Blog Widget by LinkWithin

Πριν 15 μέρες είχα την χαρά μετά από πρόσκληση του Design Panorama 2010 να παρουσιάσω στο Μπενάκη Πειραιώς σε συναδέλφους γραφίστες, μέλλοντες και νυν, την γραφιστική ταυτότητα των atenistas και πως το ντιζάιν έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στην επιτυχία τους. Ευκαιρία να αυτοβαυκαλιστώ, αλλά βλέποντας τον όγκο της δουλειάς που έχω ρίξω, είπα γιατί όχι και να, σας παρουσιάζω την διαδρομή και την σκέψη πριν το κάθε ντιζάιν. Νομίζω έχει αρκετό ενδιαφέρον.
(Ακολουθούν αυτούσια τα σλάιντς με επεξηγήσεις)



Λοιπόν, είναι η ιστορία που βαρέθηκα να λέω: ένα απόγευμα του Ιούνη μου στέλνει μέιλ ο Δημήτρης και μου λέει "κάτι πρέπει να κάνουμε". Μπαφιασμένος κι εγώ απ' τα χιλιάδες σχόλια που χε δεχτεί το μπλογκ και από αυγό τίποτα, αποφασίζω να σπάσω την ανωνυμία, και είναι ο πρώτος που συναντώ σ' ένα καφέ στην Κοραή. Αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε κάτι, ούτε κατά διάνοια το μέγεθος που έφτασε, και απευθυνόμαστε τις επόμενες μέρες σε καμιά 20αριά φίλους γνωστούς, απ' τους οποίους ελάχιστοι μένουν και αυτοί είναι πολυάσχολοι, άρα καταλήγουμε οι 2 μας. 9 Σεπτέμβρη κάνουμε το outing σε lifo και μπλογκ, και την ιστορία την ξέρετε πάνω κάτω.

Ο Δημήτρης δημοσιογράφος λοιπόν, εγώ freelance γραφίστας, άρα έχω αρκετό ελεύθερο χρόνο, μ' αρέσει να τριγυρνώ την πόλη και φτιάχνω το μπλογκ athensville, που καταγράφει με την δική μου ματιά την καθημερινότητα. Εκεί εισάγεται και η αισθητική που θα ακολουθήσουν οι atenistas, απλότητα, έμφαση στο περιεχόμενο, ανάδειξη του μηνύματος.

Μίνιμαλ ντιζάιν, συμμετρικές στήλες, βολικό λευκό που δείχνει τα πάντα όμορφα.


Χαρακτηριστικά τα μπανερς τίτλου, ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, με καθαρά χρώματα, για να αναδεικνύεται καλύτερα ο τίτλος.


Απλή: σε μια χώρα που μόνο μιλάμε, πόσο ακόμα θα μιλάμε, πόσο χρειάζεται ακόμα να μιλάμε, ερχόμαστε και κάνουμε αυτο που δεν σκέφτηκε κανείς: απλώς σηκώνουμε το πεταμένο χαρτί από κάτω, αυτό που είναι αυτόνοητο, που δεν θέλει πολιτική θέση, αυτό που έκαναν οι μανάδες μας στην αυλή τους.


Στην αναζήτηση ονόματος αρχικά είχαμε πει: κάτι ελληνικό, όχι ξενικό, athenslovers, hipathens, τελικά τα ελληνικά ονόματα σε ομάδες έχουν ένα πολιτικό φορτιό, εμείς θέλαμε μια φρεσκάδα, να εκπροσωπείται το νέο. Όχι αγγλικά, αλλά λατινικά που είναι πιο σοφιστικέ: κάτω στην λίστα του μπλοκ μου το χα σημειωμένο "Δημήτρη μου ρθε κι αυτό, δεν ξέρω πόσο είναι κατάλληλο, atenistas". O Δημήτρης έμεινε πραγματικά κάγκελο, τόσο που αυτό ήταν, δεν γινόταν να 'ναι άλλο!

Ας δούμε τις πρώτες αναζητήσεις για logo.

