Tέσσερα κτίρια σε ανανέωση


Μεγάλη μου αγωνία το γωνιακό κτίριο της Πλατείας Μοναστηρακίου, σημαντική η παρουσία του στη νέα εικόνα της πλατείας. Σαν οπαδός του mix & match χαίρομαι να βλέπω πίσω απ' τις σκαλωσιές ένα καλοδουλεμένο και ολοκαίνουργιο ουσιαστικά κτιριο με πολύ μοντέρνα στοιχεία που θα μπορούσε να γίνει παράδειγμα για μετατροπές φρικτών υπαρχόντων κτιρίων του κέντρου. Moυ θύμισε μάλιστα έντονα το γοητευτικά παράταιρο αυτού του φουτουριστικού κτιρίου της Vorosmarty Ter στην Βουδαπέστη, που πόσο εξαιρετικά έδενε σαν βόμβα φρεσκάδας μέσα στο μπαροκ κέντρο της πόλης (όπως Pompidou στο Παρίσι).



Πατησίων 180, λίγο μετά την Πλατεία Αμερικής, το μάτι γαληνεύει βλέποντας το μοναδικό φωτεινό σημείο του σκηνικού, ένα νεοκλασσικό του 1912 που αποκαθίσταται με πολύ προσοχή. Συγκινητικό το όραμα των ιδιοκτητών που ξόδεψαν ώς τώρα 1.2 εκατομ. για την ανακαίνιση του κτιρίου σε μια αμφιβόλου, πια, επενδυτικής δυναμικής της περιοχής. Μάθετε περισσότερα εδώ


Κούτσου-κούτσου κάτι γίνεται στην πάνω Πειραιώς των απελπισμένων. Στην δύσκολη γωνία με την Μενάνδρου, απέναντι απ' το ανακαινισμένο Chic Hotel, εγκαταστάθηκε η Pro Bank κάνοντας πολύ καλή δουλειά στην αποκατάσταση του ιστορικού (κάτι σημαντικό ήτανε, θα το ψάξω) κτιρίου που έστεκε καμιά 20ετία ρημαδιό. Κι άλλα τέτοια "ουφ, ανάσα" θέλει η περιοχή.


Κλείνω με την αγαπημένη μου ανακαίνιση νεοκλασσικού στην πόλη, γωνία Αθηνάς με Ευριπίδου. Φανερή η μερακλίδικη δουλειά, με τ' αστραφτερά τα μάρμαρα, τα μεγαλοπρεπή φανάρια, το αριστουργηματικό στέγαστρο. Το κτίριο ψάχνει ενοικιαστή εδώ και 1.5 χρόνο, ενώ εντυπωσιακότερο ότι δεν έχει ίχνος αστικής ελευθερίας (λέγε με σπρέι), ίσως η καφρίλα άρχισε να λυγίζει μπρος στην ομορφιά.

Σχόλια

  1. Αυτο της Ευριπιδου ειναι ολα τα λεφτα ! Εκεινο της Μοναστηρακιου φοβαμαι οτι θα βγει μια απ'τα ιδια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω μάθει πως σχετικά σύντομα θα κινηθεί κάτι και στο παλιό Μινιόν.... Λες να έχουμε άλλο ένα σύγχρονο κτήριο στην Ομόνοια, μια περιοχή που τόση ανάγκη έχει από αισθητική ανανέωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για το νεολασικό της Αθηνάς, υπεύθυνος για την υποδειγματική ανακαίνιση είναι ο Μπαρμπαλιάς. Τέτοια "μερακλίδικη" δουλειά κάνει σε ό,τι ανακαινίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενώ στην Πλατεία Κοτζιά φύγανε οι σκαλωσιές από νεοκλασικό προς τη μεριά της Ομόνοιας (όπως βλέπουμε το Δημαρχείο δεξιά). Το είδα περνώντας, δεν σταμάτησα να δω τι είναι, θα το ψάξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επειδή είχα διαβάσει και το σχετικό αρθρο στην καθημερινή για το κτήριο στην πατησίων και τον κ.Κοντο και ειχα εξοργιστεί με τα ψεματα που αναγράφονται να σε ενημερώσω οτι ο ίδιος κ. Κοντος έχει γκρεμίσει πολλά νεοκλασικά κτήρια με κηπους στα ενδότερα της κυψέλης για να χτίσει στη θέση τους πολυκατοικίες χωρίς ίχνος πρασίνου συμβάλλοντας στην περεταιρω υποβάθμιση της περιοχής. Χαρακτηριστικο παράδειγμα στην οδό ναξου και ανάφης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. νομίζω ότι το κείμενο της καθημερινής δεν έγραφε ότι ο κ. κοντός έσωσε την κυψέλη, απλά γράφει ότι αναπαλαίωσε ένα νεοκλασικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Το γραφείο μας είναι στην οδό Μηθύμνης και έτσι γνωρίζουμε καλά τι συμβαίνει. Δεν εγκαταλείπουμε τη μάχη όμως. Η γκετοποίηση είναι έντονη, αλλά νομίζω ότι τέτοια κτίρια ποτέ δεν πηγαίνουν χαμένα" Tα λόγια του κ.Κοντού.Χρειάζεται να πω περισσότερα;Είναι προφανές οτι εμφανίζεται ως υπερασπιστής. Όλα τα νεοκλσσικα κτίρια που εχει γκρεμίσει εχουν παει χαμένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "ίσως η καφρίλα άρχισε να λυγίζει μπρος στην ομορφιά" ελπίζω σ'αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. στη γκετοποίηση αναφέρεται, όχι στη διάσωση των νεοκλασικών. δεν νομιζω οτι εμφανίζεται ως προστατης των νεοκλασικών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακομα και αν ειναι ετσι ειναι το λιγοτερο που μπορω να πω υποκριτικο να γραφεται ολόκληρο άρθρο στην Καθημερινή για ένα νεοκλασικό που αναπαλαιωσε ενω έχει γκρεμίσει τόσα. Όσο για την γκετοπόιηση φυσικά και εντέινεται οταν όμορφα κτήρια με κήπο αντικαθίστανται απο αμφιβόλου ποιότητας πολυκατοικίες με διαμερίσματα 30 τετραγωνικών. Τι κοσμο ελπίζει οτι θα προσελκύσει;Ο κυριοτερος παράγοντας για την γκετοποίηση είναι η ποιότητα κατοικίας, όσο αυτή πέφτει τόσο το πρόβλημα θα διογκώνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. o k kondos anapalewse to sygekrimeno ktirio giati einai sto kedro estw k se amfilefomenh perioxi (h getopoihsh tha adimetwpistei kapoia stigmi stin patisiwn.) ara blepei lefta.
    akomi k etsi omws kalo einai pou anapalewse to ktirio. as exei kinitro ta xrimata. to apotelesma paramenei kalo.

