Αθήνα - Αττική 2014


Φρέσκο απ' την πηγή της χαράς. Παρουσιάστηκε σήμερα το πρωί, στο πανέμορφο, και εσωτερικά, Μέγαρο Μελά της Πλατείας Κοτζιά, το πρόγραμμα αναπλάσεων "Αθήνα Αττική 2014". Θα φυλαχτεί το δάσος, το περιβάλλον της Αττικής κλπ, και στα της γειτονιάς μας ανακοινώθηκε:
- Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, θα κυκλοφορούν μόνο τραμ, ποδήλατα, πεζοί.
- Πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας,
- Αναβάθμιση περιοχής Πλ. Θεάτρου, Ευρυπίδου "δρόμος των μπαχαρικών"
- Ανάπλαση πλατειών Αγ. Παντελεήμονα, Αγ. Νικολάου, Αττικής.
- Αναβάθμιση Πειραιώς
- Ανάδειξη Ακαδημίας Πλάτωνος
- Δημιουργία ποδηλατόδρομου Κηφισιά-Φάληρο (από 'κει συνέχεια ως Λιμανάκια Βουλιαγμένης)
- Ανάπλαση Φαληρικού όλμου
- Πάρκα σε Γουδή, Ιλίσια και Ελληνικό
- Αποξήλωση διαφημ. πινακίδων
- Ζωγραφική τυφλών όψεων κτιρίων
- Εξασφάλιση προτεραιότητας στα δημόσια μέσα μεταφοράς
- Eπέκταση Τραμ σε Πανεπιστημίου/Πατησίων και μονοδρομήσεις Πατησίων, Αχαρνών
- Στόχος 30%-50% λιγότερα αυτόκινητα
- Πράσινες ταράτσες - βιοκλιματικά κτίρια
- Αθήνα x4: Eνοποιήσεις 4 οικ. τετραγώνων, δημιουργία χώρων πρασίνου στα σταυροδρόμια τους (φανταστικό, ΕΠΙΚΡΟΤΩ!)

Ομιλία Τ. Μπιρμπίλη και Powerpoint παρουσίαση

Ακολουθούν φωτογραφημένα αποσπάσματα απ' το πλήρες πρόγραμμα (κλικ στις φωτο για μεγεθυνση)

Σκοποί του προγράμματος


Ποδηλατόδρομοι

Πανεπιστημίου reloaded

Βασ. Όλγας



Ακαδημία Πλάτωνος

Άγιος Νικόλαος


Άγιος Παντελεήμονας


Πλατεία Αττικής


Αναβάθμιση Πειραιώς

Τυφλές όψεις

Πλατεία Θεάτρου



Το σύνολο των δράσεων






Σχόλια

  1. ωραία να τα διαβάζουμε όλα αυτά.
    μακάρι κ να γίνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. elpizw na ginoun, kai na ginoun swsta!

    k episis, na mi mas kostisoun xrysa. dioti ta lamogia karadokoun. exw xasei kathe empistosyni se diafani kai swsti diakibernisi s' auto ton topo.

    mexri telikou apotelesmatos, krataw tin elpida.

    xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η ζωή μέσα απ'τα μάτια του αρχιτέκτοναΙουνίου 14, 2010 3:41 μ.μ.

    Ευχαριστώ το athensville, το αναδημοσίευσα, αλλά γιατί βρε παιδιά είναι όλα τόσο δύσκολα σ'αυτόν τον τόπο?
    το ελάχιστο αυτονόητο γιατί να θεωρείται "επι πλέον" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. un (presque) Français à Londres,Ιουνίου 14, 2010 3:53 μ.μ.

    Έδιναν και καλάθι μαζί με τα κερασια στην ομιλία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραίο το σχέδιο αλλά λίγο ρε παιδιά !!!!
    Eγώ υπόσχομαι 2.000 ευρώ εισόδημα σε κάθε δημότη Αθηναίων, σύνταξη μετά απο 8 χρόνια εγκατάστασης στον Δήμο Αθηναίων,
    μια Σκλεναρίκοβα για όλους τους Αθηναίους
    και για όλες τις γυναίκες της Αθήνας το ελιξήριο της ομορφιάς και της αθανασίας !
    Μέσα στο 2010 όλα αυτά !

    υ.γ - Υπόσχομαι επισης, αυτοκίνητα που θα πετάνε και την Αθήνα πιο πράσινη και απο την Χαβάη στο Lost ! Σταματάω γιατί έχω τρομερές ιδέες και δεν θέλω να κλαίει η Μπιρμπιλη που δεν τασκέφτηκε πρώτη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προσωπικά δεν βρήκα κάτι ουτοπικό στους σχεδιασμούς αυτούς. Δεδομένου του χαρακτήρα του Νεοέλληνα δεν σε αδικώ και να σκεφτείς έτσι βέβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες για τα κεράσια. Η Μπιρμπίλη πάντως φαίνεται σοβαρή [μέχρι τώρα] Χαίρομαι που μεταξύ άλλων υπάρχουν και προτάσεις για Λιόσια, Παντελεήμονα και Αχαρνές. Ο χρόνος θα δείξει τι από αυτά θα γίνει και τι θα μείνει πάλι στα χαρτιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. hahahaha eisai theos.
    Den ekana ton syneirmo "opou akous polla kerasia krata kai mikro kalathi" pantws.

