να ρημάξουν τον τόπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά ένιωσα μεγάλο θυμό για την κλοπή,αγανάκτηση μάλλον.
Βέβαια στην τελευταία επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη τον Δεκέμβρη,ιδιαίτερα εκνευριστική ήταν και η συμπεριφορά της ταμίου,η απουσία ηλεκτρονικής βοηθήματος/περιήγησης ("τώρα φορτώνω τις μπαταρίες τους" η απάντηση που μας δόθηκε όταν ζητήσαμε τα γνωστά "ακουστικά" για τον ξενόγλωσσο σύντροφο μου) και βέβαια το αδιανόητο ωράριο: μέχρι τις 3 το απόγευμα αν θυμάμαι καλά.
Ζω στο εξωτερικό, και βρίσκω πως η Εθνική Πινακοθήκη μας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πλείστες Πινακοθήκες της Ευρώπης. Εκτός βέβαια από τα "γραφειοκρατικά".
Κι αν ήταν ανοικτή μέχρι τις 8 το βράδυ - ή έστω στις 6 το απόγευμα- τα 5 ευρώ στην είσοδο δεν θα φαίνονταν τόσο πολλά.
Και θα είχε και περισσότερους επισκέπτες.
Σιγά, ρε athensville, μην κοπείς. Αλλά έτσι κατανοεί κι έτσι διαχειρίζεται ο μέσος Έλληνας την πολιτιστική του κληρονομιά. Με βάση τον δικό του ετσιθελισμό. Έτσι χρήσαμε έκτρωμα το Φιξ (κι ας είναι αξιόλογο), και πολύ καλύτερο να "υπήρχε πάρκο, ρε αδελφέ". Με την ίδια "λογική" θα μπορούσαμε να αποφανθούμε και "σιγά τα χαλάσματα στην Ολυμπία". Ο καθένας, ό,τι του κατέβει. Κάποτε άκουσα "εικαστικό" να δηλώνει ότι το Αστεροσκοπείο "είναι πολύ πιο ωραίο από την Ακρόπολη". Και μετά απορούμε γιατί δεν μας παίρνουν στα σοβαρά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά έκαναν και τον έκλεψαν τότε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι καθόλου καλά δεν έκανα και τον έκλεψαν! Δεν φτάνει που άλλη μιά φορά γίναμε ξεφτίλα σε παγκόσμιο επίπεδο (διότι σε άλλα κράτη έργα καλλιτεχνικής αξίας κατώτερης ενός Πικάσο φυλάσσονται πολύ καλύτερα) αλλά έγινε γνωστό ότι δεν εκτιμάμε το ότι μας έχει δωριθεί, είτε αυτό λέγεται δάνειο της ΕΕ για λόγους ανάπτυξης, είτε πίνακας του Πικάσο! Είναι ντροπή να ζητάμε τη συμπάθεια των ξένων (την οποία και έχουμε, καλώς ή κακώς, και αυτό αποδεικνύεται με τις αιτήσεις για ελληνοποίηση των Γάλλων) όταν εμείς οι ίδιοι δεν μπορούμε να διαφυλάξουμε αυτά που μας ανήκουν! Θα χαρώ ιδιαίτερα αν οι κλέφτες μας τον επιστρέψουν εν είδη ενίσχυσης για τα όσα περνάμε ως χώρα...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς κλέψουν και τους Γάλλους τότε :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, ας μην έκλεβαν κανένα! Έλα όμως που το οργανωμένο έγκλημα υπάρχει και κλέβει! Πέραν τούτου όμως, οι Γάλλοι, σε αντίθεση με εμάς, ξέρουν να διαφυλάσσουν καλά την πολιτιστική τους κληρονομιά, δεν νομιζω να είναι τόσο απλό να κλέψει κανείς κανένα Πικάσο από γαλλικό μουσείο...
