2011: κάτι κινείται για την Αθήνα
Νέα Πλ. Ομονοίας, τραμ στην Πατησίων
Τις τελευταίες 2 βδομάδες διαβάζοντας τις εφημερίδες αποκαλύπτεται σιγά-σιγά όλο και πιο συγκεκριμένο το πλάνο που θα παρουσιάσει το ΥΠΕΚΑ στα πλαίσια του Αθήνα 2014.
Βασικός άξονας του έργου η δεδομένη πια πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που θα συμπαρασύρει μια σειρά έργων:
- Το τραμ θα συνεχίζει σ' όλο το μήκος της Πατησίων μέχρι τα Άνω Πατήσια και θα κινείται σε 2 λωρίδες. Οι υπόλοιπες μονοδρομούνται με κατεύθυνση την Ομόνοια.
- Η Αχαρνών μονοδρομείται κι αυτή και θα είναι ο δρόμος εξόδου από το κέντρο.
- Η πλατεία Ομονοίας μεγαλώνει, παύει να είναι συγκοινωνιακός κόμβος just ή ακόμα χειρότερα εγκατάσταση του μετρό όπως τώρα, και μεγαλύτερες επιφάνειες παραδίδονται σε ανθρώπινη χρήση με την πεζοδρόμηση του τμήματος από Πανεπιστήμιου γωνία με Πατησίων έως και την Γ' Σεπτεμβρίου.
- Ακαδημίας και Αγίου Κωνσταντίνου αλλάζουν φορά κυκλοφορίας.
- Η οδός Φυλής μετατρέπεται σε μια όαση-πεζόδρομο στο βαθύ τσιμεντένιο κέντρο σ' όλο το μήκος της μάλιστα. Ένα κρυφό μονοπάτι γαλήνης μακριά απ' το αυτοκίνητο, γιούπι.
- Οι πλατείες Αμερικής, Βάθης, Βικτωρίας, Αγίου Παντελεήμονα, Αγίου Νικολάου και Αττικής μπαίνουν σε διαδικασία ανάπλασης, για τις 3 τελευταίες μάλιστα θα γίνουν έργα σε μεγαλύτερη κλίμακα περιλαμβάνοντας τις γύρω γειτονιές.
• Κλικ κάτω φώτο και διάβασε περισσότερα
Απελευθέρωση ωραρίου
Χαρακτηρισμός του ιστορικού κέντρου ως τουριστικής περιοχής
Αποκλεισμός Ι.Χ. από το Ιστ. Κέντρο
Για την απελευθέρωση είμαι υπερ, θέλω μια ζωντανή πόλη όπως παντού στον κόσμο, αλλά ειναι υποκειμενικό και καταλαβαίνω τις όποιες αντιρρήσεις. Χαίρομαι όμως για τον χαρακτηρισμό του ιστορικού κέντρου σε τουριστική περιοχή. Ναι τουριστική, μέχρι να αποδείξουμε ότι είμαστε ικανοί να παράγουμε το οτιδήποτε και να ζήσουμε απ' αυτό, δεν έχει λογική να μην αξιοποιούμε την κληρονομιά αυτού του ξεχωριστού τόπου. Και το "τουριστική" σημαίνει καθαριότητα, πεζοδρομήσεις, ποδήλατα, αποκατάσταση κτιρίων και ιστορικής μνήμης της Αθήνας, όπως σ' όλες τις ντίβες ιστορικές πόλεις του εξωτερικού. Και το ονειρεμένο: Αποκλεισμός του αυτοκινήτου από το κέντρο της πόλης.
Επίσης τα υπουργεία αποχωρούν από το κέντρο (θα μαζευτούν όλα μαζί κάπου το πιθανότερο). Διάβασε περισσότερα >>
>Κίνητρα για επιστροφή κατοίκων στο κέντρο
Στο όλο πακέτο του "Δράση για την Αθήνα" (έτσι μάλλον θα ονομάζεται) εντάσσονται και κίνητρα για επιστροφή κατοίκων στο κέντρο. Συνοπτικά προβλέπονται κίνητρα για την αγορά πρώτης κατοικίας μέσω ΟΕΚ, επιδότηση µέρους του τραπεζικού δανεισµού για αγορά α' κατοικίας ή άλλης επαγγελµατικής επένδυσης, αναπροσαρµογή των δηµοτικών τελών και συστήµατος του αντικειµενικού προσδιορισµού ακινήτων, το οποίο επιδρά στην αγορά πρώτης κατοικίας. Περισσότερα εδώ >>
Σοκαριστικά τρέχοντα (μακάρι να 'ναι υπερβολές των μιντια):
Και ενώ σχεδιάζουμε το μέλλον 2 γεγονότα ενδεικτικά της κατάντιας:
- Στον Αγ. Παντελεήμονα Κυψέλη εξαθλιωμένοι άνθρωποι εξαφάνισαν τα αδέσποτα γιατί απλούστατα πεινούσαν και τα φάγανε. >>
- Στην Πατησίων 2 μαυρούλες κρατάνε το σεντόνι όπου λάχει και η τρίτη εξυπηρετεί τον πελάτη. >>
Έξτρα Αθηναϊκά άρθρα:
- Επιχείρηση Αστραπή για την Αθήνα >>
- Ορθοπεταλιά για την Αθήνα >>
- Αθήνα Διαμαντόπετρα >>
- Η Πατησίων της πορνείας και της εξαθλίωσης >>
- Ο φόβος φωλιάζει τώρα στα αρχοντικά της Πατησίων >>
- Αρχιτεκτονική ιστορία στο έλεος του χρόνου >>
Αμήν, αυτή τη φορά είναι τόσο δεδομένο ότι έχει φτάσει αυτή η πόλη στον πάτο, που το να γίνει κάτι μοιάζει πιθανό