    San eikastikos kallitexnis ithela ena symbolo freskadas, drosias sto kadro mazi me to entypo. Dipla h Varvakios, pira kerasakia exairetika, boleytike ki i texni.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Emena mou moiazoun realistika ola ayta.
    Ftanei na yparxei poly isxyrh politikh boulhsh.

    Prepei na ginei k kamia katedafish sto kentro...
    k na ginoun polles mikres pezodromhseis wste na enw8oun ola ta parka-lofoi ths A8hnas...
    Grhgora !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακούγονται όλα πολύ ωραία να είναι αληθινά. Μακάρι να γίνουν! Και να γίνουν με σώστη μελέτη (τέτοια φιλόδοξα έργα χρειάζονται πολύ σωστή κυκλοφοριακή μελέτη) και ποιοτική εφαρμογή και όχι το κλασσικό άρπα κόλλα που μας έχουν συνηθίσει στην Ελλάδα...

    Και να ξεκινήσουν με την μείωση των αυτοκινήτων στο κέντρο. Ας βάλλουν δίοδια για τον δακτύλιο, όπως βάλλανε στο Λονδίνο. (Και θερμή παράκληση τα τζιπ να πληρώνουν τη διπλάσια ταρίφα από τα απλά αυτοκίνητα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τι διοδια και πρασινα αλογα συγνωμη τωρα. τα διοδια να τα βαζαν αν εφτιαχναν τον εσωτερικο δακτυλιο μετακινησης, διοδια στο κεντρο θα καταληξουν να επιβαρυνθουν τραγικα οι περιφερειακοι οδοι στις γειτονιες παγκρατι, αλεξανδρας κλπ.
    βεβαια η βιτρινα θα ειναι ωραια, και ναι τα τζιπ ας πληρωνουν και 15ε θα κατεβαινουν και μαλιστα δωρεαν (θα βγαλουν ολοι καρτα εσηεα η κατι τετοιο ντο νοτ γουορι) αλλα εκει που δεν βλεπει κανεις θα επικρατει χαος. συνιθισμενες καταστασεις.
    παντου παρκαρισμενοι στις διαβασεις τον αναπηρων και κυνηγαμε το παρκαρισμα πανω στην μιχαλακοπουλου.
    μπορουν να πανε τι βενζινη στα 5ε βεβαια και να λυσουμε το περιβαλλοντικο προβλημα της αθηνας μια και καλη.
    προς το παρον η πραγματικοτητα ειναι αυτη παντως και λυπαμαι αλλα μου φαινεται η αρχιτεκτονικη οι αστικες αναπλασεις κλπ κλπ αν και επιθυμητα πλεον ειναι πολυ λιγα και κινδυνευουν να χαρακτηριστουν απο αλλο πλανητη αν δεν αλλαξουμε μυαλα συνολικα.
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231048673

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ειναι ολα αυτα....αν γινει 1/20 απο αυτα που λενε καλα θα ηταν αλλα ως στιγμης η κυβερνηση δειχνει οτι ειναι ανικανη να αντιμετωπισει σοβαρα θεματα οπως την Υγεια - Παιδεια - Εγκληματικοτητα - Ακριβεια κ.τ.λ θα φτιαξει το κεντρο που με την συμπεριφορα της βοηθαει στην υποβαθμηση του...ειναι χαζοι οσοι πιστευουν οτι τα δυο μεγαλα κομματα θα βοηθησουν το κεντρο...υπαρχει σχεδιο εξαθλιωσης που θα συνεχιστει για πολλα χρονια ακομα...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά τα μισά να γίνουν ευτυχισμένοι θα είμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ο Έλληνας θα συνεχίζει να παίρνει το αυτοκίνητό του, και θα πληρώνει και τα διόδια και θα είναι μποτιλιαρισμένος (δείτε την Αττική οδό) οποτε η πεζοδρόμιση πανεπιστημιου δεν οφελει πουθενά! μόνο εκνευρισμό θα φέρει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν, αντί ‘’Τα λόγια τα μεγάλα’’ έκαναν κάτι άμεσης προτεραιότητας : τα πεζοδρόμια , που ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες δεν είναι σε αυτή την κατάσταση ?
    Τα Σουργελα μόνο για φανφαρονισμούς είναι ικανά.
    Απλά, απτά προβλήματα δεν τα αντιμετωπίζουν( γιατί άραγε ? … )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σε ποια πόλη θα γίνουν όλα αυτά; Στη Λιλιπούπολη;

    Ευτυχώς που τα power-points είναι φτηνά και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Για να λυθεί το κυκλοφοριακό θέλει δραστικές κινήσεις και νομίζω πως προς αυτή τη κατεύθυνση κινείται το ΥΠΕΚΑ. Το μόνο που επλίζω είναι να γίνουν όλα όπως ανακοινώθηκαν και όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αυτά έπρεπε να γίνουν εδώ και χρόνια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Παρα πολυ ωραια πραγματα!! ..αρα θα ακουσουμε και τιποτα τετοια για την θεσσαλονικη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν δεν κάνουν κάτι με:

    α) τους λαθρομετανάστες
    β) τα πρεζάκια
    γ) τα πεζοδρόμια
    δ) τα παρκαρισμένα
    ε) το μετρο που από ότι άκουσα δεν θα γίνει τίποτα με την γραμμή U4
    στ) τα εγκατατελημένα κτήρια στο κέντρο, πολλά με μπερδεμένο ιδιοκτησιακό καθεστώς, πολλά ανεκμετάλευτα από το κράτος


    οι αναπλάσεις πλατειών είναι πεταμένα λεφτά. Καλύτερα θα ήταν να περιποιούνταν λίγο την πλατεία Συντάγματος που έχει τα χάλια της. ΟΧΙ άλλους "αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς" όμως. Απλώς συντήρηση και αντικατάσταση των διαφόρων φθορών και σπασμένων. Στο σύνταγμα αυτά πρέπει να γίνονται κάθε μήνα, όχι κάθε 5-10 χρόνια...

    Πάντως η ιδέα για το παραλιακό μέτωπο είναι σωστή, εάν δεν κολήσουν με τις ιδεολογικές τους αγκυλώσεις κατά της εμπορικής εκμετάλευσης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας βέβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αμα αρχίσουν να αντιπολιτεύονται την Κυβέρνηση και ΤΑ ΝΕΑ, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα ή αναμένεται ανασχηματισμός.

    Διαβάστε το παρακάτω άρθρο:

    Του Δηµήτρη Μητρόπουλου

    ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΠΩΣ φτιάχνοντας υπουργικό σχήµα ο Παπανδρέου έκανε υπέρβαση, παραµερίζοντας τα κουρασµένα κοστούµια της ελληνικής πολιτικής. Αντ’ αυτών, ο Πρωθυπουργός έφερε στα πράγµατα δυναµικά πρόσωπα από την κοινωνία πολιτών. Είναι λοιπόν απορίας άξιο πώς ο Γιώργος κατάφερε να…
    δηµιουργήσει µια κυβέρνηση εκτός κοινωνίας. Το επίκαιρο παράδειγµα είναι η Τίνα Μπιρµπίλη.

    Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ «ΠΕΚΑ» παρουσίασε χθες το σχέδιο «Αθήνα – Αττική 2014». Δεν υπάρχει λόγος να σχολιάσει κανείς ότι το σχέδιο αυτό δεν έχει ούτε χρονοδιαγράµµατα ούτε πιστώσεις. Ορισµένες από τις προβλέψεις του προκαλούν όµως κατάπληξη. Λες και η υπουργός και οι εµπνευστές του δεν ζουν στην πρωτεύουσα.

    ΑΛΗΘΕΙΑ – ΑΥΤΟ που χρειάζεται το κέντρο είναι η πεζοδρόµηση της Πανεπιστηµίου; Ποιο ακριβώς θα είναι το όφελος από το να δηµιουργηθεί ένας διάδροµος µεταξύ της Οµόνοιας – όπου η κατάσταση είναι ζοφερή – και του Συντάγµατος, όπου η αθλιότητα κερδίζει καθηµερινά έδαφος; Τι ακριβώς θα προσφέρει ακόµη µια έρηµος από πλακόστρωτο; Εναν ακόµη χώρο που θα είναι ανεξέλεγκτος µε πορνεία, χρήστες, παρεµπόριο και αστέγους; Ή µήπως, στην Ελλάδα του ΔΝΤ, θα µπορούν να γίνονται πιο εύκολα οι διαδηλώσεις στην πεζοδροµηµένη Πανεπιστηµίου, χωρίς να σταµατάει η κυκλοφορία;

    ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ ήταν ό,τι χρειαζόταν το κέντρο επί εποχής Αντώνη Τρίτση – που ήταν πρωτοπόρος. Τώρα το βασικό πρόβληµα της Αθήνας είναι ότι δηµιουργούνται περιοχές που δεν είναι πλέον προσβάσιµες. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων – όσο κι αν φαίνεται παράξενο – εµποδίζει την αποµόνωσή τους και τις κρατάει λίγο πιο φωτεινές. ΩΣΤΟΣΟ, ΤΟ πιο δυσάρεστο δεν είναι ότι η Τίνα έχει µείνει σε µια άλλη εποχή, αλλά ότι η υπουργός είναι εκτός πραγµατικότητας. Η Πλατεία Θεάτρου έχει επιλεγεί ως πιλοτικός χώρος ανάπλασης που θα δώσει στίγµα µε συµµετοχή κατοίκων, εµπόρων και επιχειρηµατιών της περιοχής. Η δε οδός Ευριπίδου θα προστατευθεί ως δρόµος «µπαχαριών και [...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μαλλον εχεις δικιο wtf... η χολη πλημμυριζει το κειμενο...
    Μολαταυτα , η προσπαθεια που γινεται απο το ΥΠΕΚΑ , αν βοηθηθει και απο τα υπολοιπα υπουργεια ( Υ.Πολιτη & Υποδομων κλπ) ενδεχομενως και να ευοδωσει...δεν ειναι παραλογα τα προτεινομενα , απλα ως Ελληνας πολιτης διατηρω τις επιφυλαξεις μου για το αν θα πραγματοποιηθουν..δυστυχως χρονια τωρα εχουμε χορτασει απο λογια δημαγωγων πολιτικων & δημοσιογραφων.... Αλλα η ελπιδα ποτε δεν πεθαινει!! (πρωτα φευγουμε εμεις...) και καλο ειναι δεδομενων των συνθηκων να αναπτερωθει αυτη , παρα να μυρηκαζουμε την μιζερια μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. στεφανος αλεξιουΙουνίου 15, 2010 2:07 μ.μ.

