DesignWalk '12 Review

10:15:00 μ.μ.

Μετά από το περσινό διάλειμμα το Design Walk επέστρεψε: με φανερά χαμηλότερο budget, σαφώς λιγότερα γραφεία, αλλά παραδόξως σχετικά καλύτερο από τις άλλες χρονιές. Η απόφαση να ξεφύγει απ' τα όρια του Ψυρρή το ευνόησε κερδίζοντας δυνατές δουλειές απ' τα γραφεία της Ομόνοιας. Παρ' όλα αυτά υπήρχαν και γραφεία που στα προπέρσινα μοτίβα παρουσίασαν κάτι πολύ λίγο, ποιοτικά, ποσοτικά και τα 2 ταυτόχρονα επίσης. Μια πιο αυστηρή επιμέλεια στην επιλογή των συμμετεχόντων θα βοηθούσε, προτιμώ προσωπικά 6 δυνατά γραφεία που θα προσφέρουν καλή φήμη στο DW, από την μάζα που κάνει το κοινό να σχηματίζει για το design την εντύπωση ότι είναι κάτι ακαταλαβίστικο. Δεν είναι κακό να είσαι pop, design κανεις, το design είναι υπέροχο, ας του χαρίσουμε χώρο μη μπερδεύοντάς το με εικαστικούρες.

Αναλυτικά τα γραφεία:
(θέμα: Ελλάδα 2012- Ελλάδα 2022, πως θα ναι η χώρα τότε, κάθε γραφείο είχε διαφορετική θεματική ενότητα, αυτή εντός παρενθέσεως)

SomeThink (Τεχνολογία)
Πρώτη εμφάνιση για το γραφείο της Ομόνοιας και ολοφάνερη η προσπάθεια για μια δυναμική εκπροσώπηση. Και τα κατάφερε, προσεγμένη και ψαγμένη δουλειά, εικαστικά εξαίρετη (πετυχημένη η επιλογή της παιχνιδιάρικης ιδιαίτερης γραμματοσειράς). Ένας τοίχος με ντουλάπια που ανοίγοντάς τα αποκάλυπταν την εξέλιξη των τεσσάρων ηρώων 10 χρόνια μετά, πως επηρέασε η τεχνολογία ανθρώπους της αγροτιάς που δεν την χρησιμοποιούν σήμερα.
Μείον, ίσως η πολυπλοκότητα, ήθελε τρομερή συγκέντρωση και αφοσίωση για να κατανοήσεις την όλη δουλειά. Βαθμός 8/10






Κ2 Κουρούδης (Παιδεία)
Βασική ιδέα οι εικονογραφήσεις της αλφαβήτου, αντιστοιχία με σημαίνουσες λέξεις σε κάθε γράμμα, και μέλλοντα εκπαιδευτικά βιβλία με οδηγίες χρήσης αντικειμένων. Η γραφιστική του Κουρούδη γνωστή, η απλότητα της αφοπλιστική κι αγαπημένη, έδωσε ένα πολύ υψηλό εικαστικό αποτέλεσμα που βοηθήθηκε και από το ωραίο του χώρου και την σωστή παρουσίαση.
Μείον εδώ, πως θα μπορούσε να γίνει μεγαλύτερη έρευνα και να αναζητηθεί κάτι πιο πρωτότυπο από απλή παρουσίαση λέξεων. 8/10








3inaBox (επιχειρηματικότητα)
Το γνωστό γραφείο που ζηλεύω σε κάθε Dw για τον εξαιρετικό χώρο που στεγάζεται. Παρ' όλα αυτά ποτέ δεν φεύγω εντυπωσιασμένος από το αποτέλεσμα. Η γραφιστική δουλειά πρέπει να είναι μακράν η καλύτερη τους εβερ, με σαφή σχεδιαστική γραμμή που διαπερνούσε όλην παρουσίαση. Παρ' όλα αυτά έδινε την αίσθηση ότι βλέπεις ένα γράφημα που θα μπορούσες να δεις σε περιοδικό της Καθημερινής, που το ξεφυλλίζεις και μετά το ξεχνάς, όντως το παρακάτω τετράγωνο δεν θυμόμουν τι είδα. 6/10






DesignPark (θρησκεία)
Παρουσιάζω τα γραφεία κατά σειρά επίσκεψης. Με τα 3 πρώτα να είναι καλά, εκτίμησα ότι φέτος δεν θα βρώ κάτι να θάψω (μη το παίρνει κανείς προσωπικά btw!). Κάθισα 20 δευτερόλεπτα, δεν υπήρχε κάτι παραπάνω από έναν mac που σε τραβούσε με την κάμερα του, και ένας προβολέας που αποτύπωνε στον τοίχο μια μείξη των προσώπων όλων των επισκεπτών. Αυτό! Ίσως βέβαια να είμαι ηλίθιος και δεν μπόρεσα να καταλάβω ότι ήταν ευφυέστατο το εύρημα ως απάντηση στο ερώτημα "Did god evere imagine religion?". Όχι, θα μας λυπότανε! 2/10