ΑπάντησηΔιαγραφή@athensville: μου κάνει βέβαια εντύπωση η ευκολία που λες ότι το συγκεκριμένο έργο του Πικάσο ήταν μέτριας αξίας... αν αυτό το υποστηρίζεις βάσει πηγών τότε οκ, αν πάλι όχι τότε θα χρειαστεί να σε ρωτήσω αν κατέχεις εξειδικευμένες γνώσεις περί σουρεαλισμού και μοντέρνας τέχνης γενικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήNtropi stin Ethniki Pinok. pou den ta filakse me kalitero tropo... alla as hremisoume me toys orous "kseptila se pagkosmio epipedo". To akouw sinexeia kai gia to paramikro.. Kanenas den asxolite toso mazi mas gia na afierosi ton xrono na bgalei auto to simperasma. Den einai h prwti oute tha einai h teleutaia fora pou kleuoun erga texnis pagkosmios.
ΑπάντησηΔιαγραφήναι δεν είναι όντως ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία, αλλά στην περίπτωση των Ευρωπαίων δεν μπορεί κανείς να τους κατηγορήσει για έλλειμμα ασφάλειας! Εμάς πάλι... απλά άργησαν να το πάρουν χαμπάρι οι κλέφτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σημερινή ανάρτηση του athensville δεν είναι από τις καλύτερές του ... δεν πειράζει, συμβαίνει στις καλύτερες οικογένειες, θα εξακολουθήσω να τον συμπαθώ (αλίμονο!).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την κλοπή, και τέτοια γίνονται στις "καλύτερες" οικογένειες. Ας αφήσουμε το αυτομαστίγωμα, για ακόμα μια φορά.
Κατ' αρχήν το ποστ αφορά την καλλιτεχνική αξία αυτού του πίνακα και όχι το γεγονός της κλοπής (δηλαδή ήμαρτον, δεν έγραψα πουθενά σωστά έγινε).
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, έχω πιάσει πινέλο στην ζωή μου και ξέρω πως παράγονται κάποια πράγματα και μπορώ τουλάχιστον να αναγνωρίσω την πραγματική δουλειά που χει ρίξει ο καλλιτέχνης, είναι σημαντικό ζητούμενο για μένα το καλλιτέχνημα να είναι προϊόν κόπου, γνώσης, και αν υπάρχει μια ιδέα, ένα context στον πίνακα.
Το ότι ο πίνακας αυτός είναι "εύκολος" και αρπακολλα δεν το αναιρώ με τίποτα. Είναι της περιόδου που ο πικάσσο έχει αφεθεί στις απολαύσεις της ζωής (γιατί καλλιτεχνάρα μόνο ξεκομμένος και μονοχνωτος ζώντας γίνεσαι) και αναπαράγει απλώς τον εαυτό του και το κοινό να προσκυνά, (όπως συνήθως χωρίς να ξέρει πολλά) γιατί τον έφτιαξε ο Πικάσο.
Κλείνοντας αναγνωρίζω ότι μερικοί ζωγράφοι, αρτίστες γενικότερα, υπήρξαν κατά βάση σπουδαίοι και χτίσανε το όνομά τους, επειδή πρωτοπόρησαν κάποια εποχή και φέρανε μια νέα οπτική, ή δημιουργώντας ακόμα και νέα κινήματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τυφλά ότι παράγουν πρέπει να το αποθεώνουμε. Μπορεί πολλά έργα τους να είναι κακά, μπορεί το ένα σημαντικό να είναι αυτό που ειχαν να δώσουν, πόσες φορές δεν το χουμε δει.