    you're just too good to be true...

    you're just too simple to be unattainable!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Διαφωνώ κατακάθετα με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Θα καταντήσει ένα παζάρι μικροπωλητών .
    Θα την έβλεπα με διαπλάτυνση πεζοδρομίων για ποδηλατόδρομο και τραμ, αλλά οπωσδήποτε μια λωρίδα για αυτοκίνητα. Δεν γίνεται κεντρικός οδικός άξονας της πρωτεύουσας να καταντήσει λαϊκή αγορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και το άρθρο με γεμίζει με απαισιοδοξία, τα σχόλια από κάτω μου αλλάζουν τη διάθεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ναι και με το να τα θεωρούμε αυτά ουτοπία είναι σα να δηλώνουμε ότι δεν τ αξίζουμε, λίγη θετικότητα δεν βλάπτει, κάπου εκεί έρχεται κι η διεκδικητικότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. δεν ειναι ζητημα ουτοπιας η μη, το προβλημα της Αθηνας μεχρι το 2006 μπορει να ηταν λιγο αρχιτεκτονικο λιγο πολεοδομικο. Από την πληρη καταρευση του 6 (ας το τοποθετησουμε εκει) και μετα - οταν θεωρησαμε αποδεκτο τα λαθραια κοριτσια να κανουν πιατσα διπλα απο εκει που πιναμε το ποτο μας - και αυτο δεν το γραφω οτι με ενοχλησε στο ποτο μου αλλα για την αδιαφορια στη στοιχειωδη νομιμοτητα + αντιτραφικινγ + + + που δειξαμε - το προβλημα ειναι βαθια κοινωνικο και οι αρχιτεκτονικες παρεμβασεις λιγο εχουν να προσφερουν πλεον για την επιλυση του χωρις ληψη αλλου τυπου μετρων πρωτα.

    Η Μπιρμπιλη ειναι μια χαρα αλλα εχει τελειως 90s οπτικη - wake up η ευριπιδου ηταν ΗΔΗ 50 χρονια τωρα οδος μπαχαριων (ακομα θυμαμαι τις μυρωδιες εκει να παρκαρω και να περπαταω - πανε 4-5 χρονια φαινονται σαν 100 χρονια πριν) και τωρα ειναι το ΓΚΕΤΟ. το προβλημα δεν ειναι να ονομασουμε την ευριπιδου αυτο που ηταν αλλα να δουμε γιατι εγινε αυτο που ειναι πλεον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. • AΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΣΤ ΣΤΑ "ΝΕΑ".


    Από τα σχόλια μερικών αποδεικνύεται περίτρανα το πόσο τίποτα είμαστε (είμαι μικρός για να πω έχουμε γίνει ..) ως νέο-λαός.

    Είναι εύκολο ο ένας να βρίζει τον άλλον και όλοι μαζί κάποιον τρίτο, όπως φυσικά γίνεται συχνότατα κατά την ελληνική καθημερινότητα. Είναι προφανώς ακατόρθωτο για τους μορφωμένους της χώρας όχι να συμφωνήσουν αλλά να συνεννοηθούν και να προχωρήσουν και το αποτέλεσμα της ενέργειάς τους να μην είναι λαμογιά, τσαπατσουλιά και αντιαισθητικό.

    Το θέμα του άρθρου είναι η ανάπλαση του Λεκανοπεδίου. Πόσο δύσκολο είναι να επικεντρωθούμε στο πραγματικό αντικείμενο?

    Έχουμε χάσει κάθε έννοια οράματος, κάθε έννοια αισθητικής και κάθε έννοια συνεργασίας σε αυτή τη χώρα. Λυπάμαι πολύ που το λέω αλλά έχοντας επισκεφθεί πάνω από 60 χώρες σε 4 ηπείρους μπορώ πλέον να πω ότι ως κοινωνικό και πολιτισμικό σύνολο το μόνο που παράγουμε είναι υποκουλτούρα και μιζέρια και αυτό δεν οφείλεται ούτε στην φτώχεια ούτε στη γραφειοκρατία.

    Θυμάμαι πριν την πεζοδρόμηση της Βουκουρεστίου όπως επίσης και των Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου υπήρχαν κάποιοι που κατά το Ελληνικό συνήθειο νόμιζαν ότι έχουν και άποψη με το να αντιδράσουν.

    Συνεχίστε να ονειρεύεστε και να έχετε οράματα ακόμα κι αν είναι ουτοπικά, θα βρεθεί κάποια στιγμή ένας τεχνοκράτης που θα μπορέσει να δώσει σάρκα και οστά σε κάποια από αυτά. Το σημαντικό όμως είναι να γίνονται προτάσεις επί προτάσεων και όχι διαφωνίες επί διαφωνιών.