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλήθεια είναι ότι ήμουν θετικά προδιαθετειμένος στην αρχή με την κα Μπιρμπίλη, αλλά όσο περνάει ο καιρός πείθομαι ότι ακολουθεί την μέθοδο των πυροτεχνημάτων.Όταν δεν υπάρχουν λεφτά για να αλλάξει πρόσωπο η πόλη ακολουθούν οι μακέτες και οι διαγωνισμοί έτσι για να φαίνεται ότι κάτι γίνεται, μέχρι την υλοποίηση των όποιων στόχων θέτουν όμως ο δρόμος είναι πολύ μακρύς. Πρώτα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της εγκληματικότητας, το οποίο είναι ανεξέλεγκτο, το να διώχνεις τους εμπόρους ναρκωτικών από την Ομόνοια για να πάνε μερικά τετράγωνα πιο κάτω δεν το θεωρώ αντιμετώπιση του προβλήματος. Πως να προσελκύσεις αγοραστές όταν το προιόν που πουλάς είναι απωθητικό; Εντάξει οπωσδήποτε θα αλλάξουν τα πράγματα σε βάθος δεκαετίας πόσο πιο χάλια να γίνουν, αλλά πραγματικά οι σύμβουλοι της υπουργού πιστεύουν ότι θα επαναφέρουν τον κάτοικο των Βριλλησίων ή της Πεντέλης στην οδό Γερανίου ή στην Αγησιλάου; Απίθανο μου φαίνεται, όσα κίνητρα και να δωθούν. Ο μεσοαστός που έφυγε πχ από την κυψέλη για να πάει στο χαλάνδρι να αγοράσει σπίτι, θα το πουλήσει για να γυρίσει γοητευμένος πάλι στο κέντρο της πόλης, επιστημονική φαντασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος πάντων αν ήταν σοβαροί πρώτα θα εξασφάλιζαν την ασφάλεια αυτών των περιοχών και μετά θα δημιουργούσαν τις υποδομές για να ελκύσουν πελάτες. Στη βάση που μιλάμε σήμερα ότι και να δηλώσεις είναι τουλάχιστον αφελές.
allo ena pliatsiko etoimazete...
ΑπάντησηΔιαγραφήallh mia apath sthnete...
allo ena paketo 8a fame pali kai meta sa katines 8a to krithkaroume,alla 8a einai pia arga...
parte loipon mia wraia 8esh kai apolayste toys na mas douleyoun mprosta sta moytra mas...
kalh toys orexi...
Πεζοδρόμηση του τμήματος από Πανεπιστήμιου γωνία με Πατησίων έως και την Γ' Σεπτεμβρίου. Ετοιμαστείτε για το μεγαλύτερο πρεζοπάζαρο των Βαλκανίων, το απόλυτο άβατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως αντί να χαλβαδιάζουν "λύσεις" για τους αφελείς atenistas θα έπρεπε να ξεκινήσουν με μαζική εφόρμηση στρατού και σωμάτων ασφαλείας, επί των ζώων (εγχωρίων και ξένων) που έχουν καταντήσει τη περιοχή σε απόπατο; Πρώτα καθαρίζεις τη κόπρο και μετά οικοδομείς.
ade..giati prepei na fane kai aftoi apo promitheies...poly katsane apragoi...afti i ermi i Omonoia, kathe kivernisi tin ksanaftiaxnei gia na tn kanei olo kai pio prositi stous dealers...posi koroidia..kai exeis kai ton athensville na tous sigodarei oti taxa erxetai "i epanastasi stin Athina"...poso nero sto mylo tous tha rikseis akoma?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πεζοδρομηθεί θα γίνει ωραίο....το πάρκινγκ να δω πως θα το λύσουνε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙΣΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ στό 6ο Διαμέρισμα ΑΘΗΝΩΝ. ΕΤΟΣ 2010-11
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με τίς αναγγελθείσες αναπλάσεις των πλατειών του 6ου Διαμερίσματος: Αγ.Νικολάου - πλατεία Αττικής - Αγ.Παντελεήμονα και μελετώντας τίς αντίστοιχες έγχρωμες φωτό των μακετών, στήν εφημερίδα, "Τα νέα της Κυψέλης" Νοε. 2010, παρατηρούμε, υποψιαζόμενοι, ότι ελάχιστο θα είναι το ποσοστό του κοινόχρηστου πρασίνου, το οποίο μέλει να υλοποιηθεί. Και τούτο το δηλώνουμε, λόγω της επεγγελματικής μας εμπειρίας και ιδιότητας, αλλά και κρίνοντας και εκ του αποτελέσματος της δαπανηθείσας ΗΜΙΤΕΛΟΥΣ ΔΑΠΑΝΗΡΗΣ Αναπλάσεως 2008 των 9,150.-10.000.000 ευρώ είς τήν αντίστοιχη χαρακτηρισμένη ελεύθερη, κοινόχρηστη,δημόσια, δασική και αναδασωτέα έκταση του Πεδίου του Αρεως των Αθηνών, καθώς δε και της πάγιας πρακτικής των εκτεταμένων διαστρώσεων δομικών και οικοδομικών υλικών.
