Βάλλεται η Πειραιώς!


Πειραιώς η αναβράζουσα. Στο Γκάζι στο τρίγωνο φιλέτο, σχεδόν έτοιμο το νέο θέατρο, "Απόλλων" νομίζω η ονομασία, και θα 'ναι και πολυχώρος φυσικά. Απλώς εδώ μάλλον θα το εννοούνε: δεν πήρανε οι άνθρωποι μια αποθήκη και ρίξανε δύο γυψοσανίδες, αλλά οι σιχαμένοι ιδιώτες φτιάξανε εξαρχής ένα μοντέρνο κτίριο, με τις καλύτερες προδιαγραφές για τέτοιους χώρους. Αλλοιώνουν βέβαια τον λαϊκό χαρακτήρα της Πειραιώς που είναι χαλάσματα και μάντρες κι εκεί κρύβεται η ψυχούλα της Αθήνας, ρετσίνα, κληματαριά και οθωμανική τουαλέτα, πγιοτικά και ταπεινά πράγματα. Ντροπή τους, προτιμούμε να ξυλιάζουμε και να πιάνεται ο κώλος μας στις αποθήκες, πως αλλιώς να νιώσεις τον Μπρεχτ;


Εκ προοιμίου οποιαδήποτε μπουζουκλερί είναι σιχαμένη και κακιά και αλλοιώνει τον χαρακτήρα της Πειραιώς με τις μάντρες, χαλάσματα, ρετσίνα, φορτηγατζήδες. Εδώ όμως έχουμε το αξιέπαινο να 'χουν φτιάξει μια καλαίσθητη πρόσοψη στη μπουζουκλερί που φυσικά και είναι σιχαμένη και κακιά και αλλοιώνει τον λαϊκό χαρακτήρα της Πειραιώς με τις μάντρες, χαλάσματα, σαφώς ψυχούλα. Τι ώρα στο Bios?

Σχόλια

  1. ωχχχ!!τι ειναι αυτο???πολυ ωραιο κτιριο!!η αναβαθμιση της περιοχης ειναι θετικη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. επειδή μένω στη περιοχή, έβλεπα αυτό που χτιζόταν στη θέση που είναι το "Ωδείο" καθώς και το νέο θέατρο. Δεν ήταν κρίμα τόσα χρόνια να βλέπουμε μια Πειραιώς στα χαλάσματα? Δε λέω να χτίζεται ότι να' ναι, αλλά αν είναι στη θέση των εγκατελειμμένων κτιρίων να χτίζονται νέα, καλόγουστα κτίρια (και να βρίσκει και δουλειά κάποιος κόσμος)τότε ναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...αυτό το χάλι που φτιάχνει η δημοτική αρχή ως πάρκινγκ στη διασταύρωση ιεράς οδού και πειραιώς δεν αλλοιώνει το χαρακτήρα?...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το πάρκιγκ δεν το φτιάχνει η δημοτική αρχή αλλά η Αττικό Μετρό-Υπουργείο Υποδομών, και είναι άκρως απαραίτητο στην περιοχή. Μπράβο, Athensville, σου αξίζουν συγχαρητήρια. Έτσι είναι. Υπάρχουν κάποιοι (δεν τους κατονομάζω, όλοι ξέρουμε ποιοι είναι) που για το μικροσυμφέρον τους πολύ ευχαρίστως ολόκληρη την Αθήνα θα την καταντούσανε με χαλάσματα, ερείπια και οθωμανικές τουαλέτες, και ύστερα από την Αθήνα, ολόκληρη την Ελλάδα. Να σταματήσουμε όσοι επενδύουν στη μιζέρια και στη δυστυχία. Δεν είναι παρά υποκριτές, φιλοτομαριστές και καιροσκόποι. Αυτή θα είναι η πραγματική επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το νέο αυτό κτήριο είναι πραγματικά εκτρωματικό (τώρα αν θες και λεπτομέρειες και για αυτό θα σου τις γράψω). Αλήθεια γιατί δεν βάζεις και φωτό από την άνοδο της Πειραιώς που φαίνεται τό άλλο "μισό του κτηρίου" που έγινε σε στυλ "παραδοσιακό"??? Εκεί να δείς εμορφιά. Πάντως καλύτερα οι αποθήκες του Φεστιβάλ Αθηνών παρά αυτό το κτήριο.

