Γέμισε μωβ η Αθηνάς

Κατεβείτε! Μπλε γραμμή, πράσινη γραμμή, ποδαράτοι απ' την Ερμού. Τους Μάηδες η Αθηνάς είναι μαγική: ο ουρανός της κατακλυσμένος από μωβ άνθη, γεμάτα τα κλαδιά και τα πεζοδρόμια. Το πανέμορφο αυτό δέντρο μαζεύει τα χειμωνιάτικα του φύλλα και πριν καλοκαιριάσει φτάνει σε οργιώδη ανθοφορία, σκορπώντας μωβ καμπανούλες. Δυσκολεύτηκα αλλά βρήκα και το όνομά του: Γιακαράντα! Παράξενο, πρωτάκουστο, σπάνιο, χαρίζει κάτω απ' τα κλαδιά του την καλύτερη εν Αθήναις βόλτα.
• Υγ: ο δρομος φωνάζει πεζοδρόμηση! Επιτέλους λίγο όραμα, η ευρύτερη γενιά μας μόνο να διαχειρίζεται; Τίποτα, μια σκεψούλα, να μη μπορεί να παράγει;



• Περισσοτερες φωτογραφίες >>











Σχόλια

  1. Το έβλεπα αυτές τις μέρες και άνοιγε η ψυχή μου. Μπορώ να πω πως η Αθηνάς είναι από τους πιο όμορφους δρόμους (αν όχι ο πιο όμορφος)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα έβλεπα κι εγώ χτες στην Αθηνάς και μου έφτιαξαν τη διάθεση. Έχω την εντύπωση ότι λέγεται "γιακαράντα", χωρίς να παίρνω κι όρκο όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τι όμορφη η τελευταία φωτό, σαν όνειρο! Ναι, είναι όμορφο αυτό το δέντρο, μεσα σ' όλο αυτό το γκρίζο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. xthes perpatisa oli tin athina kai rotousa olous tous 35 kai anw pws legete to sigekrimeno dentro..oudis ixere!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα έχουμε ξαναπεί αλλά δεν καταλαβαινόμαστε. Πεζοδρόμηση, γιατί ? Για να χαρούν οι κερδοσκόποι ? Αν συνεχίσετε θα πάψουμε να έχουμε αμφιβολίες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιτελους, τέλος με τις συνωμοσίες σ' αυτήν την χώρα!!!!
    Έλεος λίγος αέρας!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. φοβερο ρε γαμωτο!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. λέγεται και Τζακαράντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τι τριάντα, τι σαράντα, τι γιακαράντα :-)

    έχεις δίκιο,
    ουφ, πάλι απρόσεκτος.

    ευκαιρία να ζητήσω συγνώμη απ' τους αναγνώστες:

    Γράφω περίεργα: ράβω, κόβω, σβήνω, αλλάζω πτώσεις, σειρά των προτάσεων και στο τέλος και μου ξεφεύγουν διάφορα και ζαλίζομαι τόσο που να μην μπορώ να διαβάσω το κείμενο με καθαρό ή "δεύτερο μάτι" που λένε στα τυπογραφεία.

    Αν θέλετε να διαβάσετε το κείμενο στην σωστή μορφή του, παρακαλώ να το διαβάζετε την επομένη της δημοσίευσης. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. to ethniko dentro tis argentinis, diadetai apo tango aficionados tou kentrou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απίθανο φωτοκείμενο - μερσί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να ρωτήσω κάτι. Ειλικρινά χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης. Ο δρόμος γιατί φωνάζει πεζοδρόμηση? Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα με την Αθηνάς και "πρέπει" να πεζοδρομηθεί? Μπορεί να το έχετε πει σε άλλη δημοσίευση και να μην το έχω δει. Αν δε σας κάνει κόπο, ας μου εξηγήσει κάποιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπορεις να φανταστείς καλύτερη βόλτα απ' το περπατάς στο κέντρο του δρόμου, κάτω απ' αυτά τα δέντρα, γύρω τα ωράια νεοκλασσικά και η αγορά, και στο βάθος η Ακρόπολη;