Φοβόμαστε, κατόπιν τούτου, κατά την δική μας ταπεινή, προσωπική, οικολογική, φυσιολατρική άποψη, ότι τα δηλωθέντα 6,000.000 ευρώ, γιά τίς τρείς αυτές πλατείες και υποψιαζόμαστε, ότι θα πάνε στράφη, εν μέσω λιτότητας και επαπειλούμενης πτωχεύσεως.
http://kyameftopedioareos.blogspot.com
Με 500.000 εξαθλιωμένους λαθρομετανάστες να κοιμούνται, αφοδεύουν, εκδίδονται σε όλο το μήκος και πλάτος της Αθήνας μιλάτε για ανάπλαση?
ΑπάντησηΔιαγραφήAYTO POU KINITE FILE MOU ...
ΑπάντησηΔιαγραφήEINAI H PREZA STH STOURNARI
STH TOSITSA,STHN OMONIA
STH PLATIA 8EATROU,PLATIA VA8HS,PSIRI,PEIRAIOS,AGIOU KWNSTANTINOU,3 SEPTEMVRIOU,LEWNIDOUS KERAMIKO...KTLP
PORNEIA PATHSIWN SOLONOS XALKOKONDILH 3 SEPTEMVRIOY SYGROU POLYGWNO METAXOURGIO ZAPIO PEDIO TOU AREWS ...
LA8RAIA SE OLO TO KENTRO!!!!
ELLHNES KAI METANASTES ANERGOI SE OLOI THN A8HNA PEINASMENOI NA PSAXNOUN STA SKOUPIDIA GIA TROFH KAI SAVOYRA NA POULHSOUN...NAI ONTOS KATI KINITE STH POLH...
O 12.08 EINAI MEGALOS VLAKAS KAI KALOPIASMENOS ,POY TON PEIRAZOUN OI LA8ROmetanastes ...
ΑπάντησηΔιαγραφήμακαρι να κινηθει αλλα μεχρι να κινηθει εγω φευγω απο το κεντρο για να ανασανω ν ανοιξει το ματι μου
ΑπάντησηΔιαγραφήβαρεθηκα τρις συριγγες τη φτωχια τους λαθρομεταναστες στη βικτωρια και την αγενεια , τα κατουρα και την βια
Γουί λάηκ. Φαντάσου μόνο πόσες λεωφορειακές γραμμές θα'ναι πλέον άχρηστες (γιατί κυρίως χρησιμοποιούνται για εντός του κέντρου) και πως λύνονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα που υποτίθεται θα φέρουν οι πεζοδρομήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για "μαζική εφόρμηση στρατού και σωμάτων ασφαλείας", πολύ κακό χιούμορ eh.
Πωπω τι καλοπροαίρετοι άνθρωποι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ναι όλα είναι τέλεια μην πειράξουμε τίποτα, μην δοκιμάσουμε τίποτα, να λέμε μόνο τη γνώμη μας.
Έλεος, πάπαλα η παλιά Ελλάδα τέλειωσε.
Προτάσεις, λύσεις, αποφάσεις!!!!
Αυτά οι θετικοί άνθρωποι σώστε την σχολιογραφία.
Ευχαριστώ :-)
Η προκατάληψη πότε δεν δίνει χώρο σε θετικίσμό και αισιοδοξία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το πρόβλημα του κέντρου είπαμε
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=376904&dt=09/01/2011
Επιχείρηση σκούπα- αστραπή.
Συνέβη και στην Κόρινθο πεζοδρόμηση όλου του κέντρου πρόσφατα και όσα και να προσάψεις για την αισθητική και την πρόθεση, ανάσα δίνει!!!
Έτσι λοιπόν, ωραία ιδέα και ελπίζω να δουλέψουν συγκοινωνιολόγοι, κοινωνιολογοι και όσοι-λόγοι χρειαστούν για να μην είναι πειροτέχνημα και πλιάτσικο στην τελική!
dds
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την εξαιρεση της πεζοδρομησης της Φυλης (για να μην ενοχλουν τους πελατες τα διερχομενα αμαξια?) και τη διελευση του αχρηστου, αργοκινητου και αντιαισθητικου τραμ απο την Πατησιων, οι ιδεες μου φαινονται καλες. Αν φυσικα ενισχυθουν οι συγκοινωνιες, υπογειες και επιγειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δουμε τωρα τι θα κανει ο Αθηναιος οδηγος.
Παρκιγνκ; Ας τα κρατήσουνε στις πιλοτές τους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοκίνητο εκτός κέντρου!!!
με μεγάλη χαρά ακούω τα νέα! Μακάρι! Εδώ και χρόνια έπρεπε να γίνουν αυτά. Να δούμε τις εξελίξεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό μου Athensville μη πτοείσαι από τα σχόλια. Συνέχισε. Σε φιλώ από τα ξένα.