Πηγαίνουμε στο γραφείο μετά τον καφέ που βρήκαμε το όνομα. Πληκτρολογώ "atenistas" με την αγαπημένη μου, default πια, γραμματοσειρά Myriad Pro, την κάνω bold, και της βάζω ένα χρώμα που δεν έχει χρησιμοποιηθεί πολιτικά, δεν θέλουμε καμία σχέση μ' αυτά, δεν θέλουμε να μας τοποθετήσουν πουθενά. Τυρκουάζ, myriad pro! Τι βολικό, στα πέντε λεπτά είχαμε την βάση: αυτό είναι!

Πρέπει όμως το logo να είναι ευέλικτο. Ένα μικρό γραφικό στοιχείο είναι πάντα βολικό, για άλλες εφαρμογές. Άρα κολλάω, χρειάζεται και ένα συμβολο και το αναζητώ. Ας δούμε τα διάφορα προσχέδια, και την διαδικασία.

Αυτό, όμορφο αλλά όχι κατάλληλο: είναι πολύχρωμο, και η εφαρμογή του σε μέσα όπως επιστολή, φαξ, κάτι ανάγλυφο δεν θα αποδοθεί σωστά. Το καλό λόγκο φαίνεται στο πως λειτουργεί στην ασπρόμαυρη βερσιόν: εκεί αποκαλύπτεται αν σαν φόρμα έιναι εύκολα αντιληπτό, αξιομνημόνευτο. Εδώ δεν συμβαίνει αυτό, άσε που θυμίζει εταιρία κατασκευής τούνελ, ή δρόμων.

Επόμενο: νόστιμο, αλλά θα ταίριαζε περισσότερο σε αεροπορική εταιρεία ή τουριστικό γραφείο. Όχι. To tagline είναι "αθηναίοι σε δράσεις", το δράση είχε απορριφθεί θα παρέπεμπε στο κόμμα του Μάνου, το δράσεις οκ αλλά κάτι δεν έδενε.

Εδώ συνέχεια στην αναζήτηση, χρειάζεται εικονίδιο χαρακτηριστικό: έφτιαξα ένα συννεφάκι, έτσι να δείχνει αιθέριο, ευέλικτο, ανάλαφρο, την διαφορετική οπτική των atenistas. Kότσαρα κι ένα α ελληνικότατο που οι περισσότεροι όμως το πήρανε για ψάρι.


Εδώ δουλεμένο περισσότερο, το δούλεψα και σε γαλάζιο, αλλά φτου κακά δεν το θέλουμε, όλα τα χρώματα τα ΄χουν καπακώσει τα κομματόπαιδα, και τι κρίμα. Εδώ το Α είναι κεφαλαίο στους atenistas, θα αλλάξει επί τούτου.

Η ασπρομαυρη version για να δω πως λειτουργεί, τα κοντράστ, την ένταση. Οκ, στέκει καλύτερα αλλά το εικονίδιο εξακολουθεί να φορτώνει με πληροφορία το λογκο, 3 έντονα στοιχεία που συγκρούονται και αλληλοεξουδετερώνονται.


Το συννεφάκι πάει σύννεφο, το α γίνεται ελληνικότερο, και ακολουθώ την νόρμα να του βάλω απλώς ένα κύκλο, τον οποίον το πειράζω για να μην είναι τέλειος και να δείχνει αντισυμβατικότητα και λίγο την αίσθηση χειροποίητο, ότι οι atenistas κάνουν πράγματα με το χέρι τους. Αρέσει, αλλά και πάλι το εικονίδιο... χμμμ

Σ' αυτό τον δεύτερο καφέ μας, έτσι για να παρουσιάσω τις ιδέες και να το ενδυναμώσω σαν προσπάθεια, να φανεί ότι "κοίτα, κάτι γίνεται εδώ", ετοιμάζω στο πολύ γρήγορο, πακέτο με εφαρμογές.

Αυτός ήταν ο λόγος που ήθελα το εικόνιδιο: σε τέτοιες περιπτώσεις όπως το μπλουζάκι, το μακρόστενο ενός logo atenistas, χρειάζεται μεγέθυνση για να φανεί και δεν θα 'ναι και κομψό. Ενώ ένα μικρό συμβολο/εικονίδιο θα δινε αμέσως την πληροφορία και θα μοιαζε λιγότερο επιδεικτικό.