υγ. Σκεφτείτε: αν δεν ξέρατε ότι ήταν του Πικάσο θα τον θαυμάζατε αυτόν τον πίνακα;
Προσωπικά δεν θαυμάζω τον πίνακα διότι δεν μπορώ να καταλάβω την όποια αξία του. Προτιμώ να μην κρίνω ό,τι δεν καταλαβαίνω (η σύγχρονη ζωγραφική καλώς ή κακώς απαιτεί σημαντικό υπόβαθρο για να γίνει κατανοητή) αλλά να το αφήνω στους ειδικούς. Αυτός είναι όμως και ο λόγος που σας ρωτάω, διότι για να κρίνει κάποιος την αξία ενός πίνακα, πόσω μάλλον για να κρίνει ως κριτικός τέχνης προαπαιτούνται εξειδικευμένες σπουδές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος υποτίθεται πως αντιπαθεί την "ευκολία" στην τέχνη (λες και το να ζωγραφίζεις δύο χρόνια τα φυλλαράκια με τρομερή λεπτομέρεια σε έναν μανιεριστικό πίνακα ή να υπερφορτώνεις μια μπαρόκ εκκλησία είναι δείγμα ποιότητας της τέχνης) θα έπρεπε να προσέχει και την "ευκολία" στο σχολιασμό του... Απλά λέω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος υποτίθεται πως αντιπαθεί την "ευκολία" στην τέχνη (λες και το να ζωγραφίζεις δύο χρόνια τα φυλλαράκια με τρομερή λεπτομέρεια σε έναν μανιεριστικό πίνακα ή να υπερφορτώνεις μια μπαρόκ εκκλησία είναι δείγμα ποιότητας της τέχνης) θα έπρεπε να προσέχει και την "ευκολία" στο σχολιασμό του... Απλά λέω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά μια γνώμη είπα αλλά ξέρεις περηφανεύομαι, απ' ότι βλέπω θέλει κώτσια να τολμάς και να αμφισβητείς τα "ιερά". Μ' αρέσει αυτή τη πλευρα τελικά! :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, η ηρωοποίηση του εαυτού μας όταν πείθεται πως "συγκρούεται" με "όσια και ιερά" είναι κάτι που ικανοποιεί πολύ κόσμο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία απάντηση, σε παραδέχομαι ;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήPicasso said: "If I spit, they will take my spit and frame it as great art."
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε λοιπόν το 'γνώθι σαυτόν'
ΥΓ - συχνά το "P" αντικαθίσταται με "H"... ;-)
Ο πίνακας μας δίνει ένα μήνυμα με οπτικό τρόπο. Η αποκωδικοποίηση του μηνύματος είναι ανάλογή του πνευματικού και αισθητικού κριτηρίου αυτού που το βλέπει. Επίσης υποκειμενικοί και κοινωνικοί παράγοντες φιλτράρουν την άποψη του. Τέλος κατα την γνώμη μου αγαπητέ Αθηνόπολε η δεξιοτεχνία και η ταχύτητα δημιουργίας ενός έργου δεν σημαίνει ότι το αποτέλεσμα θα έιναι τέχνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαγκοσμίως κλέβουν πίνακες. Ας είμαστε αντιειμενικοί. Και τη Μόνα Λίζα ακόμη ακόμη , είχαν πάρει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ναι, αυτό το συγκεκριμένο έργο είναι σκιαχτικό. Μια μπούρδα.
*αντικειμενικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάρηκα με την ανάρτησή σου, γιατί σπανίζουν οι φωνές, που τα βάζουν (όπως πολύ σωστά είπες) , με τα ΄΄ιερά και όσια΄΄...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πίνακας είναι πρόχειρος και το αποτέλεσμα κακό...
Βασικά αυτό το ποστ είναι η αφορμή για να πάψω να ακολουθώ το blog σας, που παρακολουθω στενά οσο καιρό υπάρχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πίνακας δεν μου αρεσει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, παρόλο που γνωρίζω την αξία του καλλιτεχνικά αλλά
ειναι απεχθές αυτό το επιχείρημα "έλα πείτε και σεις οτι ειναι ξεπέτα όλοι το βλέπουμε". Είσαι απολύτως άσχετος. (βασικά αυτή η ιδιότητα του να λέω αφοριστικά την γνώμη μου για τα πάντα χωρίς να ξέρω το πραμικρό, είναι πακέτο με ολα τα υπόλοιπα θετικά και αρνητικά στοιχεία του Ελληνάρα).