πόση ώρα θα κάνει το αργοκίνητο τραμ να σε πάει σύνταγμα - άνω πατήσια (ή και πιο κοντινό προορισμό αν θες) σε σχέση με το σημερινό λεωφορείο ή τον συνδυασμό μετρό-ηλεκτρικό (καλό ανέκδοτο, ακόμα κλειστός είναι) ή το ΙΧ-ταξί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ιδια με τα λεωφορεια. Τσεκαρισμενο σε υπαρχουσα γραμμη. Οσο για το συνδυασμο μετρο-ησαπ, *εννοειται* οτι θα ειναι πιο γρηγορος εφοσον λειτουργησει οκ, σοβαρολογεις; Αν το πας ετσι, κανεις δεν εγγυαται οτι το τραμ θα περναει τις μερες των διαδηλωσεων, Μονο για οικολογικους λογους θα το υποστηριζα. Πεταμενα λεφτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δρόμοι στο κέντρο μιας μεγαλούπολης δεν είναι όπως τα ποτάμια, που αν τα φράξεις, το νερό θα βρει διέξοδο αλλού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν πεζοδρομείται ένας δρόμος, αργά ή γρήγορα, εκπαιδεύεται ο κάτοικος και αντί να κατέβει με το ΙΧ, επιλέγει άλλο μέσο (πεζός, ποδήλατο, μμμ). Τόσο απλό είναι.
Αυτά για το: Τι θα γίνει με τα πάρκινγκ και τα ΙΧ.
Teleia, mporeis na ekpaidefseis ton katoiko pou PREPEI na parei to amaksi tou eite giati einai arrwstos pou mou etyxe prosfatws, eite aplws giati h douleia tou einai na kouvalaei pragmata, eite giati menei sto kentro? Oles aftes oi prwtevouses pou thavmazete exoun periferiakous (ring roads). Emeis ti exoume? th skotwstra pou ston karea i mia lwrida peftei se toixo.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "Γ Σεπτεμβρίου"είναι 3η Σεπτεμβρίου έλεος πια με αυτό σε όλα σου τα άρθρα! Όσο για τα άλλα μακάρι αν και προτιμώ να είμαι λίγο ρεαλιστής
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Γιάννη Αίσωπου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι πια βέβαιος πως πρέπει να αποδεχθούμε χωρίς δάκρυα το τέλος της Πλατείας Ομονοίας όπως είναι σήμερα. Η Πλατεία έχει «πεθάνει», αν και μάλλον δεν «έζησε» ποτέ... Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει μια νέα ιδέα για την Ομόνοια. Αυτή θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της πως η αποτυχία της αρχιτεκτονικής της Πλατείας -παρόλα τα προβλήματά της- ήταν ουσιαστικά προκαθορισμένη από τα ίδια τα ζητούμενα και τις προδιαγραφές της Πολιτείας-εργοδότη. Είναι για μένα πια ξεκάθαρο πως η Ομόνοια δεν μπορεί να αποτελέσει «πλατεία» -δημόσιο χώρο συνεύρεσης και συλλογικότητας- καθώς δεν υπάρχει το κοινό μιας τέτοιας συλλογικότητας. Δεν υπάρχουν κάτοικοι, παιδιά που παίζουν, νέοι και γέροι που ξεκουράζονται, εργαζόμενοι που βγαίνουν για διάλειμμα, τουρίστες που περιφέρονται, πελάτες στα ανύπαρκτα καφέ ή εστιατόρια. Το «κοινό» της Ομόνοιας είναι ετερογενές, αποτελείται από ατομικότητες: περαστικοί χρήστες και έμποροι ναρκωτικών, μετανάστες και απελπισμένοι άστεγοι - κανείς δεν έρχεται εδώ παρά μόνο από ανάγκη. Η σημερινή Πλατεία αποκαλύπτει τις παθογένειες της σύγχρονης αστικής ζωής - το θέαμα, υπερβολικά ορατό, ενοχλεί.
Η αρχιτεκτονική δημιουργεί χώρους που αναφέρονται σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες/δομές - κατά συνέπεια, στην Ομόνοια δεν μπορούν να εφαρμοστούν λογικές άλλων πλατειών της πόλης. Η Ομόνοια δεν αποτελεί προορισμό - είναι νοητό κέντρο, κόμβος, τοπόσημο, σταυροδρόμι, σημείο αναφοράς, ομφαλός, κενό. Και σκέφτομαι με πόση διαύγεια το 1960 η τότε νέα Πλατεία Ομονοίας του αρχιτέκτονα Κώστα Μπίτσιου και του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου με το κυκλικό σχήμα και τους μεγάλους πίδακες νερού μιλούσε για τα παραπάνω κατ' αντιστοιχία - και τότε οι περιμετρικοί της Πλατείας χώροι κατακλύζονταν από μετανάστες που έφταναν από την ελληνική επαρχία σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Η αναφορά στο κέντρο, το τοπόσημο, το κενό, παραπέμπει σε κύκλο - το σχήμα της Πλατείας πρέπει να ξαναγίνει κυκλικό και η Πλατεία να αποτελέσει κυκλοφοριακό round-about. Η Πλατεία δεν θα είναι προσβάσιμη. Στον 21ο αιώνα, η έννοια του κόμβου παραπέμπει στην πυκνότητα της πληροφορίας: για την Αθήνα αλλά και τον κόσμο ευρύτερα, για την πολιτική, την τέχνη, τον αθλητισμό, την επιστήμη, τον καιρό. Η πληροφορία δεν μπορεί παρά να απεικονίζεται μέσω της ηλεκτρονικής εικόνας επιτρέποντας ταχύτητα εναλλαγής. Ετσι φαντάζομαι τη νέα Πλατεία Ομονοίας: μια κυκλική βάση -μια καθρεπτίζουσα δεξαμενή- και στη μέση μια σύνθεση από ψηλές και χαμηλές μεγάλης κλίμακας φωτεινές επιφάνειες-οθόνες πληροφόρησης και δημιουργίας.