Μπλουζάκι, αυτό μ' αρέσει, ακόμα πιο μαζεμένο, το α τραβάει το μάτι.

Εφαρμογές σε αφισάκια: καθαρή τυπογραφία, άφησε το μήνυμα να επικοινωνήσει, δεν χρειάζεται να βάλω περικοκλάδες, ντεγκραντέ, Άρτα/Γιάννενα για να τραβήξεις την προσοχή. Το να σαι απλός, είναι αυτό που ξεχωρίζει, πόσο μάλλον αν το φανταστείς στους πολύχρωμους τοίχους της Αθήνας.

Ίδιο μοτίβο, μίλα με την απλότητα, και εδώ είναι φανερός κι ο σπόρος της αποδοχής των atenistas: το ντιζάιν ακολουθεί το απλό του λόγου.


Ένα πρώτο εντυπάκι γνωριμίας για το ποιοι είναι οι atenistas. Έβαλα εικονίδια, για να το γλυκάνω, είπαμε φιλικότητα παντού.

Μετά από όλη αυτή την αναζήτηση είναι η ώρα των αποφάσεων, γιατί ότι προλαβάινουμε θα κάνουμε, και πόσο βολικό να υπάρχουν κανόνες.

Λογότυπο: αυτό! Το Α κεφαλαίο, φεύγει από τους atenistas, έδειχνε ασύμμετρο, και δεν ήταν τόσο φιλικό όσο τα μικρά γράμματα. Το tagline είναι πια "Αθηναίοι στην πράξη", έξυπνο σε ευθεία αντίστιξη με το "στα λόγια". Το Αθηναίοι με κεφαλαίο, για να δείξει την οντότητα και την ευθύνη του πολίτη. Φιλική ομάδα (μικρά), από ενημερωμένους πολίτες (κεφαλαίο Α)

Ναι, συγκεκριμένος χρόνος. Δεν ήμουν απλώς ο γραφίστας, ήμουν ένας από τους 2 που οργάνωνε τα πάντα: να πάρω φυτά, χρώματα, εργαλεία, να βρω μέρος, να το επισκεφθώ, να μιλήσω με κόσμο. Δεν γινόταν χωρίς κανόνες, που πόσο απελευθερωτικοί είναι τελικά, και πόσο οδηγούν κατευθείαν στην πούρα δημιουργία. Αυτό, αυτό, κι αυτό, πόσο βολικό!


Γραμματοσειρά: αυτή και μόνο, κάθε τι που βγαίνει απ' την ομάδα να 'χει χαρακτηριστική ταυτότητα, σημαντικό να χτίσεις μια συνέπεια στην εικόνα σου. Και σαν δομικά στοιχεία της γραμματοσειράς: έχει καθαρότητα, είναι μοντέρνα, έχει καμπύλες, όχι επιθετικές γωνίες, που το ανθρώπινο μάτι εισπράττει σαν κάτι φιλικό.

Χρώματα, να δείχνουν φρεσκάδα, ζωντάνια. Όχι παλ, παστέλ, πεθαμένα, αλλά ενεργητικά, χαρούμενα, να προσκαλούν τον δέκτη να συμμετάσχει σε κάτι φωτεινό!

Άσε τις λέξεις να μιλήσουν. Έχουν από μόνες τους τόσο φορτίο. Επικοινώνησε απλά και γρήγορα, δεν έχει χρόνο ο περαστικός να διαβάσει μανιφέστα, είτε στους δρόμους, είτε στο νετ.
|

Σημαντικό εξαρχής: θα μιλάμε με απλή, προφορική σχεδόν γλώσσα, λίγα λόγια να χτυπάνε κατευθείαν στην καρδιά. Η κατάλληλη γραμματοσειρά, η κατάλληλη στοίχιση, η αρμονία στα μεγέθη και σύνθεση.