    Πάντως δεν έχω καταλάβει για πιο λόγο οι διαφορετικές απόψεις αντί να είναι αφορμή για συζήτηση και γόνιμο διάλογο γίνονται αντικείμενο λοιδορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδία πραγματικά τώρα βλέποντας την πρώτη φώτο δεν μπορώ να πω ότι μου φτιάχνει η διάθεση με αυτό το γκρίζο κουτί με τα κεκλιμένα εξογκώματα.
    Πραγματικά θα προτιμούσα και εγώ τις αποθήκες και τα παλιά εργοστάσια της Πειραίως, ανακαινισμένα παρά αυτό το 'πράγμα'.
    Γιατί και εγώ θέλω να ομορφήνει η Αθήνα αλλά να μην εκθιάζουμε και κάθε μ... που φτιάχνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό ειναι πιο γκρι και από την άσφαλτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κατ' αρχήν είναι θέμα γούστου.
    Εγώ το βρίσκω εξαιρετικό, και σε σχέση μάλιστα με την πλειοψηφία των κτιρίων στην Αθηνα (και συγκεκριμένα στην περιοχή) που είναι κακοσουλουπωμένα και κακοφτιαγμένα!
    Βάζε μέτρα σύγκρισης (δεν είμαστε Νέα Υόρκη α?) πριν μιλήσεις με τέτοιους χαρακτηρισμούς.

    Πες μας λοιπόν γιατί το θεωρείς εκτρωματικό; με απλά λόγια ε!

    κι επίσης δώσμου παραδείγματα "Νεοπλουτίστικων" και "κωστοπουλικών" κτίριων στο κέντρο της Αθήνας, έτσι να σε καταλαβαίνουμε και οι μη αρχιτέκτονες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επίσης το κτίριο αδικείται απ' την φωτογραφία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. στεφανος αλεξιουΦεβρουαρίου 03, 2010 9:53 μ.μ.

    ego the tha miliso me logia alla me eikones... sou atniparavallo tin eikona tis ethnikis asfalistikis sti syggrou i tin texnopoli dipla se ayto to ktirio, gia na min miliso gia to neo mouseio mpenaki ligo pio kato...

    to zitima den einai na arkoumaste se metriotites...i athina exei gemisei apo kitsates polykatoikies tis periodou 80-90...ta perithoria gia na synexisoun ta adiafora i metrios omorfa ktiria einai liga...

    giati den ksekinane me anakainiseis stin peiraios, me afairesi kakogouston tampelon, kai meta oi diaforoi ergolavoi as asxolithoyn kai me to naxtizoun nea ktiria.

    to oti den eisai arxitekton de s afairei to dikaioma tis aisthitikis apopsis...sigoura omos (epidi oute ego eimai arxitekton) tha eprepe na akous me perissotero sevasmo kapoion poy to exei "spudasei" to antikeimeno... oso akadimaiko kai dithen kai an akougetai ayto. (kai xoris na dino to alathito stous arxitektones mono k mono logo titlou)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. στεφανος αλεξιουΦεβρουαρίου 03, 2010 9:58 μ.μ.

    μπουζουκια ειναι και το αθηνων αρενα, μπουζουκια και το ρεξ...νομιζει κανεις πως συγκρινονται με το ωδειον?

    και εδω ειναι που εισερχεται η εννοια της ενταξης στο περιβαλλοντα χωρο. το γκριζο κτιριο ισως και να ταιριαζε πολυ καλυτερα στην ιερα οδο, οπως και το ωδειον σιγουρα θα ταιριαζε πολυ καλυτερα στιν ανοδο της κηφισιας. οσο για την ανοδο πειραιως δε θα ταιριαζε πουθενα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ως προς το "Νεοπλουτίστικων" και "κωστοπουλικών" αν και σου απάντησα και στο προηγούμενο πόστ θα σου πώ και τώρα. Όλα αυτά τα δήθεν loft που στεγάζουν την ανάγκη του νεόπλουτου Έλληνα να νοιώσει λίγο Νεοϋορκέζος ή έστω λίγο Παπακαλιάτης και τα αντίστοιχα τρεντο μπάρ που στεγάζουν το όνειρο του μέσου νεολαίου της ανώτερης αστικής τάξης να το παίξει alternative.

    Όσο για το κτήριο, δεν είναι θέμα μόνο αισθητικής (τουλάχιστον για όσους σπουδάζουμε αρχιτεκτονική).