Γιάννης Αίσωπος
kathimerini.gr
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Γιάννη Αίσωπου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι πια βέβαιος πως πρέπει να αποδεχθούμε χωρίς δάκρυα το τέλος της Πλατείας Ομονοίας όπως είναι σήμερα. Η Πλατεία έχει «πεθάνει», αν και μάλλον δεν «έζησε» ποτέ... Είναι για μένα πια ξεκάθαρο πως η Ομόνοια δεν μπορεί να αποτελέσει «πλατεία» -δημόσιο χώρο συνεύρεσης και συλλογικότητας- καθώς δεν υπάρχει το κοινό μιας τέτοιας συλλογικότητας. Δεν υπάρχουν κάτοικοι, παιδιά που παίζουν, νέοι και γέροι που ξεκουράζονται, εργαζόμενοι που βγαίνουν για διάλειμμα, τουρίστες που περιφέρονται, πελάτες στα ανύπαρκτα καφέ ή εστιατόρια. Το «κοινό» της Ομόνοιας είναι ετερογενές, αποτελείται από ατομικότητες: περαστικοί χρήστες και έμποροι ναρκωτικών, μετανάστες και απελπισμένοι άστεγοι - κανείς δεν έρχεται εδώ παρά μόνο από ανάγκη. Η σημερινή Πλατεία αποκαλύπτει τις παθογένειες της σύγχρονης αστικής ζωής - το θέαμα, υπερβολικά ορατό, ενοχλεί.
Η αρχιτεκτονική δημιουργεί χώρους που αναφέρονται σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες/δομές - κατά συνέπεια, στην Ομόνοια δεν μπορούν να εφαρμοστούν λογικές άλλων πλατειών της πόλης. Η Ομόνοια δεν αποτελεί προορισμό - είναι νοητό κέντρο, κόμβος, τοπόσημο, σταυροδρόμι, σημείο αναφοράς, ομφαλός, κενό. Και σκέφτομαι με πόση διαύγεια το 1960 η τότε νέα Πλατεία Ομονοίας του αρχιτέκτονα Κώστα Μπίτσιου και του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου με το κυκλικό σχήμα και τους μεγάλους πίδακες νερού μιλούσε για τα παραπάνω κατ' αντιστοιχία - και τότε οι περιμετρικοί της Πλατείας χώροι κατακλύζονταν από μετανάστες που έφταναν από την ελληνική επαρχία σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Η αναφορά στο κέντρο, το τοπόσημο, το κενό, παραπέμπει σε κύκλο - το σχήμα της Πλατείας πρέπει να ξαναγίνει κυκλικό και η Πλατεία να αποτελέσει κυκλοφοριακό round-about. Η Πλατεία δεν θα είναι προσβάσιμη.
Είναιπια ξεκάθαρο πως η Ομόνοια δεν μπορεί να αποτελέσει «πλατεία» -δημόσιο χώρο συνεύρεσης και συλλογικότητας- καθώς δεν υπάρχει το κοινό μιας τέτοιας συλλογικότητας. Δεν υπάρχουν κάτοικοι, παιδιά που παίζουν, νέοι και γέροι που ξεκουράζονται, εργαζόμενοι που βγαίνουν για διάλειμμα, τουρίστες που περιφέρονται, πελάτες στα ανύπαρκτα καφέ ή εστιατόρια. Το «κοινό» της Ομόνοιας είναι ετερογενές, αποτελείται από ατομικότητες: περαστικοί χρήστες και έμποροι ναρκωτικών, μετανάστες και απελπισμένοι άστεγοι - κανείς δεν έρχεται εδώ παρά μόνο από ανάγκη. Η σημερινή Πλατεία αποκαλύπτει τις παθογένειες της σύγχρονης αστικής ζωής - το θέαμα, υπερβολικά ορατό, ενοχλεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ομόνοια δεν αποτελεί προορισμό - είναι νοητό κέντρο, κόμβος, τοπόσημο, σταυροδρόμι, σημείο αναφοράς, ομφαλός, κενό. Και σκέφτομαι με πόση διαύγεια το 1960 η τότε νέα Πλατεία Ομονοίας του αρχιτέκτονα Κώστα Μπίτσιου και του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου με το κυκλικό σχήμα και τους μεγάλους πίδακες νερού μιλούσε για τα παραπάνω κατ' αντιστοιχία - και τότε οι περιμετρικοί της Πλατείας χώροι κατακλύζονταν από μετανάστες που έφταναν από την ελληνική επαρχία σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Η αναφορά στο κέντρο, το τοπόσημο, το κενό, παραπέμπει σε κύκλο - το σχήμα της Πλατείας πρέπει να ξαναγίνει κυκλικό και η Πλατεία να αποτελέσει κυκλοφοριακό round-about. Η Πλατεία δεν θα είναι προσβάσιμη.
Μάπα είναι και μην μασάτε. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου ένα μέτρο όχι μόνο περιττό, αλλά επιβλαβές. Που θα πάει η κίνηση; Σε Ακαδημίας, Σόλωνονς και Σταδίου, πνίγοντας τις τελευταίες αξιοπρεπείς αστικές γειτονιές Εξάρχεια, Νεάπολη και Κολωνάκι. Πώς θα πάει οδηγός από, ας πούμε, το Σύνταγμα στην Αχαρνών για να βγεί από την πόλη; Από την Αλεξάνδρας ή από τις ήδη επιβαρυμένες περιοχές Κάννιγγως και Βάθης; Οι συγκοινονίες που θα πάνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε καμία πόλη 4 εκ. δεν θα έκλειναν το κέντρο εντελώς για τα ιχ (ένα λαϊκιστικό σχήμα είναι και τίποτα άλλο). Αντί λοιπόν να πεζοδρομούν κεντρικούς άξονες με επαρκή πεζοδρόμια, ας φροντίσουν την άνεση των πεζών εκεί όπου χρειάζεται, δηλαδή στους μικρούς δρόμους με τα γελοία πεζοδρόμια των 60 εκ.