    Κι επίσης γιατί όχι πεζοδρομημένο το ιστορικό κέντρο; Γιατί αυτή η εξάρτηση απ' το αυτοκίνητο, γεμίσαμε κωλάρες; Γιατί να μην κυκλοφορεί κόσμος στο κέντρο με το ποδήλατο;

    Και για φινάλε: δείξε μου μια πεζοδρόμηση στην Αθήνα που απέτυχε; Παντού δημιούργησε καλύτερες συνθήκες για όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. η Αθηνάς ως πεζόδρομος θα πετύχει αν γίνει κι αυτός δρομος ήπιας κυκλοφορίαςΣκεφτείτε τα λεωφορεία Πετραλώνων και Βοτανικού, και το βασικότερο! τους κατοίκους της περιοχής που έχουν αυτοκίνητα!
    Υ.Γ.Καθαρση της Ερμού και Αθηνάς (και της πλατειας ηρώων στου Ψυρρή) απο την βραδυνη πιάτσα ταξί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. :)

    Ναι, μπορώ να φανταστώ καλύτερη βόλτα. Αυτή που κάνω ως πεζή για δεκαετίες τώρα στα πεζοδρόμια της Αθηνάς και δεν έχω κανένα πρόβλημα να θαυμάσω την ομορφιά της, τα νεοκλασικά, την Ακρόπολη, τους ανθρώπους του συγκεκριμένου δρόμου, τους εμπόρους του συγκεκριμένου δρόμου, τα λεωφορεία που μεταφέρουν ένα μεγάλο αριθμό γερόντων και λοιπών ανθρώπων στην κεντρική αγορά της πόλης για να αγοράσουν τα τρόφιμά τους. ΠΟτέ μα ποτέ, δε με ενόχλησαν τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ούτε κανέναν άλλον που ζει, εργάζεται και κυκλοφορεί σε αυτό το δρόμο συστηματικά.

    Το να κυκλοφορείς με ποδήλατο είναι πολύ όμορφο. Δεν είναι όμως υποχρεωτικό. Η πλειοψηφία του κόσμου δεν μπορεί. Καποιοι άλλοι μπορεί να μη θέλουν να κυκλοφορούν μ'αυτόν τον τρόπο. Έχει και κάποια πρακτικά προβλήματα. Μπορεί να μένουν μακριά και να μην αντέχουν να κάνουν μεγάλες διαδρομές με το ποδήλατο, μπορεί να χρειάζεται να κουβαλήσουν κάτι ογκώδες, μπορεί να θέλουν να φοράνε τακούνια, μίνι, μπορεί να κρυώνουν ή να βρέχει, μπορεί απλά να μη θέλουν να γυμναστούν και να θέλουν να έχουν "κωλάρα", βρε αδερφέ. Δικαίωμά τους δεν είναι? Δηλαδή, εσείς θέλετε να πεζοδρομηθεί ο δρόμος για να γίνουν fit οι Έλληνες? Εξάλλου το να παίρνεις το αυτοκίνητό σου, δεν είναι παράνομο, την τελευταία φορά που τσέκαρα. Ίσα ίσα που λύνει πολλά προβλήματα και γι'αυτό το αγοράζει ο κόσμος τις τελευταίες δεκαετίες και δεν έχουμε μείνει στις άμαξες. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι δεν είναι το αυτοκίνητο το πρόβλημα.

    Και στην τελική, αλλάζουμε κάτι όταν έχει κάποιο πρόβλημα. Στην οδό Αθηνάς εγώ δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα. Εσείς βλέπετε. Προφανώς, είναι ζήτημα διαφορετικών ορισμών για την "ομορφιά", την "επιτυχία" ή "αποτυχία" μιας παρέμβασης, του τι καθστά "καλύτερη" μια βόλτα και για ποιον κλπ κλπ. Ο καθένας έχει την απόψή του και έχει δικαίωμα να τη λέει. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. indeed a joy to see - a deep bow in respect of the photography.

    daily athens

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. un (presque) Français à Londres,Μαΐου 20, 2010 1:43 μ.μ.