    Καλή ονειροπόληση:

    - δημιουργία ενιαίου πάρκου Εθνικού Κήπου / Ζαππείου / Ολυμπίου (προφανώς χωρίς καγκελάκια) και πλήρης ανάπλαση Ολυμπείου σε αρχαιολογικό πάρκο

    - Ημιπεζοδρόμηση και υπογειοποίηση Λεωφόρου Συγγρού από το Ολυμπείο μέχρι το Φάληρο και άμεση σύνδεση κέντρου με τη θάλασσα με τραμ. Δημιουργία πυκνής δεντροστοιχίας από το Ολυμπείο μέχρι το Φάληρο.

    - Ημιπεζοδρόμηση Αλεξάνδρας από την Πανόρμου μέχρι την Πατησίων με δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ σε όλο το μήκος (α λα Βαρκελώνη). Επίσης διέλευση τραμ και φύτευση δεντροστοιχίας

    - Ημιπεζοδρόμηση Πατησίων από Πλατεία Αιγύπτου (συμβολή με [...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ειναι θρασος να ανακοινωνει ολα αυτα η Μπιρμπιλη ενω ξερει οτι δεν προκειται να γινει ΤΙΠΟΤΑ. Αν παλι τα πιστευει ειναι αφελης και ηλιθια. Ειναι γελοιο να ξαναανακοινωνει την πεζοδρομηση της Πανεπιστημιου (πιασαρικο!), οταν δεν μπορουν να συντηρησουν ουτε ενα απλο πεζοδρομιο οι ΓΕΛΙΟΙ!!! Το αρθρο απ "ΤΑ ΝΕΑ" ειναι σοβαρο και απολυτα σωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Pare k auto apo tin Kathimerini:



    Δεν αρκεί ένας πεζόδρομος

    Tης Δωρας Aντωνιου


    Πεζόδρομος η Πανεπιστημίου. Θα γεμίσει καφετέριες και δεν θα μπορούμε να περάσουμε». «Οι πεζόδρομοι δεν είναι απάντηση για το κέντρο. Το πείραμά τους απέτυχε στην Αθήνα. Δείτε τη Ζήνωνος, δείτε την Τοσίτσα. Τοξικομανείς και εγκληματικότητα». «Αφήστε τους δρόμους ανοιχτούς να περνάνε αυτοκίνητα, να έχει κίνηση, αλλιώς είναι σίγουρο ότι και οι περιοχές αυτές θα υποβαθμισθούν». «Κι άλλοι πεζόδρομοι στο κέντρο; Να γεμίσουν με πλανόδιους μικροπωλητές και επαίτες;».

    Είναι μερικά από τα σχόλια ακροατών, που ακούστηκαν στη χθεσινή εκπομπή του Αρη Πορτοσάλτε, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, σχετικά με τις εξαγγελίες της υπουργού Περιβάλλοντος κ. Τίνας Μπιρμπίλη για το ευρύ πρόγραμμα παρεμβάσεων στο κέντρο της Αθήνας. Οσο παρακολούθησα την εκπομπή, κανένας από τους ακροατές που επικοινώνησαν δεν εξεδήλωσε χαρά ή ενθουσιασμό για τις προγραμματιζόμενες αλλαγές, που, αν μη τι άλλο, θα προσφέρουν ελεύθερους χώρους στο ιδιαίτερα επιβαρυμένο κέντρο της πόλης, χώρους για να περπατήσει κανείς χωρίς να στριμώχνεται σε στενά πεζοδρόμια, όταν αυτά είναι ελεύθερα, να κινηθεί με ποδήλατο, να ανασάνει κάπως καλύτερα, να ησυχάσουν τα αυτιά του από τον θόρυβο των εξατμίσεων και από τις κόρνες.

    Δεν αγαπούν οι Αθηναίοι τους ελεύθερους χώρους; Η απάντηση είναι, φοβάμαι, πιο σύνθετη. Εχει να κάνει με την εμπειρία από ανάλογες προσπάθειες, που ενώ ξεκίνησαν με τις καλύτερες προθέσεις, στον δρόμο κάπου χάθηκαν. Μια ματιά στην «κληρονομιά» των Ολυμπιακών Αγώνων είναι αρκετή για να δικαιολογήσει, εν μέρει, τη δυσπιστία. Εγκαταστάσεις για τις οποίες δαπανήθηκαν τεράστια χρηματικά ποσά, με την υπόσχεση ότι, αμέσως μετά τους Αγώνες, θα αξιοποιηθούν για να αλλάξει η ζωή των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Λίγα χρόνια μετά, στην πλειονότητά τους οι εγκαταστάσεις και οι περιβάλλοντες χώροι βρίσκονται εγκαταλειμμένοι στην τύχη τους. Ενδεικτικά, το παραλιακό μέτωπο από το Νέο Φάληρο ώς το δέλτα, που βλέπω από το παράθυρο του γραφείου μου, είναι ένας έρημος σκουπιδότοπος. Η τύχη του Ελληνικού παραμένει [...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Eπίσης αποδεικνύεται περίτρανα πόσο εύκολο είναι να στήσουμε ένα μπλογκ και να διαφημίζουμε πότε το τάδε trendy μπαράκι που κόβει δέντρα, πότε το δήμαρχο που ξεριζώνει το πράσινο στην Ομόνοια, πότε τη Μπιρμπίλη και τα μεγαλεπήβολα σχέδιά της, πότε τα κεμπαμπτζίδικα, πότε τα σαντουϊτσάδικα και πότε τα σουβλατζίδικα.