Μέγα λάθος μου φαίνεται τέλος και η μεταφορά υπηρεσιών εκτός κέντρου. Το μόνο που θα κλαταφέρουν θα είναι να πνίξουν εντέλει την αγορά και να ερημώσει εντελώς το κέντρο ή να μεταττραπεί σε απέραντο διασκεδαστήριο των προαστείων.
Γιατί να αποφασήσει κάποιος αν μήνει εκεί;
Το τραμ βέβαια καλοδεχούμενο (ούτε αργά ούτε ακαλαίσθητα είνα τα σύχρονα τραμ...).
Doyleies pane na anoixoyn. Gia osoys den kseroyn, h armodia genikh grammateas toy YPEKA htan anamesa stoys arxitektones poy pezodromhsan thn Ap. Payloy...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπληρώνω: Την πολύ πιο εύκολη πεζοδρόμηση της Αθηνάς τη θυμάται κανείς; Ακυρώθηκε ως ανεφάρμοστη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δεν είμασε μίζεροι, Αθενσβίλ, απλώς θέλουμε θετικές, δημιουργικές ιδέες οι οποίες αρμόζουν με την πόλη και την υπάρχουσα κατάσταση και όχι μπαρούφες και "μεγάλα έργα" - αυτή ακριβώς είναι η Ελλάδα που προσπαθεί προφανώς να σώσει το ΥΠΕΚΑ: έργα που βγάζουν μάτι και μαζί γερή μπάζα (οι μικρές παρεμβάσεις θα κάνουν τη διαφορά για τους κατοίκους του κέντρου, να μου το θυμηθείς).
Δάφνη μου, δεν είναι Κόρινθος η Αθήνα (στην Υδρα, ξέρεις, δεν έχει καθόλου αμάξια, ούτε μηχανάκια). Ούτε Ζυρίχη, λ.χ.
Συμπληρώνω: Την πολύ πιο εύκολη πεζοδρόμηση της Αθηνάς τη θυμάται κανείς; Ακυρώθηκε ως ανεφάρμοστη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δεν είμασε μίζεροι, Αθενσβίλ, απλώς θέλουμε θετικές, δημιουργικές ιδέες οι οποίες αρμόζουν με την πόλη και την υπάρχουσα κατάσταση και όχι μπαρούφες και "μεγάλα έργα" - αυτή ακριβώς είναι η Ελλάδα που προσπαθεί προφανώς να σώσει το ΥΠΕΚΑ: έργα που βγάζουν μάτι και μαζί γερή μπάζα (οι μικρές παρεμβάσεις θα κάνουν τη διαφορά για τους κατοίκους του κέντρου, να μου το θυμηθείς).
Δάφνη μου, δεν είναι Κόρινθος η Αθήνα (στην Υδρα, ξέρεις, δεν έχει καθόλου αμάξια, ούτε μηχανάκια). Ούτε Ζυρίχη, λ.χ.
Μάπα είναι και μην μασάτε. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου ένα μέτρο όχι μόνο περιττό, αλλά επιβλαβές. Που θα πάει η κίνηση; Σε Ακαδημίας, Σόλωνονς και Σταδίου, πνίγοντας τις τελευταίες αξιοπρεπείς αστικές γειτονιές Εξάρχεια, Νεάπολη και Κολωνάκι. Πώς θα πάει οδηγός από, ας πούμε, το Σύνταγμα στην Αχαρνών για να βγεί από την πόλη; Από την Αλεξάνδρας ή από τις ήδη επιβαρυμένες περιοχές Κάννιγγως και Βάθης; Οι συγκοινονίες που θα πάνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε καμία πόλη 4 εκ. δεν θα έκλειναν το κέντρο εντελώς για τα ιχ (ένα λαϊκιστικό σχήμα είναι και τίποτα άλλο). Αντί λοιπόν να πεζοδρομούν κεντρικούς άξονες με επαρκή πεζοδρόμια, ας φροντίσουν την άνεση των πεζών εκεί όπου χρειάζεται, δηλαδή στους μικρούς δρόμους με τα γελοία πεζοδρόμια των 60 εκ.
Μέγα λάθος μου φαίνεται τέλος και η μεταφορά υπηρεσιών εκτός κέντρου. Το μόνο που θα κλαταφέρουν θα είναι να πνίξουν εντέλει την αγορά και να ερημώσει εντελώς το κέντρο ή να μεταττραπεί σε απέραντο διασκεδαστήριο των προαστείων.
Γιατί να αποφασήσει κάποιος αν μήνει εκεί;
Το τραμ βέβαια καλοδεχούμενο (ούτε αργά ούτε ακαλαίσθητα είνα τα σύχρονα τραμ...).