    - Το να οδηγείς όπου θες (και ακόμη περισσότερο να παρκάρεις) δεν είναι δικαίωμα (ακόμα κι όταν βρέχει)
    - Με τακούνια, με mini, στραβοί και με ο,τι άλλο κουσούρι, όλοι χωράνε στο metro/ηλεκτρικό
    - Σίγουρα έχεις την άποψη σου και καλά κανεις και την εκφράζεις, απλώς ελπίζω να περάσει η δικη μου και να γίνει όσο περισσότερο γίνεται εκτεταμένη πεζοδρόμηση ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κι εγώ θα ήθελα να δω την Αθηνάς πεζοδρομημένη. Ο τρόπος που θα μετέβαλλε αυτή η πεζοδρόμηση την Αθηνάς είναι απλά σύμφωνη με την αισθητική μου. Η παρούσα κατάστασή της δεν είναι.

    Γενικά είμαι υπέρ δράσεων που θα δυσχέραιναν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο. Για λόγους δημόσιας υγείας κ ασφάλειας των πεζών κ των οδηγών, εθνικής οικονομίας, αισθητικής και ποιότητας ζωής. Αν η καθημερινότητά κάποιου συνδέεται με το κέντρο, ας μείνει στο κέντρο. Το κέντρο της Αθήνας έχει γίνει Ντουμπάι, υπό την έννοια μόνο ότι αποτελεί ένα χώρο χωρίς πολίτες. Μόνο διερχόμενους. Και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε στις δημοτικές εκλογές και στα πεπραγμένα των δημάρχων.

    Κι όσο λιγοστεύουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους τόσο μπορούν να βελτιώνονται οι μετακινήσεις με ΜΜΜ μη σταθερής τροχιάς.

    Κι όσοι κρυώνουν, ντυθούν καλύτερα. Και το δικαίωμα στα τακούνια, δε νομίζω ότι υπερτερεί του δικαιώματος σε μια καλύτερη ζωή (βλ. δημόσια υγεία κ ασφάλεια, εθνική οικονομία, ποιότητας ζωής). Και
    πραγματικά δε νομίζω ότι όσοι κατεβαίνουν στο κέντρο με το αμάξι το κάνουν μόνο όταν χρειάζεται να μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα.

    Κι ας γίνουν τα προάστια τα νέα χωριά. Να μένουν εκεί οι συνταξιούχοι γονείς μας. να πηγαίνουμε τα ΣΚ και στις γιορτές να τους βλέπουμε.

    Τι δουλειά έχω να μένω στα ΒΠ, όταν η δουλειά μου, η σχολή μου, η κοινωνική ζωή μου, όλα συμβαίνουν στο κέντρο; (μα φυσικά γιατί δεν έχω τα λεφτά να φύγω από το σπίτι των γονιών μου)

    (συγνώμη για το σεντόνι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπορεί η βόλτα να είναι καλή, αλλά η Αθηνάς, υπήρξε πάντα ένας εμπορικός δρόμος, και μάλιστα εμπορικός όχι για σινιέ συνολάκια, αλλά για κάθε είδους καθημερινά αγαθά. Ουσιαστικά αποκλείοντας τα αυτοκίνητα, πνίγεις την εμπορική χρήση και διώχνεις τη ζωή από το κέντρο.
    Δεν οδηγώ και δεν έχω αυτοκίνητο, αλλά δε θεωρώ την εκδίωξη των ατοκινήτων από το κέντρο λύση, η (επι)τήρηση του νόμου για τη στάθμευση και την πορεια (φανάρια κτλ) προστατεύει και τους πεζούς και τη ζωή στο κέντρο. Και η βόλτα σε ένα σωστό πεζοδρόμιο είναι υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το να οδηγείς όπου θες, φυσικά και είναι δικαίωμά σου. Δε θυμάμαι να χρειάζεται να πάρεις την άδεια κανενός. Για το παρκάρισμα, είναι άλλο θέμα. Μετρο/τρένο δεν έχει σε όλες τις περιοχές. Ή τη νύχτα. Ας φτιάξουμε πρώτα ένα δίκτυο μετρό όπως στις άλλες μεγαλουπόλεις και μετά το ξανασυζητάμε. Φυσικά και ελπίζεις να περάσει η άποψή σου. Εξάλλου, αν ισχύει το nick σου, καταλαβαίνω γιατί σε ενοχλεί η διέλευση αυτοκινήτων στην Αθηνάς. Τη ζεις κάθε μέρα και απηύδησες ;)