    bebaia, einai ontws kafros. k auto paramenei. einai gnwstes oi drastiriotites tou k to ergo tou stin isopedwsi neoklasikwn pou adikatastathikan apo asximes polikatikies.

    h efimerida nomizw tha mporouse na ton eixe rwtisei giati den epedikse tetoia agapi gia alla neoklasika pou gremise. etsi, to arthro tha htna pio sfairiko k olokliromeno.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπα, δεν θα το υποστήριζα αυτό. Παλιά τουλάχιστον έκανε αρκετά ατοπήματα (όπως ενιαία κρύσταλλα στη θέση των παλιών παραθύρων - που κάνουν το κτήριο να μοιάζει με σκηνικό), και φυσικά μας προίκισε με το πλέον φρικαλέο κιτς κτήριο της Αθήνας (απέναντι από τη Πρεσβεία) που μάλιστα αναγκάστηκε να το ανακατσκευάσει κάποια στιγμή.
    Το συγκεκριμένο βέβαια είναι όντως πολύ πετυχημένο. Μακάρι να φτάξουν και το ιστορικό ξενοδοχείο "Βενετία" απέναντι (δίπλα από την Αγορά)που έφαγε κόκκινο με το σεισμό του '99.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ε, ναι. Τώρα φτιάχνει νεοκλασικές πολυκατοικίες, βλέπετε (με γενναίο πανωσήκωμα). Έχουν πρεστίζ πλέον τα νεοκλασικά, βλέπετε.
    (Αρχιμάστορας στο είδος ο Χαραγκιώνης.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και τις χρειάζεται τις αλλαγές αυτές η Αθήνα! Πάρα πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πλατεία Μοναστηρακίου, στο υπο ανακαίνιση κτήριο της φωτογραφίας:
    Εδώ και μήνες έχω προσέξει ένα πεζοφάναρο που παραμένει ζμπαραλιασμένο στη γωνία Ερμού και Μιαούλη, υποδεικνύοντας μια παλιά -εξαφανισμένη πλέον- διάβαση πεζών. Λογικά, αυτή η διάβαση πρέπει να υπήρχε μέχρι το εργοτάξιο της πλατείας Μοναστηρακίου.
    Θέλω να πάω και να κάνω μια διαγράμμιση στο δρόμο, μια νέα διάβαση πεζών, να δω τι θα γίνει. Κανένας υποστηρικτής?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό με τα ενιαία τζάμια ήταν δυστυχώς ΠΟΛΥ κοινό-δεν ξέρω αν το έκανε κι εκείνος, αλλά σίγουρα δεν ήταν δική του ιδέα. Απάισιο πράγμα, εμένα μου μοιάζουν με πρόσωπα με βγαλμένα μάτια.

    Έχει κάνει κι άλλες ανακαινίσεις με τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως στη Μητροπόλεως και μιαν απίστευτη στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

    Τώρα, το "κιτς" είναι σχετικό. Εγώ διαφωνω με τις επικρίσεις για το κτήριο της Β.Σοφίας. "Αναγκάστηκε" να το αλλάξει διότι ο νέος ιδιοκτήτης ήθελε κάτι πιο τετράγωνο, καταπως έχει συνηθίσει. Το κτήριο αυτό είχε έναν ενδιαφέροντα εκλεκτικισμό, με ΠΟΛΛΗ προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ίδιο ισχύει για το μέγαρο γραφείων στη Βούλα, το οποίο στην πραγματικότητα είναι μια καθαρά νεοκλασική έπαυλη (με στοιχεία από βίλα Καζούλη) αλλά υλοποιημένη με μοντέρνα υλικά και, ξανά, ΠΟΛΛΗ προσοχή στη λεπτομέρεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το προτιμώ από την κατεδάφιση και αντικατάσταση από υαλοπετάσματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ε, ναι, κιτς, πως αλλοιως να το πεις; (Βίλλα Καζούλη, my ass...).

    Επίσης διαφωνώ για την Δ. Αρεοπαγίτου (αν φυσικά ννοούμε το ίδιο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Υπάρχουν κι άλλες ενελλακτικές (αξιοπρεπή σύγχρονα κτήρια). Αφήστε που τα υαλοπετάσματα συνήθως μπαίνουν στους 4 ορόφους που προστέθηκαν στους 2 του πρόην νεοκλασικού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. προϋποθέτετε, βέβαια, ότι η εφημερίδα γνωρίζει τι ρόλο έχει παίξει ο Χ κατασκευαστής σε κάθε γωνιά της Αθήνας, πράγμα μάλλον αδύνατον

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

H θλιβερή ιστορία του ιβίσκου

Γέμισε μωβ η Αθηνάς