Το σάιτ των atenistas είναι στημένο στην πλατφόρμα του Wordpress. Σημαντικό το εύκολο περιβάλλον χρήσης για να μπορούν αρκετοί στο μέλλον να εισάγουν άμεσα δεδομένα, κείμενα, φωτογραφίες κλπ. Επίσης υπάρχει μια ισχυρή βάση χρηστών και σχεδιαστών που έχουν δημιουργήσει πολλά βοηθητικά επιπρόσθετα για όποιον αποφασίσει να δουλέψει σ' αυτό το περιβάλλον.


Το φιλικό ντιζάιν συνεχίζεται. Κυριαρχία του λευκού, 3 φορές σαν επαναληπτικό στοιχείο, για να δέσει το σύνολο, το τυρκουάζ χρώμα σε στοιχεία, και το όλο focus στην οργανωμένη πληροφορία: ξεκάθαρα επίπεδα: τίτλος> κείμενο>φωτογραφία/εικονίδιο που βοηθά την πληροφορία.


Το κλασσικό εκμοντερνισμένο: Αυτό το πουλί σε ένα φόντο πίνακα θα φαινόταν πασέ, το βάζεις σε λευκό και δείχνει μοντέρνο και φρέσκο. Σημαντική η τέχνη σε εικόνες στο σάιτ για ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση φιλικότητας.


Η σελίδα παρουσίαση των atenistas. Θα μπορούσα να βάλω χαρούμενους ανθρώπους σ' ένα γραφείο συσκέψεων να συζητούν, αηδία ε; Διάλεξα λοιπόν ένα απλό σκίτσο, για να εκφράσει το περιεχόμενο: ανθρώπους χαλαρούς, σε δημόσιο χώρο που απολαμβάνουν την πόλη. Αυτό θέλουν οι atenistas.


To forum: φτιάχτηκε στην πλατφόρμα phpbb3 που δεν είναι εύκολα παραμετροποιήσιμη, και αισθητικά, όσο μπορούσα με τις γνώσεις μου την μάζεψα, έτσι να βλέπεται. Δεν είναι κακό πάντως; :-)


Echo: μια αγαπημένη αρχή στο Design, σε όλα τα στοιχεία ενός περιοδικού, βιβλίου, σάιτ, διακόσμησης, αρχιτεκτονικής να υπάρχουν τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία που θα δένουν το 'όλον'. Εδώ ήταν σημαντικό αυτός ο αισθητικός 'απόηχος' να υπάρχει και στις φωτογραφίες, και επετεύχθη τελικά. Βοήθησε το μάτι του Κωνσταντίνου που είναι γραφίστικο: δείτε, σε κάθε φωτογραφία του υπάρχει ένα σημείο που εστιάζει, ένας πρωταγωνιστής: Η Νίκη πλαισιωμένη από ξεκάθαρο φόντο με τις λεβάντες, το πολύχρωμο του πλαστικού σε κοντράστ με την φυσική άμμο, η ταυτότητα σε φλου φόντο μοναδική πρωταγωνίστρια που δίνει το μήνυμα τι κουλό πετά ο κόσμος σε παραλίες. Κωνσταντίνε ευχαριστούμε :-)






Λοιπόν, λεφτά δεν έχουμε, με ελάχιστα μέσα ότι κάνουμε. Έχω έναν ασπρόμαυρο λέιζερ εκτυπωτή στο γραφείο. Μ' αυτόν ξεκινήσαμε και έτσι έπρεπε να κινηθούμε. Μπορούμε να παράγουμε ντιζάιν μ' αυτόν; Για να δούμε.


Δεύτερη δράση, -στο μεταξύ μας οι πρώτες για να αποκτήσουμε τεχνογνωσία-, και ο Δημήτρης έχει την ιδέα να επισημάνουμε εμπόδια στην πρόσβαση των πεζών. Οκ, του λέω πάρε χαρτί απ' το Πλαίσιο κι έλα. Οκ, αλλά πως θα ξεχωρίζει, με λευκά θα ναι γεμάτες οι κολωνες, δεν θα κάνει μπαμπ. "Δημήτρη πάρε κίτρινο". Το φέρνει, και το τυπώνω σε 50 αριθμημένες στον εκτυπωτή. Όμορφο; Απλώς έχει σωστή σύνθεση, συγκεκριμένη τυπογραφία, δεν τα κάνουν όλα λεφτά τέλος πάντων!