    Στις άλλες πρωτεύουσες, συνυπάρχουν και οι δρόμοι με τα αυτοκίνητα και τα ΜΜΜ (πολύ πιο διευρυμένα? από τα δικά μας). Και ο καθένας παίρνει ό,τι του αρέσει/τον βολεύει. Εδώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η διαμάχη και η προσπάθεια επιβολής του ενός τρόπου έναντι του άλλου. Σώνει και καλά να κάνουν όλοι ποδήλατο.

    Τελοσπάντων, όσοι άνθρωποι, τόσες απόψεις. Μπορούμε να διαφωνούμε μέχρι αύριο αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θα μας ρωτήσει κανείς. Εξάλλου αρκετά καταχράστηκα τη φιλοξενία του athensville.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Περνώ καθημερινά χρόνια τώρα απ' την Αθηνάς και από πρώτο χέρι να σας ενημερώσω:
    - ΣΤην Αθηνάς κάνουν στάση μόλις 2 λεωφορεία, και μάλιστα αυτά τα μικρά το 035 της Κυψέλης και 100 που πάει Πεδίον Κολωνάκι. Έχουν χωρητικότητα 20 άτομα και δεν έχουν και συχνά. Άρα οι γέροντες που κατεβαίνουν για τα ψώνια τους εξυπηρετούνται ΗΔΗ συγκοινωνιακά περπατώντας μέχρι τον κόμβο της Ομόνοιας ή και το Μετρό Μοναστηράκι.

    Επίσης στην Βαρβάκειο έχει τις καλύτερες τιμές της Αθήνας, κατεβαίνει η φτωχολογιά και ψωνίζει και δεν κυκλοφορεί με ταξί απ' ότι έχω υπόψιν.