    Το κτήριο βρίσκετε σε ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος τριγωνικής κάτοψης οικόπεδο του οποίου το σχήμα αγνοεί επιδεικτικά όχι από άποψη αλλά επειδή μοιάζει να έχει έρθει φορεμένο από κάπου αλλού.
    Το κτήριο δημιουργεί ένα ισχυρό μέτωπο στην Πειραιώς και ολόκληρο το τμήμα της πόλης που βρίσκεται απέναντί του αντί να είναι ανοικτό και να επικοινωνεί με αυτό. Τώρα αν αυτό γίνεται για λόγους ακουστικής λόγω της λειτουργίας του, αυτό ίσως σημαίνει ότι θα έπρεπε να διαλέξουν ένα άλλο οικόπεδο.
    Στο κτήριο δεν είναι εμφανείς οι λειτουργίες του, δεν είναι εμφανείς οι προσβάσεις του, ολοκληρώνεται με την κατασκευή στην δυτική και βορειοδυτική του όψη με 2 κάκιστες απομιμήσεις πέτρινων κτηρίων (αυτό απορώ γιατί το αφήνεις ασχολίαστο), το κτήριο στέφεται από μία κατασκευή από λαμαρίνα (στέγαστρο;;;) που και από αισθητικής απόψεως να το δείς πάλι δεν κολλάει με τίποτα.

    Όλα αυτά που είναι μερικά μόνο πράγματα στα γράφω λίγο βιαστικά και ίσως κακώς μιας και το κτήριο δεν έχει ολοκληρωθεί, και ίσως όχι τόσο καλά διατυπωμένα (ποτέ δεν ήμουν και ιδιαίτερα καλός στο γράψιμο). Μάτι καλό έχεις όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες σου, οπότε ρίξε μια ματιά στην Τεχνόπολη να δείς διαφορά στην ποιότητα των χώρων, την σχέση τους με το υπάρχον δομημένο περιβάλλον, τους υπαίθριους χώρους κλπ και πιστεύω θα καταλάβεις και μόνος σου γιατί αυτό το κτήριο είναι κακής αρχιτεκτονικής.

    Όπως είπε και ο προηγούμενος σχολιαστής, δεν είπε κάποιος πως ως μη αρχιτέκτων δεν έχεις δικαίωμα γνώμης, ούτε πως οι αρχιτέκτονες έχουν όλοι πάντοτε δίκιο. Μου κάνει όμως λίγο εντύπωση ο τρόπος που διαφωνείς ή μάλλον δείχνεις να ενοχλείσαι με όσους διαφωνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. • stefane "tha eprepe na akous me perissotero sevasmo kapoion poy to exei "spudasei" to antikeimeno..."
    Tha eprepe san synadelfos na mhn xarakthrizei to ktirio ektrwmatiko, mporei na mhn tou aresei alla an mh ti allo as anagnwrisei oti to xei ftiaxei anthropos pou ap' oti blepw xerei apo synthesi.

    • mahler moy ti sygkrinoume: h texnopoli ftiaxtike 100 xronia prin se xorafia, ara eixe apla na kanoun oti itheloun.
    Edw dothike ston arxitektona ena oikopedo mikro kai idiaiterou sxhmatos kai tou zhthse na xwresei enan polyxwro. Baze ki aytes tis parametrous, pou sigoura tha xeis synanthsei sthn poreia soy, gia na apaxiwneis toso eykola mia douleia.

    Emena to ktirio m' aresei, den einai bary ston xwro. H prosbasi tha nai safesteri otan pesoun oi lamarines, kai tha einai apenanti aktirbws ap' thn eisodo ths texnopolhs, Tha deis pws tha anoixei o xwros. Epishs o petrinos toixos pisw m' aresei (opws kai h megalh xylinh porta) kai einai anafora sto progenestero ktirio rhmadio, poy to mono poy eixe meinei orthio htan mono enas omoeidhs toixos.

    • Epishs ta loft kai ta bar se enoxloun oxi san arxitektonikh alla san stash zwhs twn enoikwn/thamwnwn. Ara exeis proktalhpseis pou ephreazoun thn matia sou. Egw prospathw na mhn exw kamia otan krinw kati. Isws ayth einai h diafora sthn optikh mas.