Είναιπια ξεκάθαρο πως η Ομόνοια δεν μπορεί να αποτελέσει «πλατεία» -δημόσιο χώρο συνεύρεσης και συλλογικότητας- καθώς δεν υπάρχει το κοινό μιας τέτοιας συλλογικότητας. Δεν υπάρχουν κάτοικοι, παιδιά που παίζουν, νέοι και γέροι που ξεκουράζονται, εργαζόμενοι που βγαίνουν για διάλειμμα, τουρίστες που περιφέρονται, πελάτες στα ανύπαρκτα καφέ ή εστιατόρια. Το «κοινό» της Ομόνοιας είναι ετερογενές, αποτελείται από ατομικότητες: περαστικοί χρήστες και έμποροι ναρκωτικών, μετανάστες και απελπισμένοι άστεγοι - κανείς δεν έρχεται εδώ παρά μόνο από ανάγκη. Η σημερινή Πλατεία αποκαλύπτει τις παθογένειες της σύγχρονης αστικής ζωής - το θέαμα, υπερβολικά ορατό, ενοχλεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ομόνοια δεν αποτελεί προορισμό - είναι νοητό κέντρο, κόμβος, τοπόσημο, σταυροδρόμι, σημείο αναφοράς, ομφαλός, κενό. Και σκέφτομαι με πόση διαύγεια το 1960 η τότε νέα Πλατεία Ομονοίας του αρχιτέκτονα Κώστα Μπίτσιου και του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου με το κυκλικό σχήμα και τους μεγάλους πίδακες νερού μιλούσε για τα παραπάνω κατ' αντιστοιχία - και τότε οι περιμετρικοί της Πλατείας χώροι κατακλύζονταν από μετανάστες που έφταναν από την ελληνική επαρχία σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Η αναφορά στο κέντρο, το τοπόσημο, το κενό, παραπέμπει σε κύκλο - το σχήμα της Πλατείας πρέπει να ξαναγίνει κυκλικό και η Πλατεία να αποτελέσει κυκλοφοριακό round-about. Η Πλατεία δεν θα είναι προσβάσιμη.
Του Γιάννη Αίσωπου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι πια βέβαιος πως πρέπει να αποδεχθούμε χωρίς δάκρυα το τέλος της Πλατείας Ομονοίας όπως είναι σήμερα. Η Πλατεία έχει «πεθάνει», αν και μάλλον δεν «έζησε» ποτέ... Είναι για μένα πια ξεκάθαρο πως η Ομόνοια δεν μπορεί να αποτελέσει «πλατεία» -δημόσιο χώρο συνεύρεσης και συλλογικότητας- καθώς δεν υπάρχει το κοινό μιας τέτοιας συλλογικότητας. Δεν υπάρχουν κάτοικοι, παιδιά που παίζουν, νέοι και γέροι που ξεκουράζονται, εργαζόμενοι που βγαίνουν για διάλειμμα, τουρίστες που περιφέρονται, πελάτες στα ανύπαρκτα καφέ ή εστιατόρια. Το «κοινό» της Ομόνοιας είναι ετερογενές, αποτελείται από ατομικότητες: περαστικοί χρήστες και έμποροι ναρκωτικών, μετανάστες και απελπισμένοι άστεγοι - κανείς δεν έρχεται εδώ παρά μόνο από ανάγκη. Η σημερινή Πλατεία αποκαλύπτει τις παθογένειες της σύγχρονης αστικής ζωής - το θέαμα, υπερβολικά ορατό, ενοχλεί.
Η αρχιτεκτονική δημιουργεί χώρους που αναφέρονται σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες/δομές - κατά συνέπεια, στην Ομόνοια δεν μπορούν να εφαρμοστούν λογικές άλλων πλατειών της πόλης. Η Ομόνοια δεν αποτελεί προορισμό - είναι νοητό κέντρο, κόμβος, τοπόσημο. Και σκέφτομαι με πόση διαύγεια το 1960 η τότε νέα Πλατεία Ομονοίας του αρχιτέκτονα Κώστα Μπίτσιου και του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου με το κυκλικό σχήμα και τους μεγάλους πίδακες νερού μιλούσε για τα παραπάνω κατ' αντιστοιχία - και τότε οι περιμετρικοί της Πλατείας χώροι κατακλύζονταν από μετανάστες που έφταναν από την ελληνική επαρχία σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.
το σχήμα της Πλατείας πρέπει να ξαναγίνει κυκλικό και η Πλατεία να αποτελέσει κυκλοφοριακό round-about. Ετσι φαντάζομαι τη νέα Πλατεία Ομονοίας: μια κυκλική βάση -μια καθρεπτίζουσα δεξαμενή- και στη μέση μια σύνθεση από ψηλές και χαμηλές μεγάλης κλίμακας φωτεινές επιφάνειες-οθόνες πληροφόρησης και δημιουργίας.
Teleia, mporeis na ekpaidefseis ton katoiko pou PREPEI na parei to amaksi tou eite giati einai arrwstos pou mou etyxe prosfatws, eite aplws giati h douleia tou einai na kouvalaei pragmata, eite giati menei sto kentro? Oles aftes oi prwtevouses pou thavmazete exoun periferiakous (ring roads). Emeis ti exoume? th skotwstra pou ston karea i mia lwrida peftei se toixo.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως υπάρχει πρόβλημα με το σάιτ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Στο τραπέζι σχέδιο για μεταφορά δημοσίων υπηρεσιών και υπουργείων εκτός του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας στα όρια του νομού"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αφελές να πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του κέντρου - μάλλον το αντίθετο, θα ερημώσει και ας μου υποδείξει κάποιος την πρωτεύουσα όπου τα υπουργεία είναι "στα όρια του νομού" (δηλαδή τρέχα γύρευε). Στο Βερολίνο πάντως συνειδητά τα έβαλαν στο κέντρο το 1990.