Το green design festival τελειώνει, και ενημερωνόμαστε ότι τα 3000 φυτά της στέγης ψάχνουν φροντίδα. Οκ, λέμε με τους διοργανωτές, να τα δώσουμε στον κόσμο. Αλλά τι, έτσι σκέτα; Κι εδώ γραφιστική επικοινωνία. Πηγαίνω Πλαίσιο, παίρνω 3.000 αυτοκόλλητα, κόστος 12 ευρώ, σχεδιασμός στον mac, τεστάρισμα να πέσουν ακριβώς οι ετικέτες και σε μισή ώρα έτοιμη. Άλλο σκέτη γλαστρούλα και άλλο με το μήνυμά μας, κι ήταν τόσο απλό!





Σε κάθε δράση μας αφήνουμε το στίγμα μας, δίνουμε το μήνυμα σε περαστικούς και περιοίκους: πως καθάρισε και φυτεύτηκε αυτό το οικόπεδο, γιατί το κάναμε; Η οργάνωση της αφίσας: μεγάλα καθαρά γράμματα για το μήνυμα, με μικρά η επεξήγηση, το logo σταθερά κάτω, κι εδώ εισάγουμε τα εικόνιδια σύμβολα σαν βοηθητικό μέσο που επικοινωνούν άμεσα, ανεξαρτήτως γλώσσας (σημαντικό αυτό, πηγαίνουμε σε γειτονιές με πολλούς μετανάστες). Δείτε και την εφαρμογή τους:







5 τα ξημερώματα μου 'ρθε η ιδέα. Οκ έρχεται ο κόσμος, καθαρίζουμε τα μπάζα, φυτεύουμε, πως θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε την χαρά της συμμετοχής, του ότι κάτι αφήνουν πίσω τους, ότι κάτι ήρθανε και κάνανε, πιο προσωποποιημένα;


Θα απλώσουμε μια λευκή λινάτσα για να προστατεύουσε οπτικά, πάνω απ' το σύρμα, τα οικόπεδα, κι εκεί θα κολλήσουμε σε ταμπελίτσες με μηνύματα για την Αθήνα γραμμένα από τους συμμετέχοντες. Το ζητούμενο: "Θέλω την Αθήνα πιο..." και συμπληρώνουν οι ίδιοι με μαύρους και πράσινους αποκλειστικά μαρκαδόρους για να μην θυμίζει αίθουσα Δημοτικού με την πολυχρωμία. Επιπρόσθετα τυπώνω και πλαστικοποιώ κίτρινα ταμπελάκια με σύμβολο που επικοινωνούν κατευθείαν με τον περαστικό και ενισχύουν και οπτικά και νοηματικά την όλη ιδέα.




Τελικά πέτυχε, όλοι φεύγανε με μια αίσθηση ικανοποίησης και συμμετοχής. Κόστος υλικών εκτύπωσης/πλαστικοποίησης 10 ευρώ κι ένας πλαστικοποιητής 8 ευρώ απ' το Μάκρο.



Εδώ είναι τα ντράβαρα. Ο Δημήτρης είχε πει οκ να πάμε στο green design festival στις 20 μέρες μας, που ήμασταν γενικά λίγο ζαλισμένοι από την αποδοχή, και το χαμε ψιλοξεχάσει σαν υποχρέωση. Σάββατο βράδυ η παρουσίαση, και μου το υπενθυμίζει το πρωί ο Δημήτρης, θέε τι κάνουμε; Μου στέλνει τις ενότητες παρουσίασης και έχω το απόγευμα ένα κενό 2 ώρες, θέε μου είμαστε που είμαστε απροετοίμαστοι, ας το σώσουμε κάπως. Ετοιμάζω στο τσάτρα-πάτρα αυτές τα σλάιντς. Στηρίζομαι στην απλότητα - πόσο βολική θεέ μου-, λευκό φόντο, δεδομένη γραμματοσειρά, και παίζω σαν στοιχείο με την αγάπη για την Αθήνα, το σύμβολο της καρδιάς μπαίνει παντού -και στο χρώμα μας το τυρκουάζ,- και να πρέπει - και αυτό ήταν το δύσκολο- μέσα στη βιάση να βρώ αντίστοιχα σύμβολα/εικονίδια και να αντανακλούν την χιουμοριστική διάθεση των τίτλων. Τι δύσκολη μέρα, τελικά κάτι έγινε, βγήκε καλό το τελικό αποτέλεσμα. Ιδού κάποια από τα σλάιντς:










Ήταν μια ιδέα που είχα αρκετό καιρό πριν atenistas: να επισημανθούν ιστορικά κτίρια της πόλης μας, αυτά που βρίσκονται παρατημένα και σε άθλια κατάσταση μάλιστα, προκειμένου να στρέψουμε έναν προβολάκο ενδιαφέροντος πάνω τους και να εμφυσήσουμε στους Αθηναίους την εντύπωση, ότι hey, εδώ που περνάς έχει μια ιστορία, η πόλη μας είναι σημαντική, είναι τέλειο που ζούμε εδώ.
Η ανταπόκριση ήταν πραγματικά μεγάλη και συγκινητική δεδομένου του ελάχιστου κόπου: χρειάστηκε μόλις μισή ώρα να βρω τα στοιχεία, να τα βάλω με πάλι την δική μας οπτική ταυτότητα στο ΙnDesign, να τα στείλω σε μια καλή εταιρεία που μας έκανε δωρεάν εκτύπωση και να τα αναρτήσουμε, σε 5 λεπτά μόλις το καθένα. Μέγαρο Αθηνογένους στην Σταδίου το ένα και στην Αιόλου που οι περίοικοι μας λένε ότι στέκονται 100 άτομα την μέρα και το χαζεύουν, τέλειο;






Και φτάνουμε στις αφίσες: δεν τις τυπώνουμε φυσικά, το κόστος είναι δυσβάσταχτο, αλλά τις δημοσιοποιούμε το ιντερνετ προκειμένου κάθε δράση να ενισχυθει από έναν οπτικό χαρακτήρα. ΄Στο ιντερνετ λοιπόν μπορείς να βάλεις όσο και ότι χρώμα θες, τι σπουδαίο, αλλά έπρεπε οπτικά να υπάρχει μια ενότητα σε ότι γενικά εχουμε κανει. Πως επιτυγχάνεται αυτό: διατήρησα όλα τα γνωστά στοιχεία (σχεδιασμός, σύνθεση, γραμματοσειρά) και μετέτρεψα το λευκό σε καθαρό χρώμα, χωρίς διαβαθμίσεις/ντεκραντέ, ή κάποιο pattern να παίζει από πίσω. Απλό καθαρό χρώμα, ένα μάλιστα να κυριαρχεί και να δίνει το μήνυμα.

Επίσης η χρήση των γραφικών εξίσου σημαντική, είπαμε ένα σύμβολο επικοινωνεί άμεσα και ξεκάθαρα, μπάζει τον κόσμο ευκολότερα στο νόημα.

Σημαντική σημείωση: το καλό στην περίπτωση, είναι ότι εγώ ο ίδιος έγραφα το κείμενο, τον τίτλο, το σλόγκαν της αφίσας. Άρα είχα έναν καλύτερο όλο έλεγχο του να συνάδουν κείμενο και γραφιστική, που είναι μια συνθήκη πολύ ευνοϊκή για να βγει ένα συμπαγές, γεμάτο σιγουριά αποτέλεσμα.


Πρώτη αφίσα που χρειάστηκε: στο Green Design Festival, κοτσάρω την γλάστρα μπαίνεις άμεσα στο νόημα, δύο λόγια δυνατά που να το ενισχύουν, και με μικρότερα στοιχεία οι πληροφορίες. Το πράσινο της δράσης τονίζεται απ' το ομώνυμο χρώμα και τις αποχρώσεις του. Πάνω αριστερά κοτσάρω μια μαύρη σιλουέτα να ποτίζει για να ισορροπήσει οπτικά ο σχεδιασμός, έχασκε κενό.