    Ki epishs se ti exoun ypobathmizoun kai katastrefoun thn aristi polh mas ta loft? Antipatheis tous exontes?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ώραία λοιπόν. Ο καθένας έχει την δικιά του άποψη. Και το κτίριο δεν έχει τελειώσει ακόμα για να το κρίνουμε...
    Αλλα ελπίζω να αλλάξει το χρώμα αυτό..
    Πες μου athensville σε εκφράζει το γκρίζο; Εμένα μου θυμίζει τον γκρίζο ουρανό της Β.Ευρώπης...καμία σχέση με την ηλιόλουστη πόλη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @athensvill
    η ποιότητα του χώρου και η καλή σχέση δεν έχει να κάνει με το μέγεθος του οικοπέδου. Μπορείς να βρείς καταπληκτικής αρχιτεκτονικής κτήρια σε ελάχιστο χώρο και με άψογη σχέση με το περιβάλλον τους (αστικό ή φυσικό).

    Όσο για το κτήριο, για να είμαστε σωστοί και να μην κρίνουμε μόνο τα της εξωτερικής εμφάνισης, θα έπρεπε να έχουμε και τα αρχιτεκτονικά σχέδια για να μιλήσουμε καλύτερα.

    Όπως και να έχει συνεχίζεις να μην λές κουβέντα για τα "πέτρινα" της πίσω όψης και κάτα πόσο σε εκφράζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. περισσοτερα νεα για την πεζοδρομηση της αθηνας μηπος εχετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επειδή διαβάζω συχνά αρχιτέκτονες να εκθειάζουν την Τεχνόπολη και με αφορμή τα χαρακτηριστικά που ανέδειξε ο Μάλερ ως "κακή αρχιτεκτονική" για το κτίριο που προβάλλεται στο ποστ θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής. Πρώτον η τεχνόπολη ως εκθεσιακός χώρος-λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφατη έκθεση για την Ανθρώπινη μορφή στην Τέχνη, είναι ΛΑΘΟΣ...ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ. Δεν πληροί καμία προδιαγραφή σύγχρονου εκθεσιακού χώρου, καταρρακώνει την έννοια της συνέχειας σε ένα εκθεσιακό γεγονός δεν προσφέρεται για ζωγραφική και γλυπτική σίγουρα, για video art δυσκολα και πραγματικά το κτίριο στο οποίο στοιβάξανε τους πίνακες όλων των "νέων" καλλιτεχνών -αυτό με τους πολλούς εμφανείς σωλήνες-θα μπορούσε να φέρει τον τίτλο Νο Use Whatever Building. Οι προσβάσεις στην Τεχνόπολη, είτε από το πλάι είτε από πίσω στην Ιερά είναι ασχεδίαστες, αμήχανες και κυρίως κακοδιαχειριζόμενες αφού συνέχεια κόβουμε χιλιόμετρα για να ανακαλύψουμε πως μια από τις δύο είναι κλειστές.
    Όσον αφορά το συναυλιακό του χώρο, να χαρώ εγώ πλαστική καρεκλίτσα στη σειρά κατειλλημμένη από την κάθε άκυρη γιαγιά πχ στη βραδιά για το Τάνγκο το καλοκαίρι, με ΚΑΜΙΑ δυνατότητα θέασης από μακριά της σκηνής μόλις σκάσουνε 5 όρθιοι, διότι φυσικά δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΙΚΑ κατασκευασμένη λόγω υποβάθρου , άρα τι νόημα έχει να γίνονται οι λαϊκές-τζάμπα εκδηλώσεις εκεί...Να μη μιλήσω για τα γόνατα των φίλων χορευτών -συγχορευτών που καταστρέφονται σε κάθε Γιουθ Φέστιβαλ από τις κρούσεις στα απαράδεκτα βιομηχανικά δάπεδα που και καλά προσφέρονται για μοντέρνες παραστάσεις ...
    Κτίριο μπενάκη.. Όλα οκ, σούπερ κτίριο κτλ, ...ναι ΓΙΑΤΙ; Ποιος ο λόγος να κατασκευάσεις ένα αίθριο -στην Ελλάδα και όχι στην Ιαπωνία- που καμία σχέση δεν έχει με το καφέ, τραπεζάκια ποτέ δε βγαίνουν έξω, και ακόμα πιο σημαντικό αν πήγατε στην έκθεση του Τσαρούχη, με ποια λογική σε ένα τόσο γκράντε μουσείο, οι προβολές γίνονται σε δυο κουβουκλιάκια στα οποία εισέρχεσαι κάθετα (;;;;) σε ράμπα φάρδους ικανού να περπατήσουν το πολύ 2 άνθρωποι πλάι πλάι.. πάνω στο βασικό άξονα συνέχισης της έκθεσης στο ισόγειο. Μέχρι και το Μουσείο Γουλανδρή στην Άνδρο έχει προνοήσει για τις προβολές του με καλύτερο τρόπο...
    ΄Εχω απογοητευθεί πραγματικά με την προχειρότητα με την οποία επιλέγονται καποια κτίρια και κάποιες παρεμβάσεις ως σούπερ παραδείγματα προς μίμηση από τους αρχιτέκτονες, που γενικά παντού και πάντα σφάζονται αυτιστικά για το ποιος έχει μελετήσει καλύτερα και στην πλειοψηφία τους ξεχνάνε πως ούτε καν στην Αθήνα, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, δεν ενδιαφερόμαστε για το ποιος ζει και ποιος επηρεάζεται μέσα στα κτίρια, ποιος κατ'ουσίαν μπορεί να κάνει τη δουλειά του ΚΑΛΥΤΕΡΑ μέσα σε αυτά, και όχι όπως "φαντάζονται" τη δουλειά του με μικροδιορθώσεις οι διάφοροι "σίγουροι" σχεδιαστές και αρχιτέκτονες που καλώς ή κακώς-η δουλειά τους είναι-να πειραματίζονται μέχρι τελικής πτώσης και όχι να προσκυνάνε και να αντιγράφουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Σοφία
    αναφέρομαι στην Τεχνόπολη ως βιομηχανικό κτιριακό σύνολο για να μιλήσω για της αρετές της και όχι σαν εκθεσιακό ή συναυλιακό χώρο.