Μου φαίνεται μάλλον ένα από τα πολλά αντιδημοκρατικά μέτρα αυτής της κυβέρνησης (της τάχα μου "ηλέκτρωνικής διακυβέρνησης"), για να μην έχει ο κόσμος που να διαμαρτυρηθεί.
Εκτός κι αν κρύβει κάτι πιο "παραδοσιακό" άλλά και πιο πονηρό καθώς υπάρχει έντονη όσο και εύλογη ανησυχία ότι τα "όρια του νομού" βρίσκονται στον τελευταίο μεγάλο ελέθυθερο χώρο τπυ Λεκανοπεδίου, το Ελληνικό...
Μην γελιέστε, η μπετονιέρα μας κυβερνούσε επί Σημήτη και Καραμανλή, η μπετονιέρα κυβερνάει και τώρα. Μιλάμε για απίστευτους τύπους και τύπισσες που έχουν αθετήσει ό,τι ευαγγελίζονταν προεκλογικά (μητροπολητικό πάρκο, πράσινη ανάπτυξη κ.ο.κ.), με πρόφαση την χρηματοπιστωτική κρίση.
Makari na ginoun opos ta lene...
ΑπάντησηΔιαγραφήalla na po tin alitheia den pistevo oute mia leksi apo afta... xortasa pia apo lekseis kai yposxeseis (se ligo tha ksernao pia)...exoun dei ta matia maketes kai maketes, zografies kai zografies....alla apo prakseis TIPOTA!!!!!!!!
@massive attack
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πεζοδρόμηση του τμήματος από Πανεπιστήμιου γωνία με Πατησίων έως και την Γ' Σεπτεμβρίου. Ετοιμαστείτε για το μεγαλύτερο πρεζοπάζαρο των Βαλκανίων, το απόλυτο άβατο."
E όχι δα. Ξέχασες και την πεζοδρομημένη Φυλής. Μια "όαση στο τσιμεντένιο κέντρο", "Ένα κρυφό μονοπάτι γαλήνης μακριά απ' το αυτοκίνητο, γιούπι"
Δεν μπορείς να πεις όμως. Τα παπαγαλάκια των ατενίστας έχουν αρκετό χιούμορ :-)
Θά θελα πάντως να καλέσω τους Ταλιμπάν της ποδηλασίας και της πεζοδρόμησης να επισκεφτούν έναν από τους πολλούς πεζόδρομους που έχουν φτιαξει στο Μεταξουργείο. Μόνο με τεθωρακισμένο ποδήλατο μπορούν να πλησιάσουν.
@massive attack
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πεζοδρόμηση του τμήματος από Πανεπιστήμιου γωνία με Πατησίων έως και την Γ' Σεπτεμβρίου. Ετοιμαστείτε για το μεγαλύτερο πρεζοπάζαρο των Βαλκανίων, το απόλυτο άβατο."
E όχι δα. Ξέχασες και την πεζοδρομημένη Φυλής. Μια "όαση στο τσιμεντένιο κέντρο", "Ένα κρυφό μονοπάτι γαλήνης μακριά απ' το αυτοκίνητο, γιούπι"
Δεν μπορείς να πεις όμως. Τα παπαγαλάκια των ατενίστας έχουν αρκετό χιούμορ :-)
Θά θελα πάντως να καλέσω τους Ταλιμπάν της ποδηλασίας και της πεζοδρόμησης να επισκεφτούν έναν από τους πολλούς πεζόδρομους που έχουν φτιαξει στο Μεταξουργείο. Μόνο με τεθωρακισμένο ποδήλατο μπορούν να πλησιάσουν.
"Στο τραπέζι σχέδιο για μεταφορά δημοσίων υπηρεσιών και υπουργείων εκτός του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας στα όρια του νομού"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αφελές να πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του κέντρου - μάλλον το αντίθετο, θα ερημώσει και ας μου υποδείξει κάποιος την πρωτεύουσα όπου τα υπουργεία είναι "στα όρια του νομού" (δηλαδή τρέχα γύρευε). Στο Βερολίνο πάντως συνειδητά τα έβαλαν στο κέντρο το 1990.
Μου φαίνεται μάλλον ένα από τα πολλά αντιδημοκρατικά μέτρα αυτής της κυβέρνησης (της τάχα μου "ηλέκτρωνικής διακυβέρνησης"), για να μην έχει ο κόσμος που να διαμαρτυρηθεί.
Εκτός κι αν κρύβει κάτι πιο "παραδοσιακό" άλλά και πιο πονηρό καθώς υπάρχει έντονη όσο και εύλογη ανησυχία ότι τα "όρια του νομού" βρίσκονται στον τελευταίο μεγάλο ελέθυθερο χώρο τπυ Λεκανοπεδίου, το Ελληνικό...
Μην γελιέστε, η μπετονιέρα μας κυβερνούσε επί Σημήτη και Καραμανλή, η μπετονιέρα κυβερνάει και τώρα. Μιλάμε για απίστευτους τύπους και τύπισσες που έχουν αθετήσει ό,τι ευαγγελίζονταν προεκλογικά (μητροπολητικό πάρκο, πράσινη ανάπτυξη κ.ο.κ.), με πρόφαση την χρηματοπιστωτική κρίση.