    Πεζοδρόμηση = Όχι κυκλοφορία αυτοκινήτων (Οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι θα μείνουν στη θέση τους). Λοιπόν σε τι σε χαλάει να υπάρχει άπλα και να μην ακους την εξοντωτική φασαρία των αυτοκινήτων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έλεος πια μ' αυτή την περιφρόνηση και απαξίωση όσων μένουν πιο βορειότερα από το τέρμα Πατησίων! Δεν είναι όλοι παροπλισμένοι συνταξιούχοι, ούτε χοντροκώληδες ούτε αδιάφοροι καλοζωϊσμένοι μεγαλοαστοί! Είναι άνθρωποι σε παραγωγικές ηλικίες, με ανησυχίες και ενεργοί πολίτες, που έτυχε ή διάλεξαν να ζουν λίγο πιο μακριά -δεν έχουν το μονοπώλιο του "ψαγμένου" μόνο όσοι ζουν στο κέντρο και είναι κάτω των τριάντα πέντε. Συγνώμη για το ύφος, αλλά το τελευταίο αφ' υψηλού σχολιάκι ήταν one too many. Ίσως όταν θα αποκτήσεις λεφτά για να φύγεις από το σπίτι των (συνταξιούχων; σε τόσο νεαρή ηλικία;) γονιών σου, να έχεις λιγάκι μεγαλύτερο δικαίωμα δια να ομιλείς.
    Κρίμα, γιατί έσπευσα να γράψω πρώτη πρώτη ένα μονολεκτικό σχόλιο ευχαριστώντας τον Athensville για το χάρμα οφθαλμών που μου χάρισε, και κατέληξα να νευριάσω.
    Κι εγώ ζητώ συγνώμη για την κατάχρηση και σταματώ εδώ. Δηλώνω δε ότι δεν πρόκειται να απαντήσω σε κανενός είδους επίθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. τι κανει λιγο χρωμα στο γκριζο τοπιο......
    προταση εκτος απο την πεζοδρομηση που συμφωνω να χρωματιζεται η ασφαλτος (γινετε?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τι ωραίες φώτος,
    τι ωραίο δέντρο.
    Love u Athens(ville)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. uperoxes fwtografeies!! :)
    love athens..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αχχχχχχχχ μου'χει λείψει η Αθήνα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αγαπητέ/ή athensville, αν λες ότι από την αθηνάς περνάνε μόνο 2 λεωφορεία (ενώ στα πρόχειρα μπορώ να σου απαριθμήσω τουλάχιστον 5) και μάλιστα εξισώνεις τον αριθμό των καθισμάτων με τον αριθμό των στριμωγμένων σαν σαρδέλες επιβατών και από πρώτο χέρι κιόλας (!!!), τότε πραγματικά ισχύει αυτό που έγραψες ότι "περνάς" από την αθηνάς (δηλ. περαστικός) και ειλικρινά, δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω. Θα πω συγχαρητήρια για τις φωτογραφίες σου, που είναι υπέροχες. Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. geia pes poia einai AA mou?
    to 049, 227 striboun sthn Sofokleous, den ftanoun kan sthn agora

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αυτά που είπες, συν τα 025, 026, 027.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Το δενδρο αυτό υπάρχει και στην Ν. Σμύρνη.Όποιος κατέβει βόλτα με το τραμ θα το δει κατά μήκος της Ελ. Βενιζέλου και είναι πανέμορφο.(Η δενδροφήτευση έγινε με τα έργα του τραμ πριν από την Ολυμπιάδα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. λατρευω την αθηνας, ειναι ενας δρομος βγαλμενος απο το σινεμα, ναι θελει πεζοδρομηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Χακαραντα!!! Μη σας μπερδευει το j. Στο Μεξικο το εχουν και για κοριτσιστικο όνομα, μια -πολυ ομορφη- φιλη μου λεγεται ετσι. Μαγεια, πολυ ωραιες φωτογραφιες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. We have those Jakaranda trees all over Los Angeles. They do very well in Mediterranean climates like Greece and California - although they are messy when the flowers fall. They also grow very fast, and are evergreen - Athens should plant them everywhere!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. δεν τις λες και σημαντικες γραμμές, πάλι για τα μίνι λεωφορειάκια μιλάμε που καταλήγουν στον άδειο τόπο του Ελαιώνα.

    Τελος πάντων, μόνο πρακτικά ανάπηροι δεν μπορούν να προσεγγίσουν την Βαρβάκειο Όλοι περπατώντας απ' τους μεγάλους δρόμους και την Ομονοια φτάνουν εκεί.

    Πεζοδρόμηση, κι άντε, για σένα ΑΑ, να αφήσουμε κανένα μίνι λεωφορείο να περνά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Λίγω χρώμα είναι πάντα ευπρόσδεκτο στην ασπρόμαυρη ζωή μας... Ευχαριστώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Πολυ ωραίες φωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. πολυ ομορφες φωτογραφιες. θελουμε 20 τετοιους δρομους να ηρεμησουμε λιγο (και μερικες γιαπωνεζικες κερασιες θα ελεγα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ...πεζόδρομος τώρα και η Αθηνάς και η Ερμού μέχρι την Ασωμάτων, γιατί όχι και η Κολοκοτρώνη??...