    Έχω και γώ μια πρόταση: να πεζοδρομήσουμε όλους τους δρόμους του λεκανοπέδίου και να τους κάνουμε πάρκα. Οι εργαζόμενοι θα πηγαίνουν στις δουλειές τους υποχρεωτικά με ποδήλατο όπως στην Κίνα του Μάο.

    Όσο για τα Εξάρχεια μήπως να ρωτήσετε και τους κατοίκους κατά πόσο αντέχουν ακόμα περισσότερο φοιτηταριό και "αναρχισμό";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Και για να έχουμε το καλό ρώτημα, θα ήθελα να ξέρω ποια είναι η πολιτική αυτού του μπλογκ σε σχέση με τη διαφήμιση. Φανερή (όπως στα sidebars) ή κρυφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Διαβάζω απ' το καρνέ μου:
    Απρίλιος 2009:
    "Να φτιάξω ένα μπλογκ. Μίλησα με Μπόμπολα, δεν τον ενοχλεί που είμαι άνθρωπος του Λαμπράκη. Θα με χρηματοδοτήσουν λένε. Να δώσω τον λογαριασμό μου στην Μαρφιν, ο Βγενο μοιράζει πεντοχίλιαρα.
    Θα γίνω όργανό τους, θα επηρεάσω το σύμπαν με το χάρισμα του Γκάντι που έχω. Ήρθε η πιστωτική. Ναι, λεφτά, μόνο αυτά με νοιάζουν"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτο λεω και εγω.....εδω καταπατουν τα μικρα πεζοδρομια μαγαζια βαζοντας τραπεζια ακομα και στην διαβαση τυφλων και δεν ενδιαφερεται κανεις....δινουν αδειες να ανοιγουν ΣΤΑΘΜΟΙ ξενων λεωφορειων πανω στην Αχαρνων και οταν φορτωνουν-ξεφορτωνουν να γινεται ΧΑΜΟΣ....και γενικα εχουν καταντησει το κεντρο της Αθηνας σε ΧΑΒΟΥΖΑ....πως δεν προβληματιζεσαι βρε κοπελλια με τα σπορτεξ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ και εξαγγελεις μετρα απλως για φιγουρα....!Καθαριστε πρωτα την Αθηνα...καντε τον Αθηναιο να νιωθει ασφαλεια να κυκλοφορησει και να κατσει σε ενα παγκακι(γιατι πλεον σε πλακωνουν στο ξυλο στην μεση του δρομου για 10 ευρω) και μετα κανε πεζοδρομησεις η ο ανεπαρκης δημαρχος να κανει διαγωνισμους για παγκακια κ.τ.λ.....ειναι σαν να εχεις ενα κτηριο με χαλασμενα θεμελια και να σκεφτεσαι πως θα σηκωσεις και αλλο οροφο.....ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΧΕΔΙΑ...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. πολύ όμορφα αυτά, μα μην ξεχνάς "όπου ακούς πολλά κεράσια..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. nai, des k auto:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_17/06/2010_404783

    xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλημέρα

    Ατόπημα μου φαίνεται τουλάχιστον η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.
    Εξηγούμαι: Είναι περιττή καθώς πρόκειται για μεγάλο δρόμο με επαρκέστατα πεζοδρόμια και σχεδόν μηδενική εμπορική κίνηση (ΤτΕ, Γενικό Λογιστήριο, ΣτΕ, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Βιβλιοθήκη, Καθολική Εκκλησία, τράπεζες και γαφεία). Ούτε τώρα βλέπεις πολύ κόσμο να βολτάρει εκεί, ούτε θα δούμε στο μέλλον.
    Αντιθέτως θα πνιγούνε ενδεχωμένως στα καυσαέρια το κάτω Κολωνάκι και τα κάτω Εξάρχεια, με τη μετατόπιση της κυκλοφορίας σε Ακαδημίας και Σόλωνος (επίσης θα επιβαρυνθεί η - εμπορικότερη κιόλας - Σταδίου καθώς και Ομόνοια, Κάνιγγος και Σύνταγμα).
    Αντιπρώταση: Να φύγουν οι θέσεις στάθμευσης από εμπορικούς δρόμους όπως η Σκουφά και η Θεμιστολέους και να διπλασιαστούν τα εκεί πεζοδρόμια που είναι άθλια έως ανύπαρκτα.
    Το μποτιλιάρισμα δεν διώχνει τους ΙΧδες, τους διώχνει όμως η έλλειψη θέσεων στάθμευσης...

    ΥΓ: Τραμ και ποδηλατόδρομοι φυσικά να γίουν...