Πλατεία Κοτζιά: κυρίαρχο χρώμα το ζεστό χρυσοκίτρινο της φλόγας, να φέρει την αίσθηση του φωτός το κόνσεπτ της δράσης, βάζω 4 κεριά που σταδιακά μικραίνουν για να δώσουν την αντίληψη του βάθους και χρησιμοποιώ το κόκκινο, για την ώρα που είναι το πιο σημαντικό στοιχείο τελικά να τονιστεί σε όλα τα events, και αφού το βαλα μια το φλογερό κόκκινο το βάζω σε άλλα 2 στοιχεία για να επαναληφθεί και να μου δέσει το όλον.


Πλατεία Ομονοίας: μπαίνω google maps βλέπω τον χάρτη της περιοχής, τον περνάω στο σχεδιαστικό πρόγραμμα και απομονώνω τους δρόμους, διακρίνεται η χαρακτηριστική "κούρμπα" της Πανεπιστημίου, δίπλα την αδελφή της Σταδίου και στο κέντρο βάζω το απόλυτο σύμβολο της καρδιάς, αλλά παράλληλα και στην ακρούλα ενός (τυρκουάζ ατενιστικου) κύκλου για να δείξω το περιθώριο που έχουμε θέσει την περιοχή.


Λοιπόν, Φάληρο, σκέφτηκα τον Ποσειδώνα έξαλλο με την βρώμα, πήρα την τρίαινά του και την έκανα κυρίαρχο στοιχείο. Διαχωρισμένη στα τρία η αφίσα, ουρανός, θάλασσα και η άμμος που την έκανα όχι μουντή του Νοέμβρη όπως είναι, αλλά πιο χρυσαφένια, είπαμε τα χρώματα ζωντανά αισιόδοξα.


Πλατεία Αγ. Ειρήνης, παράνομο παρκάρισμα το θέμα κι έχω πάρει το κολάι στο πως να παράγω την ιδέα: σκέφτηκα ένα μαρτίνι, και αντι για ελίτσες ένα αυτοκίνητο. Πολύ ισχυρό σαν εικόνα, και το να ντύσω την υπόλοιπη αφίσα, εύκολο. Πράσινο, σαν αναφορά ότι θα φυτευτούν δέντρα, διαγώνιες γραμμές για δυναμισμό, και τυρκουάζ μπαίνει βολικά παντού και είναι ταυτισμένο με atenistas.


Αυτή είναι μια αφίσα που θέλουμε να κυκλοφορήσουμε, και να υπάρξει σε όλες τις βιτρίνες, εισόδους πολυκατοικιών, σπίτια ανθρώπων που θέλουν να δηλώσουν ότι εδώ είναι ο τόπος τους και τον αγαπούν. Απλά, καθαρά, ξάστερα τα λόγια κι η καρδιά, και σε διάφορες πολύχρωμες βερσιόν: όπως και να 'μαστε, ότι διαφορές και αν έχουμε, αγαπούμε την ίδια πόλη! (θα κυκλοφορήσει μάλιστα και σε διάφορες γλώσσες )


Και αυτή είναι η κατάληξη της παρουσίασης: Ότι χαίρομαι πραγματικά, από την αποδοχή των atenistas και της εικόνας τους, που αποδεικνύεται πόσο σημαντικό είναι το design στο να παρουσιάσεις πέρα από ένα προιόν, και μια ιδέα, πόσο μεγαλύτερο αντίκτυπο μπορεί να παράγει, πόσο χρήσιμο τελικά είναι. Και ακόμα περισσότερο μιας και στην Ελλάδα δεν εκτιμάνε ιδιαίτερα το ρόλο του, κι είτε συνήθως βάζουν το ανηψάκι να σχεδιάσει στο powerpoint, είτε στην καλύτερη πληρώνεται χάλια.
Και ταυτοχρόνως μια παραίνεση και στους γραφίστες: διαβάστε το κείμενο, τα λόγια, κατανοήστε την ιδέα που σας έχει δοθεί να επικοινωνήσετε. Και τα δύο, λόγια και εικόνα, είναι ενωμένα σε σάρκα μια και όταν επικοινωνούν μεταξύ τους το αποτέλεσμα είναι τόσο εκπληκτικό, που να, μπορεί και να βγάλει κόσμο στους δρόμους. :-)

Σχόλια
blog comments powered by Disqus