    υπέροχες εικόνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Κουτσουπιές λέγονται αυτά τα δέντρα και είναι υπέροχα! Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο σκούπισμα γιατί τώρα που αδειάζουν τα κλάριά, γεμίζουν τα πεζοδρόμια ανθάκια που γλιστράνε και λερώνουν πολύ. Κατα τα άλλα η όλη περιοχή εκεί γύρω θέλει λίγο "συμμάζεμα" (και όχι με την έννοια της σκούπας) και η αλήθεια είναι ότι ένας πεζόδρομος δεν αρκεί για να λύσει τα κοινωνικο-ουρμπανιστικά προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. μπραβο που βλεπεις την ομορφια εκει που αλλοι προσπερναμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Εγώ διαφωνώ με την άποψη ότι η Αθηνάς πρέπει αναγκαστικά να παραμείνει ο δρόμος της λαϊκής τάξης κλπ., να είναι γεμάτος δηλαδή εργαλιάδικα, κινέζικα και άλλα. Θα ήθελα να δω την Αθηνάς με πολύ πλατιά πεζοδρόμια και πολύ καλά καταστήματα. Έχει πολλές δυνατότητες ο δρόμος για να πουλάει εργαλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Υπεροχες εικονες! Εγω μενω σε αυτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Κουτσουπιές -λέγονται τα δέντρα. Αντέχουν, φυτέψτε τα παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Κουτσουπιές - στα μεγάλα φυτώρια του Μαραθώνα, πηγαίνετε, ζητήστε κουτσουπιά, 5 ευρώ η μία το μωρό και φυτέψτε!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Επειδή το ξανάγραψαν:
    Δεν προκειται για Κουτσουπιές

    Να οι Κουτσουπιές
    http://laspistasteria.wordpress.com/2008/05/11/cersis_siliquastrum/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. @ bernardina,

    επειδή δλδ δεν μου φτάνει ο μισθός για να μένω εκτός οικογενειακής εστίας, δεν έχω και τόσο δικαίωμα να μιλώ; Σε ποιες περιπτώσεις έχω το δικαίωμα να μιλώ και πόσο;

    Ξανασκέψου το.

    Επίσης, συγνώμη αν σε νευρίασα, αλλά πραγματικά δε βλέπω το γιατί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Μια και γράφουμε τα ίδια και τα ίδια, το ξανακάνω και εγώ…
    Η Αθηνάς δεν είναι ενας οποίος δηποτε δρόμος. Οποίος έχει μια, στοιχειώδη, μόρφωση πρέπει να προσέχει ΠΑΡΑ πολύ όταν γράφει σχετικά. Οι υπόλοιποι ας ονειρεύονται να βλέπουν το Ερεχθείο μέσα από την τζαμαρία ενός Mac Donald. Δεν είναι εύκολο να καταλάβει ο φουκαράς ότι ‘’η φυσική συνέχεια της Ιστορίας είναι η τωρινή’’. Τέλος πάντων, ο καθένας θα έχει ότι του αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. teleio post!!!

    blepei kaneis poso ilithioi einai oi designers tou bar 'kollegio' pou diafimizes prin liges meres, pou ekopsan ta dedra gia na baloun tenta.
    eides ti omorfia mporei na prosferei i fysh!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. τζακαράντα, λέγεται το δέντρο, έχω ζήσει κάποια χρόνια στην Πρετόρια της Νοτίου Αφρικής η οποία ονομάζεται "the purple city" αφού κατά τον Οκτώβριο (που είναι Άνοιξη εκεί) ολόκληρη η πόλη παίρνει ένα χρώμα μωβ από τις τζακαράντες http://dinos-art.blogspot.com/2009/11/blog-post_21.html