    Επίσης, ποιός μίλησε για μίμηση?
    Αρχιτεκτονική δεν υπάρχει στην μίμηση αλλά στην έμπνευση.

    Επίσης, ποιός είπε ότι το Μουσείο Μπενάκη είναι το καλύτερο δείγμα αρχιτεκτονικής? Επειδή όμως δεν είναι φτιαγμένο από την αρχή σε κενό οικόπεδό (όπως το κτήριο που φωτογράφησε ο Athensville) αλλά επανάχριση παλαιάς αντιπροσωπείας αυτοκινήτων από την οποία κρατήθηκε ο φέρον οργανισμός, υπάρχουν άλλοι περιορισμοί και άλλος τρόπος αξιολόγησης αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Μαhler76

    Αντιλαμβάνομαι τη διαφοροποίηση που επισημαίνεις ως προς τη θεώρηση της Τεχνόπολης, όμως αν δεν κάνω λάθος πλέον δεν αποτελεί βιομηχανικό κτηριακό συνολο, αλλά εκθεσιακό-συναυλιακό και λοιπών παρεμφερών χρήσεων χώρο...Άρα, με προβληματίζει το κάτα πόσο είναι ουσιαστική μια τέτοια κριτική ματιά απέναντι στις αποκαταστάσεις, όταν παραβλέπεται -σχετικά -το ενδιαφέρον της πολιτιστικής και χρηστικής βιωσιμότητας του χώρου.

    Οσον αφορά τη μίμηση, πράγματι αναφέρομαι στη μίμηση, όχι την απομίμηση, δηλαδή την "κλεψιά" λόγω βαρεμάρας. Η μίμηση αποτελεί πρωτογενές ανθρώπινο ένστικτο αναγνώρισης σχέσεων, σχημάτων και μορφών οικείων που παραπέμπουν στο "καλό" και στην αποφυγή των αντιθέτων...Δεν κατηγορώ προφανώς για την αναπόφευκτη μίμηση, απλά προβληματίζομαι σε σχέση με το γενικευμένο "καλό" που μιμείται η σύγχρονη(;) ελληνική αρχιτεκτονική, έχοντας υποστεί -υπό άλλη μορφή- κι εγώ το λασποντους του λεκορμπυζιέ και του μοντερνισμού..

    Γνωρίζω το ιστορικό του Μπενάκη, ομολογώ είσαι σχετικά νεφελώδης ως προς την ποικιλλία στα εργαλεία αξιολόγησης της αρχιτεκτονικής που εφαρμόζονται-μάλλον οι γνώσεις μου είναι ανεπαρκείς, όμως δε βρίσκω το δεδομένο ενός υπάρχοντα σκελετού να δικαιολογείτη μη λειτουργικότητα ενός αιθρίου και την απόφαση για προβληματικές εξέδρες προβολών...Όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Σοφία
    Το κτιριακό συγκρότημα της Τεχνόπολης (που κακώς κολλήσαμε την συζήτησή μας σε αυτό) μπορούμε κατά την γνώμη μου να το κρίνουμε και πέρα από το πόσο λειτουργικό καθίσταται από τις εκάστοτε σημερινές χρήσεις που του "φορούν", διότι πρόκειται για ένα διατηρητέο ιστορικό σύνολο κι αυτό του δίνει μιαν αξία μέσα στο χρόνο που ξεπερνά το σήμερα.
    Όσο για την αρχιτεκτονική και κατασκευαστική του ποιότητα αυτή θα υπήρχε ακόμη κι αν δεν είχε καμία χρήση σήμερα, όπως την έχει κι ένα νεοκλασικό το οποίο δεν έχει πλέον κατοίκους.