G (Τουρισμός)
Η πιο δύσκολη περίπτωση απ' όλες. Ήταν το πιο ιντεράκτιβ, ο κόσμος το χαιρότανε, έπαιζε, ήταν καλοδουλεμένο, έξυπνο, ωραία στημένο, όλα τα καλά. Υπήρχε όμως ένα θέμα: παρά ήταν διδακτικό, μη πω υποκριτικό. Το γνωστό παιχνίδι με το χιόνι και 2 όψεις. Ελλάδα 2012, Ελλάδα 2022. Ε οι συνδυασμοί του μπρος πίσω ήταν φρικτά αναμενόμενοι και κλισέ, δεν μπορώ να πιστέψω π.χ. ότι οι δημιουργοί πιστεύουν το 2022 πρέπει να διαβάζουμε το λογοτεχνικό περιοδικό "Λέξη" αντί κουτσομπολίστικου αφού δεν υπάρχει περίπτωση πρώτα να το κάνουν οι ίδιοι, ούτε άλλα ντουέτα 2012 Β. Καρράς/ 2022 Τσιτσάνης, Αλέξανδρος Πετρίδης-Ρούλα Κορομηλά το '12, Καβάφης το '22. Αυτό λοιπόν χαλούσε το εξαιρετικό όλον. Αρκετά θα λεγα. 8/10













Sereal Designers (διακυβέρνηση)
To καλύτερο όλων και ίσως η πιο ολοκληρωμένη δουλειά όλων των Dw. Το θέμα της διακυβέρνησης -συμπυκνωμένο στην έκφραση "Είναι στο χέρι σου"- πολύ πιασάρικα επίκαιρο βέβαια , αλλά η προεργασία σε έρευνα ολοφάνερη, οι τρισδιάστατες κατασκευές εξαιρετικές: ένα τεράστιο ξύλινο χέρι που το διαμόρφωναν οι επισκέπτες, ένα ιντερακτιβ αφής πάνελ με καυστικό σχολιασμό, η ερμηνεία του πέτρα-μολύβι-χαρτί αλά ελληνικά ακριβής, η τύπου μονόπολη καλοσχεδιασμένη, οι πίνακες με τα χέρια φέρανε σαφές μήνυμα, όπως και το μαύρο χέρι που μπαινόβγαινε στο ταβάνι και τα λευκά σε κάθετο τοίχο. Πραγματικά θα στεκότανε άνετα σε αίθουσα τέχνης, ένα μεγάλο μπράβο 10/10












This is Amateur (καταναλωτισμός)
15 αφίσες με φωτογραφημένα καταναλωτικά αντικείμενα, σε εικαστικά ενδιαφέρουσες (μέχρι εκεί) συνθέσεις που δεν είχαν όμως κανένα σαφές και συνειδητά επιλεγμένο μήνυμα. Περισσότερο τυχαία αντικείμενα συνδυασμένα και όπως το λάβει ο θεατής. Τραβηχτικό; όχι. 5/10





Καλύτερο έργο όλων η έξω απέναντι ταμπέλα

Π6 (Κοινωνικά Πρότυπα)
Πάντα το συγκεκριμένο γραφείο μπαίνει στην τριάδα των καλύτερων παρουσιών κάθε χρονιά. Φέτος, έπεσε στην παγίδα των κοινωνικών προτύπων και δεν εμβάθυνε σε σχολιασμό αρκετά. Ρούλα, Καπουτζίδης, Βίσση άλλη μια εύκολη δαιμονοποίηση, ενώ θα μπορούσε να θίξει σαν κοινωνικό πρότυπο και το τυπάκι που νομίζει ότι ζει στο Λονδίνο και γράφει απέξω Κολοκοτρώνη, έναν χιπστερ κλπ. Η δουλειά που προηγήθηκε φανερή και πάλι, με βασικό στοιχείο μια εφημερίδα με ειδήσεις που αφορούσαν μια "Ελλάδα του '22 χωρίς σελέμπριτις", με κείμενα όμως που δεν έφεραν και εκπληκτικό χιούμορ, και θέλανε πραγματικά πολλή ώρα να τα διαβάσεις, που κανείς δεν είχε διάθεση να κάνει κάτι τέτοιο βέβαια (τίγκα το επίσημο μπαρ Τρανζίστορ, την ξεπετάξανε την κουλτουριάρικη υποχρέωση). 6.5/10