    ΥΥΓ: Μένω κέντρο και κυκλοφορώ πεζή, ξέρω τι λέω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Γεια και πάλι,

    έχοντας διαβάσει διάφορα σχόλια για την Ευριπίδου, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω: Διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα της, όπως και όλη η Αγορά. Το ζητούμενο είναι να ευπρεπιστεί η περιοχή από την Κοτζιά μέχρι το Μοναστηράκι και επίσης να προστατευτεί από τις ορέξεις της νύχτας (επέκταση του Ψυρρή). Ήδη έχουμε τέτοια α φαινόμενα στην Καρύτση και αλλού.
    Συμφωώ πάντως με τη διάγνωση ότι τα τελευταία χρόνια η κατάταση έχει ξεφύγει εντελώς. Καιρός να αλλάξει η πόλη σελίδα με τις εκλογές του Νοέμβρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. "Πλήρης πεζοδρόμηση Αθηνάς από Ερμού μέχρι Ομόνοια και απόδοση της πραγματικής εμπορικής αξίας και δυνατότητας της περιοχής από την Ομόνοια μέχρι το Μοναστηράκι. "

    Αυτό έιναι ακριβώς που φοβάμαι: Η "πραγματική εμπορική αξία και δυνατότητα" α λα ελληνικά, που μεταφράζεται σε εμπορικούς κολοσούς, επιπλέον ρουχάδικα και καφετέριες-μπαρ. Η Αθήνα ως διασκεδαστήριο των αδιάφορων προς αυτήν κατοίκων των προαστίων της.
    Πρέπει να καταλάβουμε ότι η Αγορά, παρά τη σημερινή μπίχλα, αποτελεί πραγματικό ατου της Αθήνας και όχι μειονέκτημα. Οι τουρίστες το ξέρουν άλλωστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. πάντως η κουβέντα έχει ενδιαφέρον ακόμη και μέσα από τη μιζέρια κάποιων απόψεων. Δυστυχώς, πέρα από την αισιοδοξία των εξαγγελιών Μπιρμπίλη, ουδέν. Συμφωνά ότι η στοιχειώδης σοβαρότητα θα επέβαλε αν μη τι άλλο ένα χρονοδιάγραμμα, πόσο δε έστω και μία υποψία τρόπου χρηματοδότησης αυτών των έργων.
    Εδώ το ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ στους Δήμους (πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας) το κρατάει παγωμένο το ΥΠΕΚΑ με διάφορες δικαιολογίες (εθνικές εκλογές, καλλικράτης, μητρώα αξιολογητών, κτλ) και όλοι γελάνε γιατί είναι γνωστό ότι τα λεφτά λείπουν... ως μικρό παράδειγμα.
    Να συμφωνήσω και με την αισοδοξία του athensville (γνωστό ότι συμφωνώ) αλλά νομίζω ότι μια δόση ρεαλισμού θα είχε καλύτερα αποτελέσματα.
    Δείτε την μεθοδολογική προσέγγιση μιας πόλης σαν το Λονδίνο ή το Βερολίνο και θα καταλάβετε: όλες οι παρεμβάσεις γίνονται ισόρροπα (όσα αυτοκίνητα θέλουμε να μειώσουμε αντικαθίστανται από "ισοδύναμα" πεζοδρόμια ή ΜΜΜ) και προσωράμε.
    Άρα, μάλλον σε πρώτη και ΦΘΗΝΗ και ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ φάση θα έλεγα... βάλε τραμ στη ΠΑνεπιστημίου (σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΛΩΡΙΔΑ - ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ), διαπλάτυνε πεζοδρόμια σε Σόλωνος, Σταδίου, Πατησίων ή όποιον άλλο δρόμο φαντάζεστε και όταν αυτό ισορροπήσει... πάμε λίγο παρακάτω...
    Και φυσικά κανόνας: επιτέλους ΜΗΔΕΝ ανοχή σε παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, διαβάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. κι επειδή το μυθιστόρημα δεν έχει τέλος: να γίνει ολόκληρη ιστορία για να "αποδοθεί ζωτικός χώρος στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Φιξ"... ενώ δεν δίνουν καν τα λεφτά να τελειώσει το μουσείο... αστειότητες...΄

    να ρωτήσω κάτι εγώ ο χαζός;

    γιατί δεν γκρεμίζουν τελείως το Φιξ, να ανασάνει η περιοχή με ένα πάρκο και η Αθήνα που θα αποκτήσει διάδρομο φρέσκου αέρα από τη θάλασσα και να αγοράσει η Τίνα (που προφανώς έχει λεφτά) με την χορηγία του Γουλανδρή και του Νιάρχου ένα οικοδομικό τετράγωνο στο κέντρο (ζήνωνος εννοούμε, τόσο κέντρο...), να κρατήσει τα ανόμοια κελύφη των πολυκατοικιών (ως έκθεμα!!!) και μέσα να "χτίσει" ένα ενιαίο κτίριο - μουσείο μοντέρνας τέχνης...

    (για να μην πει κανείς ότι μόνο κρίνω και δεν προτείνω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. @nkonti: Διότι δεν μπορείς να διατηρήσεις μόνο τα "κελύφη" στις σύγχρονες κατασκευές με σκελετό.