    όσο για την πεζοδρόμηση!!!είναι αυτονόητο... να γίνει επιτέλους....για πια πεζοδρόμια μιλάει κάποιος ότι μπορεί να περπατήσει...αυτά που είναι κατειλημμένα από τα περίπτερα;;;και τα διάφορα εμπορεύματα των μαγαζιών;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. ‘’η φυσική συνέχεια της Ιστορίας είναι η τωρινή’’ Τι εννοώ. Πριν δυόμισι χιλιάδες χρόνια όταν φτιαχνόταν ο Παρθενώνας σε κάποιο μαγαζί κοντά στην Αθηνάς κάποιος εργάτης θα αναζητούσε ένα καλέμι για την δουλειά του στον Βράχο της Ακρόπολης. Στους δρόμους που θαυμάζουν μερικοί ( να πούμε Ιλίσια Πεδία ή την αγαπημένη μου Reagent Street ?), οι τότε κάτοικοι θα σκαρφάλωναν στα δένδρα να μαζέψουν καρπούς για τροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. και εγώ το ιδιο έκανα,αλλα εις ματην...
    Κανειςδεν ηξερε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. http://photos.travelblog.org/Photos/25374/98427/f/642915-Jacaranda-Trees-in-Pretoria-1.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Καλό ήταν να απαγορευτεί η κίνηση αυτοκινήτων σε όλη την Αθήνα. Δε θα έχουμε κυκλοφοριακό πρόβλημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Και έγω συμφωνώμαζί σου, ίσως είναι καλό να σκεφτόμαστε λίγο παραπέρα άπο το ρομαντικό και ειδιλιακό. Μια πεζοδρόμηση στην Αθηνάς θα αλλιώσει το μοναδικό χαρακτήρα του δρόμου και θα τον μετατρέψει σε μια δεύτερη Ερμου. Θέλουμε πραγματικά άλλον ένα πεζόδρομο γεμάτο zara και replay?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Jacarandá,
    υπεροχη η Αθηνάς! παντα παντα!
    σαν να σε επισκεφθηκαν τα υψιπεδα της Βραζιλίας με τα ινδιάνικα guaraní ονόματα των δεντρων τους!
    μακαρι να μην γεμισει τραπεζοκαθίσματα το στρωμα των μωβ λουλουδιων..., καλυτερα αραια αυτοκινητα!, η Αθηνας ειναι η πιο ευκολα διαβασιμη, σε οποιοδηποτε σημειο της, λεωφορος της Αθηνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. "Ευτυχως επτωχεύσαμεν" και μαλλον θα την γλυτώσει η Αθηνάς απο την μετατροπή της (οπως συναγεται) εις αριστοκρατικόν βουλεβάρτον δια τας κυρίας με τας Καμελίας!.. Αστειακι κανω, αλλα συντασσομαι με εκεινους που θελουν να μεινει ως εχει !... Εξαλλου οσοι θελουν ησυχο πεζοδρομο υπαρχει και η Αιόλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Visit Johannesburg known as the greenest city in the world ---millions of Jacarandas. Also Pretoria.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Τελικά αν δεν βγάλουμε γκρίνια και μιζέρια σε κάποιο post δε μας πάει καλά η μέρα... έτσι παιδιά;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Kammia schesi me tis koutsoupies (pour echoun episis anthisi pantou stin Ellada). H Tzakarandes einai Akakies, mia aperanda megali oikogeneia dentron .


    Apithana dentra - sto Mexico ein gemati oli i poli!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Με αρκετά χρόνια καθυστέρηση είδα αυτές τις υπέροχες φωτο, που ομολογουμένως με άφησαν κατάπληκτο.. 43 χρόνια στην Αθήνα δεν έτυχε να δω ανθισμένη την Αθηνάς.. Είναι το υπέροχα φυτά Jagarada ή ελληνιστί Ιακαράνδες, υπήρχαν πάρα πολλά στην λατρεμένη μου Αμμόχωστο στην Κύπρο, σε διάφορα χρώματα, πορτοκαλί, βαθυκόκκινο, μωβ... Οι δρόμοι στην Αυστραλία και τη Νότια Αφρική είναι γεμάτοι με αυτά τα υπέροχα δέντρα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

H θλιβερή ιστορία του ιβίσκου