DomoAggregato (media)
Το γραφείο αυτό δεν έπρεπε να συμμετάσχει. Όχι μόνο λόγω πολύ μικρού μεγέθους, αλλά καμμίας ευρηματικότητας, μεγέθους παρουσίασης κλπ κλπ κλπ. Σορρυ στον συμπαθή ιδιοκτήτη του. 1/10




Ε.Δ.Ω. (περιβάλλον)
Με χαρτόκουτα φτιάξανε ένα σπίτι. Χωρίς ντεκόρ; ένα σερβίτσιο; κάτι να λιμπιστούμε; Να δούμε να κάτι ενδιαφέρον; Nope! Τζάμπα ξεποδαριαστήκαμε να φτάσουμε εδώ κάτω. 3/10





The heart is a pipebomb (Πολυπολιτισμικότητα)
Στον ίδιο χώρο με το Ε.Δ.Ω., (βολεύει αυτό να φαίνονται πολλά τα σημεία στο χάρτη μάλλον), 9 artworks με δυνατά μεν μηνύματα, αλλά αυτό που βλέπετε στην πρώτη φώτο όλη κι όλη η έκθεση; 4/10




Εξτρα

Αγαπημένα φάνκυ γραφιστάκια των σχολών που οι μετανάστες της εγκαταλελειμμένης Βερανζέρου ασυνήθιστοι στα φούξια adidas τα κοίταζαν σαν ούφο!


Από Μέκκα του Design τις προηγούμενες χρονιές, η Σαρρή έμεινε φέτος άδεια. Kαλό θα της κάνει, δεν τραβάει και λίγα με τα θέατρα.

Παρακαλώ βοηθήστε να καταλάβω τι εννοεί η παρακάτω παράγραφος που διάβασα στο πρόγραμμα. Είναι δυνατόν να παρουσιάζονται τέτοια κείμενα; Γιατί όλοι ψαρώνουν στο ακαταλαβίστικο; Γιατί δεν μας τα λες απλά κοπέλα μου;

“omg!!! lfmao!!! wtf!!!! Οι γνώριμες τηλεπερσόνες στη μητρική τους γλώσσα. Η αιώνια μετεφηβική μεγαλοστομία του συστημικού Πομπού. O Γκι Ντεμπόρ λάμπει με νέον ματζέντα φωτοστέφανο μέσα απ’ τις πολλαπλές αναγνώσεις του ν-ινφομανιακού συρμού. Οι προσομοιωτές ευχαρίστησης τεχνητό βούτυρο σε ψηφιακό παντεσπάνι. Το μήνυμα μεγεθύνει την κβαντική του υπερδύναμη στον παγκόσμιο επιταχυντή παρανοΐων. Ή μήπως όχι; Ο παρωχημένος ευδαιμονισμός μπορεί και να οδηγήσει σε νέες διαδρομές στωϊκών ενδοσκοπήσεων. To (τηλε)κοντρόλ της ευτυχίας είναι ένα χέρι μπροστά.

5 σχόλια :

  1. Πολύ ωραία παρουσίαση του Design Walk! Ομολογώ ότι δεν πήγα σε όλα τα γραφεία [περιορίστηκα στην περιοχή του Ψυρρή] αλλά θεωρώ ότι τις προηγούμενες χρονιές ήμουν πιο ενθουσιασμένη. Ίσως φέτος το θέμα να ώθησε κάποια γραφεία σε εύκολα κλισέ. Ενδιαφέρουσα βόλτα πάντως, περιμένουμε σε δυο χρόνια την επόμενη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον άσσο έπρεπε να τον βάλεις στους απαράδεκτους this is amateur. Sorry guys, this is NOT design.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμένα πάλι μου άρεσε αρκετά το ενωτικό(?) κόνσεπτ "an average portrait of humanity" στο designpark και τα DIY σχόλια θρησκεία (αν και θα μπορούσε να είναι πιο extended -αυτό με τις αφισούλες εννοώ).

    Συμπαθητικές και οι συνθέσεις στο this is amateur. Σε καμία περίπτωση για άσσο, έλεος! Είναι πιο design οι χιονόμπαλες; (διασκεδαστικές ναι, ευρηματικές επίσης). Και που είναι το κακό στο κροσόβερ των τεχνών δλδ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Did god evere imagine religion?", Συγγνώμη, αλλά πρέπει να πω πως είναι λάθος γραμμένο! "Did God ever imagine religion?" είναι σωστό! Περί #DesignWalk2012 συμφωνώ κάτω-πάνω μαζί σου Athensville.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.