    Όσο για το Φιξ: πρόκειται για μία από τις πραγματικά μελανές σελίδες σε ό,τι αφορά τη διατήρηση της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου (ντροπή σε όλους τους υπεύθυνους τότε). Παρόμοια ξεφτίλα, η καταστροφή του Δοξιάδη (ταιράζει φαίνεται η λήθη σε έναν τόπο που ποτέ δεν άντεξε το βάρος της ιστορίας του).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Οκ. αλλά αφού ρίξαν το μισό ΦΙΞ δεν έχει νόημα να κρατάνε δήθεν το άλλο μισό από ευαισθησία ενώ απλά οι τράπεζες δεν θέλουν να αποχωριστούν το ακινητούλι τους και βρήκαν ευκαιρία "κάτι" να το κάνουν...

    Για τα κελύφη ήταν μια ιδέα στο έτσι (παρόλο που από τη βιασύνη έγραψα κέλυφος ενώ προφανώςεννοούσα προσόψεις ή/και με τον σκελετό και όχι κέλυφος ως κουτί κενό)... αν το θες πιο ρεαλιστικό ας κάνουν αυτό που έγινε με το MACBA στη Βαρκελώνη. Ας διαλέξουν ένα "φτηνό" και υποβαθμισμένο τετράγωνο στο κέντρο και να ρίξουν ένα καλαίσθητο μουσείο (μη σου πω 2 τετράγωνα για να έχει και πλατεία στην είσοδο και να αναπνέει το κτίριο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ναι, αλλά που; Υπάρχουν πράγματι "φτηνά" υποβαθμισμένα τετράγωνα στο καρακέντρο, με άνετη πρόσβαση κιόλας; Και με τη γύρω περιοχή τι γίνεται; Θα πάψει να είναι υποβαθμίσμένη; Πολύ αμφιβάλλω, βλέποντας πως ξέπεσε κι άλλο η γειτονιά του Εθνικού Θεάτρου, παρά την ανακαίνηση.

    Όσο για το Φιξ δεν διαφωνώ. Αφου έριξαν το μισό και δεν σεβάστηκαν την αρχιτεκτονική του Ζενέτου ούτε στο άλλο μισό, δεν έχει νόημα η διατήρηση/μετατροπή (αν εξαιρέσεις την ύπαρξη του μετρό εκεί).
    Καλύτερα ίσως να κάνανε το ΕΜΣΤ σε κανένα από τα παλιά εργοστάσια τησ Πειραιώς, που ούτως ή άλλως μετερέπεται σε "δρόμο πολιτισμού" (ΙΜΕ, ΑΣΚΤ, Κακογιαννης, Φεστιβάλ Αθηνών, Παππα κλπ.). Ίσως και στις λίγο πιο κάτω ευρισκόμενες καπναποθήκες Κεράνη που είναι και πολυ ενδιαφέρουσες σαν κτήριο, ενώ σχεδιάζεται και σταθμός των ΙΣΑΠ εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Άκυρο ήδη τον έχει τσούξει η τιμή της βενζίνης και έχει ανασάνει λίγο το κέντρο. Αλλάζουμε και μ' αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Όχι εντελώς άσχετο, καθώς άπτεται του θέματος της άνετης μετακίνησης των πεζών: Μόλις είδα στην Ομόνοια ιδιωτική εταιρία να μαζέυει παράνομα παρκαρισμένα μηχανάκια. Χάρηκα, ομολογώ, αν και δεν βρισκόντουσαν στο πεζοδρόμιο.
    Μακάρι να το κάνανε αυτό π.χ. στην Εμμ. Μπενάκι, η οποία πλένον δεν περπατιέται. Έχουν γίνει οι μηχανές μεγαλύρεη μάστιγα ακόμη κι από τα παράνομα παρκαρισμενα ΙΧ (καθώς δεν τις εμποδίζουν τα κολωνάκια, κάγκελα κλπ.).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. δεν διαφωνώ με την πεζοδρόμηση της πανεπιστημίου..είμαι υπέρ κάθε πεζοδρόμησης και δεν θέλω να μηδενίσω και να προβλέψω την κατάληξη της..απλα σαν προτεραιότητα θέτω άλλα...την ανάπλαση της ομόνοιας για ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΑΑΑΑ!φορά και αφού δεν είναι κανείς ικανός να προτείνει ενα σύγχρονο θαύμα για εκεί ας ανείξει η ανεκτέλεστη μελέτη τσίλε για εκείνο το πανέμορφο ηρώο που επρόκειτο να γίνει εκεί..να αποκτήσει ενα καινούργιο σύμβολο για αρχή..ταυτόχρονα το ενδιάμεσο τμήμα της Ερμού επιτέλους να γίνει πεζόδρομος...έστω μονόδρομος και η Αθηνάς οπωσδήποτε πεζοδρομημένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. μακαρι να γινουν οι πεζοδρομισεις και οι επεκτασεις του μετρο και του τραμ!!!να δω τεραστιους πεζοδρομους σαν το εξωτερικο και τι στο κοσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

400 παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις

Γέμισε μωβ η Αθηνάς

Στα προσφυγικά της Κοκκινιάς