    Σε ότι αφορά το Μουσείο Μπενάκη, φυσικά και δεν λειτουργεί το αίθριό του, διότι τα αίθρια ήταν χώροι στους οποίους στρέφονταν (διαχρονικά) τα εσωτερικά των υπολοίπων δωματίων ενός κτηρίου. Το συγκεκριμένο αίθριο ήταν ο αποθηκευτικός χώρος των αυτοκινήτων και λογικά οι υπόλοιποι χώροι δεν στρέφονταν προς αυτόν. Κατά την γνώμη μου, το βασικό του λάθος ήταν η επιλογή του χώρου από τους υπευθύνους και η απόφασή τους για επανάχριση του κελύφους αντί της κατεδάφισης του και της δημιουργίας ενός εξαρχής νέου κτηρίου. Τώρα για ποίους λόγους έγινε αυτό δεν το ξέρω ούτε μπορώ να κάνω υποθέσεις.
    Από την στιγμή όμως που η αρχιτεκτονική έγινε βάσει αυτών των περιορισμών (της επανάχρισης κυρίως) πρέπει να την κρίνουμε με άλλο μάτι από ότι αν κατασκευαζόταν από το μηδέν.

    Γενικά, επειδή η αρχιτεκτονική είναι Τέχνη και Επιστήμη μαζί τα κριτήριά αξιολόγησής της δεν είναι ποτέ τόσο αυστηρά όσο σε άλλες επιστήμες. Άλλωστε η Αρχιτεκτονική δεν έχει να κάνει μόνο με το κέλυφος προς εξέταση αλλά και τις λειτουργίες της, την σχέση με την πόλη και τους ανθρώπους της και πολλά άλλα, με κάθε ένα από αυτά να βαρύνει ανάλογα την περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μια απορια...εν τελει αξιολογειτε θετικα ή αρνητικα το μουσειο μπενακη για την Αθηνα? μια συνισταμενη εκτιμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Ανώνυμος
    ΠΑΡΆ τα αρνητικά σου ως αρχιτεκτόνημα γνώμη μου είναι ΘΕΤΙΚΑ, διότι ως πολιτιστικό ίδρυμα επιτελεί αρκετά σημαντικό έργο με ενδιαφέρουσες εκθέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Μahler, @Ανώνυμος
    Για να μην παρεξηγούμαι, φυσικά και θεωρώ το Μπενάκη της Πειραιώς μια πολιτιστική όαση σε πολλά επίπεδα για την πόλη. Και παρά τις επισημάνσεις παρά πάνω, και σαν αρχιτεκτονική ματιέρα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
    Όσο για την Τεχνόπολη, χωρίς να συμφωνώ τόσο με την τοποθέτηση του Μahler76, έχοντας να αντιπαραθέσω σε κάποια άλλη καταλληλότερη περίσταση, άλλες αποκαταστάσεις ιστορικών συνόλων με ..απλά μαγική αξιοποίηση των χώρων, πρέπει να ομολογήσω πως το φωτεινό κόκκινο τοπόσημο της αθηναϊκής νύχτας αρκεί για να πιστεύουμε ακόμα και οι πιο δύσπιστοι πως προχωράμε, όσο κλισέ και αν ακούγεται.
    Για το Ωδείο, χωρίς να έχω αντιληφθεί ακριβώς πως θα ολοκληρωθεί,συγκρατούμαι, αλλά δεν μπορώ να πω πως ευφραίνομαι κιόλας..Με σκέφτομαι να περπατάω νύχτα κατεβαίνοντας την Πειραιώς και σκέφτομαι πως η εσωστρέφειά του δε μου δημιουργεί καθόλου την αίσθηση του οικείου που αναμένω πως και πως να αποκτήσει η Πειραιώς κάποια μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

Γέμισε μωβ η Αθηνάς

Στα προσφυγικά της Κοκκινιάς